ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πώς αξιολογείται η δασκάλα που έσωσε τους 20 μαθητές και πώς η πολιτεία;

Διάδωσέ το

“Πώς αξιολογείται η δασκάλα που έσωσε τους 20 μαθητές και πώς η πολιτεία;” είναι ένα ενδεικτικό σχόλιο εκπαιδευτικού για την κατάρρευση της ψευδοροφής σε σχολική τάξη στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας και την άμεση και αποτελεσματική αντίδραση της δασκάλας να βγάλει τους μαθητές έξω από την τάξη λίγο νωρίτερα.

Σύμφωνα με το thestival.gr, η δασκάλα παρατήρησε μια περίεργη ρωγμή στην οροφή και άφησε τα παιδιά να βγουν έξω 5 λεπτά νωρίτερα. Λίγες στιγμές αργότερα, όλη η ψευδοροφή έπεσε και στο σχολείο επικράτησε πανδαιμόνιο…

Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης παρήγγειλε η εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης 

Ζητεί να διακριβωθεί αν στοιχειοθετείται το αδίκημα της “παραβίαση κανόνων οικοδομικής” . Στο πλαίσιο της έρευνας που ανατέθηκε στο Α.Τ. Χαρίλαου θα οριστεί ειδικός πραγματογνώμονας, θα γίνει αυτοψία και θα κληθούν να καταθέσουν οι μάρτυρες (εκπαιδευτικού, γονείς κ.α.) .

( σημ. fresh-education.gr:  Το παραπάνω, αλλά και άλλα πρόσφατα περιστατικά σε σχολεία, στα οποία κινδύνευσαν  μαθητές και εκπαιδευτικοί θέτουν ως άμεση προτεραιότητα την αξιολόγηση της πολιτείας (Υπουργείο Παιδείας, Δήμοι, Σχολικές επιτροπές) από τους εκπαιδευτικούς γιατί μιλάμε για ανθρώπινες ζωές)

Φωτογραφία από  thestival.gr

Διαβάστε:

Εξώδικο “φωτιά” της ΔΟΕ προς Κόπτση και Κεραμέως

Εγκύκλιος: Εκδηλώσεις στα σχολεία για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Το περιστατικό  σε συνδυασμό με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων που ζητά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ . 

“Εξαφάνισαν” δείκτες για να μην μιλούν οι εκπαιδευτικοί για τις ελλείψεις στα σχολεία

Στην πιο πρόσφατη υπουργική απόφαση που υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας, κα Ζέττα Μακρή, το Σεπτέμβριο του 2021, έχουν “κοπεί”  δείκτες προς επεξεργασία, αποτίμηση και τεκμηρίωση όπως: υλικοτεχνική υποδομή, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικών χώρων, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικού εξοπλισμού, επάρκεια οικονομικών πόρων. Το ίδιο συνέβη και στην απόφασή της, τον Ιανουάριο του 2021.

Όλοι αυτοί οι δείκτες,  στην αυτοαξιολόγηση των σχολείων το 2013 υπήρχαν, και τα σχολεία είχαν προχωρήσει τις διαδικασίες. Πολλά σχολεία στις εκθέσεις τους τότε, έκαναν αναφορά για τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής και στελέχωσης των σχολείων, αλλά αυτό μάλλον δεν άρεσε πολύ και η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) ήρθε μετά από 5 ολόκληρα χρόνια,  το 2018, και με έκθεσή της επεσήμανε ότι: “η επίκληση της έλλειψης υλικών πόρων  δεν μπορεί να αποτελεί λόγο για την αποφυγή εμπλοκής των εκπαιδευτικών με τα ουσιώδη ζητήματα της εκπαίδευσης και, πρωτίστως, με τα προβλήματα τομέων στους οποίους διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο και έχουν κυρίαρχο λόγο” και  …προβληματικές καταστάσεις, όπως είναι, μεταξύ  άλλων, η ελλιπής χρηματοδότηση, η ανεπάρκεια στις υλικοτεχνικές υποδομές, η  υποστελέχωση, η ανεργία των γονέων και τα υπερφορτωμένα Προγράμματα Σπουδών…είναι υπαρκτές, επιδεινώθηκαν στις συνθήκες της οικονομικής  κρίσης και, όντως, δυσχεραίνουν, χωρίς, όμως, να ακυρώνουν τον παιδαγωγικό ρόλο και  τις δυνατότητες του σχολείου” και ότι  «η κριτική και στοχαστική ανάλυση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας πρέπει να εστιάζει, πρωτίστως, στις διαδικασίες των εκπαιδευτικών πρακτικών, που αναπτύσσονται μέσα στην τάξη και το σχολείο και στο πλαίσιο των διαπροσωπικών σχέσεων”.

Με λίγα λόγια στην έκθεσή της η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε “συμβούλευε” τους εκπαιδευτικούς να ασχολούνται με ό,τι συμφέρει την Πολιτεία, έτσι ώστε να μην αποκαλύπτονται οι ευθύνες που έχει η ίδια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Οργανωτικός Γραμματέας ΔΟΕ: Όπου έχει εφαρμοστεί αξιολόγηση οδήγησε σε φυγή από την εκπαίδευση

Οι παραπάνω  επισημάνσεις της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, ήρθαν και  έγιναν πράξη τώρα και το υπουργείο Παιδείας ζητά από τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αυτοαξιολόγηση, ομάδες δράσης, να βαθμολογηθούν και να λογοδοτήσουν, εξετάζοντας τα πάντα εκτός από αυτά που αφορούν στις ευθύνες που έχει το ίδιο.  Παραγνωρίζει όμως ότι η “σαλαμοποίηση” τους εκπαιδευτικού έργου σε άξονες και δείκτες γίνεται για διευκόλυνση της διαδικασίας και ότι οι άξονες μεταξύ έχουν άμεση αλληλεπίδραση. Η έλλειψη πόρων (υποδομές και προσωπικό) έχει καθοριστικό ρόλο στα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Αυτό λένε οι εκπαιδευτικοί και για αυτό κάνουν αποχή από αυτή τη διαδικασία.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τους ,άξονες διερεύνησης για την συνοπτική αποτίμηση του  εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας σύμφωνα με την τελευταία απόφαση της υφυπουργού Παιδείας όπου είναι εξαφανισμένος ο άξονας   “υποδομές και στελέχωση” αλλά όμως όλα τα άλλα που έχουν σχέση με τους εκπαιδευτικούς υπάρχουν:

Αξιολόγηση: Δείτε τη φόρμα αποτύπωσης του σχεδίου δράσης από τους εκπαιδευτικούς

Παρακάτω είναι ο άξονας  “Μέσα και Πόροι”, μαζί με τους δείκτες του, από την αυτοαξιολόγηση του 2013. Η τότε απόφαση εδώ

Διαβάστε: «Αυτοαξιολόγηση σχολείου. Μη βαφτίζουμε το κρέας ψάρι» του Γιώργου Μπαγάκη

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τι πραγματικά είναι;

Διάδωσέ το Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου Ένα κείμενο για γονείς… και όχι …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *