Στα Άρθρα 86 και 87 του νομοσχεδίου που ανακοίνωσε σήμερα το Υπουργείο Παιδείας, τμήματα τάξεων σχολικής μονάδας μπορούν να χαρακτηρίζονται ως Πειραματικά μετά από πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων, γνωμοδότηση από το οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ, διατύπωση γνώμης της Ε.Ε.Π.Π.Σ. και απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Ειδικότερα το συγκεκριμένο άρθρο σχετικά με τη διαδικασία χαρακτηρισμού ενός τμήματος τάξης ως πειραματικό προβλέπει:
Κεφάλαιο Β΄ Σχολεία με πειραματικά τμήματα
Άρθρο 86
Σε μη πειραματικά σχολεία μπορεί να συνιστώνται πειραματικά τμήματα με τη διαδικασία του άρθρου 87. Τα πειραματικά Τμήματα συνιστώνται για καθορισμένο χρονικό διάστημα για την εξυπηρέτηση των σκοπών του άρθρου 74.
Άρθρο 87
1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη της Ε.Ε.Π.Π.Σ. μπορεί να χαρακτηρίζεται ή να αποχαρακτηρίζονται ως πειραματικά ένα ή περισσότερα τμήματα μίας ή περισσότερων τάξεων σχολικής μονάδας που δεν αποτελεί πειραματικό σχολείο.
2. Η διαδικασία χαρακτηρισμού ή αποχαρακτηρισμού της παρ. 1 μπορεί να κινηθεί κατόπιν αίτησης του συλλόγου διδασκόντων κάθε σχολείου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία υποβάλλεται για γνωμοδότηση στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ, ή κατόπιν αίτησης απευθείας από το οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
3. Στην έκθεση αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου που προβλέπεται στην παρ. 3 του άρθρου 47 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102) αποτιμάται ιδιαίτερα η συμμετοχή πειραματικών τμημάτων στις δραστηριότητες του άρθρου 74. 4. Οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου μελετούν τις εκθέσεις των σχολείων με πειραματικά τμήματα των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 47 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102) και διατυπώνουν παρατηρήσεις σχετικά με την συμμετοχή των πειραματικών τμημάτων στις δραστηριότητες του άρθρου 74. 5. Στην συμπερασματική έκθεση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της παρ. 5 του άρθρου 47 του ν. 4547/2018 αποτιμάται το ιδιαίτερο έργο των πειραματικών τμημάτων.