ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣΕΠΕ “Έλλη Αλεξίου”: Ο Δάσκαλος θα είναι λίγο κοινωνικός λειτουργός και λίγο εκπαιδευτικός

Διάδωσέ το

 

Εντοπιότητα

Ο κάθε επιστήμονας επιτελεί συγκεκριμένο και καθορισμένο ρόλο μέσα στο σχολείο

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Έλλη Αλεξίου”

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και το Υπ. Παιδείας προχωρούν σε αλλαγές της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, αλλάζοντας τον χαρακτήρα των Παιδαγωγικών Σπουδών ξεκινώντας από το ΠΤΔΕ Πάτρας!

Στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που δόθηκε στη δημοσιότητα και προωθεί τις γνωστές αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στη Γ΄ Λυκείου, με την καθιέρωση ενός Λυκείου – εξεταστικού κέντρου, συμπεριλαμβάνονται και οι γενικευμένες συγχωνεύσεις, καταργήσεις και μετονομασίες σχολών.

Οι αλλαγές αυτές καμία σχέση δεν έχουν με τις ανάγκες των μελλοντικών εκπαιδευτικών να αποκτούν τις γνώσεις εκείνες που θα τους επιτρέψουν να διαμορφώνουν μαθητές με κριτική σκέψη, μαθητές που θα μπορούν να ερμηνεύουν τον κόσμο με βάση τους νόμους της ιστορικής πραγματικότητας με σκοπό την αλλαγή του. Καμία σχέση δεν έχουν οι αλλαγές αυτές με την ανάπτυξη των επιστημών προς όφελος των λαϊκών αναγκών. Το αντίθετο!

Αναφορικά με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, μέσα από τις αλλαγές αυτές επιχειρείται η καθολική αλλαγή του τρόπου εκπαίδευσης τους, εναρμονίζοντας τις γενικότερες επιλογές κεφαλαίου ΕΕ-ΟΟΣΑ στον πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που είναι η ταυτότητα των αυριανών παιδαγωγών. Η κυβέρνηση επιχειρεί τη μεγαλύτερη πρόσδεση των Πανεπιστημίων με τις ανάγκες της «αγοράς», την υποβάθμιση των σπουδών, ενισχύοντας την πολιτική των αντιλαϊκών περικοπών προς όφελος του κεφαλαίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  ΑΣΕΠ: Ποια είναι τα προσόντα ένταξης στους πίνακες για Ε.Β.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.Α.Ε.

Κραυγαλέα είναι η περίπτωση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας. Το ΠΤΔΕ ουσιαστικά συγχωνεύεται με το Τμήμα Κοινωνική Εργασίας του ΤΕΙ Πάτρας. Το «νέο» τμήμα μετονομάζεται σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας. Η συγκεκριμένη εξέλιξη εντάσσεται στις γενικότερες αντιεκπαιδευτικές αλλαγές για το σχολείο και αποτελεί συνέχεια των προσπαθειών της κυβέρνησης για δομικές αντιδραστικές αλλαγές του τρόπου εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών (περσινή προσπάθεια «ανοίγματος του επαγγέλματος των νηπιαγωγών», μεταφορά της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία /ή και ειδικές ανάγκες στους εκπαιδευτικούς των γενικών τάξεων).

Η επιλογή δημιουργίας Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας στο πανεπιστήμιο Πατρών, με αντικείμενο και ρευστότητα που κινείται στα πλαίσια μιας «δημιουργικής ασάφειας» ως προς όλα τα επίπεδα λειτουργίας του, αποτελεί πέραν όλων των άλλων, ισχυρή προϋπόθεση για την απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας ακόμα και από τις Παιδαγωγικές Σχολές. Μπλέκονται δύο διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα σε ένα πρόγραμμα σπουδών πράγμα που θα οδηγήσει με μαθηματική βεβαιότητα στην υποβάθμισης και των δύο αντικειμένων. Δεν έχει καμία σχέση το επιστημονικό αντικείμενο του δασκάλου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αυτό του κοινωνικού λειτουργού.

Ο κάθε επιστήμονας επιτελεί συγκεκριμένο και καθορισμένο ρόλο μέσα στο σχολείο. Φαίνεται πως η κυβέρνηση, και με την βούλα του νέου Τμήματος, επιδιώκει να διαμορφώσει εργαζόμενους που θα λειτουργούν ως «πολυεργαλεία» και θα εναλλάσσονται σε διαφορετικές θέσεις εργασίας. Ο δάσκαλος να είναι και λίγο κοινωνικός λειτουργός και το αντίστροφο!

Η εξέλιξη αυτή, αν τελικά υλοποιηθεί, ανοίγει το δρόμο για την πλήρη υποβάθμιση της Παιδαγωγικής Επιστήμης, των δικαιωμάτων των φοιτητών και των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων αλλά και όλων των εργαζόμενων στα σχολεία. Αντίστοιχα, υποβαθμίζεται και ο ρόλος των κοινωνικών λειτουργών, που είναι απαραίτητοι σε όλα τα σχολεία μιας και επιτελούν κρίσιμο ρόλο στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία, ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.

Να μην περάσει η συγχώνευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας με το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ύλη κατατακτηρίων εξετάσεων για εισαγωγή στο Παιδαγωγικό της Φλώρινας

Ενιαία προγράμματα σπουδών ανά επιστημονικό αντικείμενο, που να υπηρετούν τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας, τις ανάγκες του λαού. Σε κάθε επιστημονικό αντικείμενο να υπάρχει ένα και μοναδικό πτυχίο, πανεπιστημιακού επιπέδου.

Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα και να εμπεριέχεται σε αυτό όλη η απαραίτητη γνώση για την κατανόηση και αφομοίωση του επιστημονικού αντικειμένου και για την άσκηση του αντίστοιχου επαγγέλματος. Πλήρη επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα με το πτυχίο!

Κάλυψη όλων των αναγκών σε εκπαιδευτικούς και Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών -25.000 τουλάχιστον μόνιμοι διορισμοί.

Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

ΤΟ Δ.Σ

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *