«ΟΛΜΕ: Συναντήθηκε με ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ – εξέφρασαν τις θέσεις τους» είναι ο τίτλος του παρόντος δελτίου ειδήσεων για σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς, που ετοίμασε το διαδικτυακό κανάλι “Εκπαιδευτικών Ενδιαφέροντα” και ανήρτησε στον ομώνυμό του χώρο στο youTube. Το δελτίο εκφωνεί αυτή τη φορά η Θεολόγος ΕΑΕ – Εργοθεραπεύτρια, Δέσποινα Φουντουκίδου.
Μεταφερθείτε στον διαδικτυακό χώρο του καναλιού πατώντας εδώ και κάντε εγγραφή
Ακολουθήστε τη σελίδα του καναλιού στο Facebook πατώντας εδώ
Παρακολουθήστε το δελτίο ειδήσεων για να μάθετε για τη συνάντηση ΟΛΜΕ με με ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, όπου αμφότερες οι πλευρές εξέφρασαν τις θέσεις τους:
ΟΙΕΛΕ για αναλυτικά προγράμματα: Αναγκαιότητα επανέναρξης Εθνικού Διαλόγου
Το ζήτημα των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών βιβλίων δεν αντιμετωπίζεται με ευχολόγια και ημίμετρα αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ και τονίζει την αναγκαιότητα επανέναρξης του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία
Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Η φύση και το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων και, φυσικά, το περιεχόμενο των εγχειριδίων που συγγράφονται με βάση τα προγράμματα σπουδών αποτελούν βασικές παθογένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Όπως τακτικά αναφέρουμε στις ερευνητικές εργασίες της ΟΙΕΛΕ και του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, η εμμονή των προγραμμάτων σπουδών να επικεντρώνονται σχεδόν αποκλειστικά στην ανάπτυξη και ενίσχυση γνωστικών/ακαδημαϊκών δεξιοτήτων, διευρύνει το χάσμα μεταξύ των μαθητών με υψηλή και χαμηλή επίδοση. Η ύλη είναι ογκώδης και χαοτική και, από τις πρώτες κιόλας τάξεις του δημοτικού, επικεντρωμένη σε «βασικά αντικείμενα» (κυρίως ελληνική γλώσσα και μαθηματικά), χωρίς την ποικιλομορφία άλλων, προηγμένων εκπαιδευτικών συστημάτων που δίνουν βαρύτητα σε καλές τέχνες, καθημερινές δεξιότητες, νέες τεχνολογίες, ερευνητικές δράσεις, χρήση βιβλιοθήκης κ.λπ. Ακόμη και η εισαγωγή «εναλλακτικών» θεμάτων, όπως η ευέλικτη ζώνη ή τα εργαστήρια δεξιοτήτων, δεν συνοδεύτηκαν με αντίστοιχη μείωση της ύλης των λεγόμενων βασικών μαθημάτων (τουναντίον, η ύλη συνεχώς αυξάνεται) ούτε με σχετική κατάρτιση των εκπαιδευτικών στη διαθεματικότητα. Το δε σύστημα πρόσβασης αχρηστεύει πλήρως παιδαγωγικά την ανώτερη δευτεροβάθμια (Λύκειο) με τα προγράμματα σπουδών να ενισχύουν τον μηχανιστικό χαρακτήρα του συστήματος. …Συνεχίστε την είδηση εδώ…