ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σεμινάριο: Ο ρόλος του Ενδοσχολικού Συντονιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία – ΠΕΚΕΣ Δυτ. Ελλάδας

Διάδωσέ το

Στελέχη εκπαίδευσης

Ο ρόλος του Ενδοσχολικού Συντονιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι το θέμα σεμιναρίου που διοργανώνει το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας για εκπαιδευτικούς σχολείων ευθύνης του, οι οποίοι έχουν οριστεί Ενδοσχολικοί Συντονιστές.

To Επιμορφωτικό προαιρετικό βιωματικό εξ αποστάσεως εργαστήριο για  τους Ενδοσχολικούς Συντονιστές στην εκπαιδευτική διαδικασία θα υλοποιηθεί:

  • A. την Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2023, ώρες 17:30-20:00, για τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας εκπαίδευσης και
  • B. την Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου 2023, ώρες 18:30-21:00 για τους εκπαιδευτικούς της Δ/θμιας εκπαίδευσης

με θέμα «Ο ρόλος του Ενδοσχολικού Συντονιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία»,
αίθουσα: https://minedu-secondary.webex.com/meet/papadakis

Το σεμινάριο   απευθύνεται   στους/στις   εκπαιδευτικούς   οι ποίοι έχουν   οριστεί Ενδοσχολικοί Συντονιστές για το σχολικό έτος 2022-2023 και σε όσους/ες Διευθυντές/-ντριες και Υποδιευθυντές/-ντριες σχολικών μονάδων Δ/θμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας το επιθυμούν.

 Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο σεμινάριο καλούνται να συμπληρώσουν από 23-01-2023 μέχρι 27-01-2023 την σχετική φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντοςhttps://forms.gle/EnPdFPgrV98VYiBR7 .

Θα επιλεγούν 40 εκπαιδευτικοί ανά σεμινάριο και αναλογικά του πληθυσμού των υπηρετούντων εκπαιδευτικών (50%  από Π.Ε. Αχαίας, 30% από Π.Ε. Αιτ/νίας και 20% από Π..Ε Ηλείας) κατά σειρά προτεραιότητας των αιτούντων.  Οι επιλεγέντες θα ενημερωθούν στο email που θα έχουν δηλώσει για επιβεβαίωση της συμμετοχής τους.


Ορισμός Ενδοσχολικού Συντονιστή 

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους. Επιπλέον, συνεπικουρούν τον/τη Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας και τον Υποδιευθυντή της στο έργο τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους. 

Καθήκοντα και αρμοδιότητες 

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές λειτουργώντας ως Συντονιστές Τάξεων / Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων:  

  1. Υποστηρίζουν και συντονίζουν τους/τις εκπαιδευτικούς ανά ομάδες τάξεων ή ανά ομάδες ειδικοτήτων σε συνεργασία με τους/τις τελευταίους/ες και με τους/τις αντίστοιχους/ες κάθε φορά Συμβούλους Εκπαίδευσης.
  1. Παρακολουθούν και εποπτεύουν τόσο τον ετήσιο προγραμματισμό της διδακτέας ύλης όσο και τον προγραμματισμό επιμέρους ενοτήτων, σε συνεργασία με τον/την διδάσκοντα/ουσα, σύμφωνα με τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών και τα Ωρολόγια Προγράμματα. 
  2. Σχεδιάζουν και οργανώνουν διδασκαλίες και δράσεις με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών σε συνεργασία τόσο με τον/την εκάστοτε Σύμβουλο Εκπαίδευσης της ειδικότητας όσο και με τον/την Παιδαγωγικό/ή Σύμβουλο-Μέντορα, στην περίπτωση που ο/η τελευταίος/α δεν ασκεί καθήκοντα Ενδοσχολικού Συντονιστή. 
  3. Εισηγούνται καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία διδασκαλίας και προβαίνουν στην εφαρμογή και αξιολόγησή τους, σε συνεργασία τόσο με τον/την Παιδαγωγικό/ή Σύμβουλο-Μέντορα όσο και με τον/την αντίστοιχο/η Σύμβουλο Εκπαίδευσης, αν τούτο κρίνεται εκπαιδευτικά αναγκαίο. 
  4. Σε συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς ανά ομάδες τάξεων ή ειδικοτήτων παρακολουθούν και εποπτεύουν τον προγραμματισμό των διαδικασιών αξιολόγησης των μαθητών/τριών. 
  5. Συνεργάζονται με τον/την Σύμβουλο Σχολικής Ζωής για θέματα που απασχολούν τη σχολική μονάδα και εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του/της τελευταίου/ας, και αναφέρονται στο άρθρο 1 της υπό στοιχεία 124931/ΓΔ4/28-09-2020 Υπουργικής Απόφασης (Β΄ 4183).  
  6. Στο πλαίσιο των ως άνω καθηκόντων οργανώνουν τουλάχιστον μία (1) συνάντηση εργασίας με εκπαιδευτικούς το μήνα, ανά ομάδες τάξεων/ομάδες ειδικοτήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού  έτους, αξιοποιώντας με τον τρόπο αυτό τους ενδο-σχολικούς εκπαιδευτικούς πόρους. 
  7. Οργανώνουν, σε συνεργασία με το Σύμβουλο Εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς, την πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους, τις οποίες παρακολουθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί της ομάδας τάξεων/ειδικοτήτων 
  8. Ασκούν τα καθήκοντά τους και λειτουργούν συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστούν τον σύλλογο διδασκόντων, τον/τη Διευθυντή/τρια και τον/την Σύμβουλο Εκπαίδευσης της σχολικής μονάδας ή τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης στην άσκηση των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων τους. 
  9. Στην αρχή κάθε διδακτικού έτους συντάσσουν προγραμματισμό δράσεων και ενεργειών και στο τέλος του διδακτικού έτους συντάσσουν ετήσια έκθεση, στην οποία αναφέρονται όλες οι ενέργειες που διενεργήθηκαν από μέρους τους κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η έκθεση υποβάλλεται κατά περίπτωση στον/στη Διευθυντή/ντρια ή στον/στην- Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας. 
  10. Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής (Συντονιστής Τάξεων ή Συντονιστής Γνωστικών Πεδίων) ασκεί τα καθήκοντά του εκτός του διδακτικού ωραρίου, αλλά εντός του εργασιακού ωραρίου του και δεν απαλλάσσεται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …