ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Παιδαγωγική Κατάρτιση και Αποτελεσματικός Εκπαιδευτικός (Κωνσταντίνου Χαράλαμπος)

Διάδωσέ το

Από το Ψηφιακό Αποθετήριο του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Ελλάδας

Κωνσταντίνου Χαράλαμπος,
Ομότιμος Καθηγητής ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Κεντρική Ομιλία 11ο Συνέδριο Παιδαγωγικής Εταιρίας Ελλάδας, Πάτρα 23-11-18 με θέμα:

Παιδαγωγική Κατάρτιση και Αποτελεσματικός Εκπαιδευτικός

  1. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του ρόλου του εκπαιδευτικού που προσδιορίζουν  την αποστολή του;
  2. Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η επιτυχία στην άσκηση του ρόλου του;
  3. Τι σημαίνει και ποιος θεωρείται Αποτελεσματικός Εκπαιδευτικός;
  4. Τι σημαίνει Παιδαγωγική και Διδακτική Κατάρτιση (Εκπαίδευση) και γιατί  είναι απαραίτητη για την άσκηση του εκπαιδευτικού έργου;
  5. Ποιοι  επιπρόσθετοι  λόγοι  επιβάλλουν  την  κατάρτιση  αυτή  για  τους  εκπαιδευτικούς;
  6. Ποια  παιδαγωγική  και  διδακτική  κατάρτιση  διαθέτουν  οι  σημερινοί  εκπαιδευτικοί;
  7. Ποιες είναι οι επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία και τον μαθητή από
  8. την απουσία παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης.
  9. Τελικές διαπιστώσεις και προτάσεις.

Δείτε εδώ: Παιδαγωγική Κατάρτιση και Αποτελεσματικός Εκπαιδευτικός

Η οικονομική κρίση που ταλανίζει τη χώρα μας τον τελευταίο καιρό και, γενικότερα, οι οικογενειακές, εκπαιδευτικές, οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες έχουν πλέον διαμορφώσει ένα δυσμενές περιβάλλον, για να ασκήσει ο εκπαιδευτικός με ευνοϊκούς όρους τον ρόλο του.

 Οι προϋποθέσεις είναι πλέον περισσότερο σύνθετες, πολύ πιο δύσκολες και σαφώς ιδιόμορφες, και για τον λόγο αυτό ο εκπαιδευτικός χρειάζεται να καταβάλει ακόμη μεγαλύτερες προσπάθειες, για να αντεπεξέλθει με αποτελεσματικότητα και αξιοπρέπεια στο έργο του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Προσεγγίζοντας βιωματικά την υπεύθυνη καινοτομία και έρευνα στο θέμα της επισιτιστικής ασφάλειας: Ο ρόλος του σχολείου και των εκπαιδευτικών

 Για να επιτελέσουν, λοιπόν, με αποτελεσματικό τρόπο το έργο τους οι εκπαιδευτικοί, είναι απαραίτητο η πολιτεία να σεβαστεί, να εκτιμήσει και να αναγνωρίσει το έργο τους. Οι απραγματοποίητες και, τις περισσότερες φορές, ανούσιες ρητορικές διακηρύξεις, που εκφράζονται σχεδόν διαχρονικά από την εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όχι μόνο δεν ωφελούν, αλλά, αντίθετα, δημιουργούν συνθήκες δυσπιστίας και, ασφαλώς, επιδεινώνουν την κατάσταση.

 Αυτό σημαίνει ότι η πολιτεία οφείλει να τους διασφαλίσει αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, οι οποίες προϋποθέτουν, μεταξύ άλλων, επαρκείς πόρους για την εκπαίδευση, ασφαλές και υγιές σχολικό περιβάλλον, επιστημονική και επαγγελματική αυτονομία, εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό, υψηλής ποιότητας αρχική εκπαίδευση και συνεχή επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη.

 Και ας μην μας διαφεύγει το συνολικότερο και σημαντικότερο, ότι, δηλαδή, η κοινωνία έχει ανάγκη από πολίτες με παιδεία και μόρφωση, αλλά και με ένα σχολείο κοντά στην πραγματική ζωή του παιδιού. Κοντά στην κοινωνική πραγματικότητα.

 Ένας εκπαιδευτικός, ικανοποιημένος, ηθικά, οικονομικά και κοινωνικά, είναι βέβαιο ότι θα κινηθεί σε μια τέτοια επωφελή παιδαγωγική και διδακτική κατεύθυνση, προκειμένου να συμβάλει στη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου πολίτη και μιας κοινωνίας ειρηνικής, συνεκτικής, δημοκρατικής και αναπτυγμένης σε όλους τους τομείς της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Δωρεάν επιμορφωτικό πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων από τα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας, Ιωαννίνων, Κρήτης και τη UNICEF

 

Δείτε επίσης

Βλέπω και Συζητώ: το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους που ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα

Διάδωσέ το Βλέπω και Συζητώ: το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους που ανοίγει συζητήσεις από τη …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *