ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οδοιπορικά εκπαιδευτικών: Η Υπουργός Παιδείας καλείται να απαντήσει για το καθεστώς των μετακινήσεων

Διάδωσέ το

Την επιστολή της Α ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ για τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών κατέθεσαν ως Κοινοβουλευτική αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας,  βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

“παρατηρείται το απαράδεκτο φαινόμενο μεγάλο ποσοστό των  υπηρετούντων εκπαιδευτικών να μετακινούνται από τρία έως πέντε σχολεία  εντός της εβδομάδος, ενώ έχει γίνει καθεστώς η μετακίνησή τους από σχολείο σε  σχολείο εντός της ίδιας ημέρας.

“οι προαναφερόμενοι εκπαιδευτικοί   βρίσκονται σε συνεχές  καθεστώς πίεσης από την υπηρεσία, αφού τους παρέχεται ελάχιστο χρονικό  διάστημα για να μεταβούν από το ένα σχολείο στο άλλο. Επιπρόσθετα, η  συγκεκριμένη τακτική που ακολουθεί η διοίκηση έχει ως συνέπεια τη  φθορά των αυτοκινήτων των συναδέλφων και στη χειρότερη περίπτωση,  όπως παρατηρείται την πρόκληση αυτοκινητιστικών ατυχημάτων.

Ο χρόνος μετακίνησης του  εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται από την  υπηρεσία ως χρόνος υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να μην θεωρούνται οι  συνάδελφοι της ανωτέρω κατηγορίας ως «παθόντες εν υπηρεσία».”

“Φυσικά η  υπηρεσία δεν λαμβάνει υπόψη ότι ο εκπαιδευτικός είναι δυνατόν να μην  έχει ιδιόκτητο αυτοκίνητο, για να μετακινηθεί από το ένα σχολείο στο  άλλο όπως εντέλλεται”

Αναφορά 

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων  

Θέμα: «Επιστολή της Α’ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ για τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών».  

Οι βουλευτές Αχαΐας Κώστας Μάρκου και Αθανασία [Σία] Αναγνωστοπούλου καταθέτουν ως  αναφορά την Επιστολή της Α’ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ σε σχέση με τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών. 

Με την επιστολή της αυτή, η Α’ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ καταγγέλλει τη λογική του εκπαιδευτικού – «λάστιχο» που περιφέρεται από σχολείο σε σχολείο με εντολή της Υπηρεσίας και απαιτεί:

∙ Να μην υπηρετεί κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερες από δύο σχολικές  μονάδες και να καλύπτονται τα έξοδα μετακίνησης.

∙ Να μην υποχρεώνεται ο εκπαιδευτικός να μετακινηθεί από το ένα σχολείο στο  άλλο εντός της ίδιας ημέρας. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό να  πραγματοποιηθεί, να προβλέπεται ικανός χρόνος για τη μετάβασή του από τη  μία σχολική μονάδα στην άλλη και η Υπηρεσία να αναγνωρίσει ότι ο εν λόγω  εκπαιδευτικός βρίσκεται στο προαναφερθέν χρονικό διάστημα σε υπηρεσία.

∙ Την αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης για την κάλυψη των οδοιπορικών για  εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για να συμπληρώσουν το ωράριό τους ή να  ανταποκριθούν σε άλλες υποχρεώσεις (επιτηρήσεις πανελλαδικών εξετάσεων,  βαθμολογικά κέντρα κλπ).

∙ Την άμεση καταβολή των οδοιπορικών σε μηνιαία βάση και όχι δύο φορές τον  χρόνο, όπως γίνεται σήμερα.

Επισυνάπτεται η σχετική επιστολή. 

Παρακαλούμε για την άμεση εξέταση της Αναφοράς μετά της Επιστολής, για την απάντηση  και τις σχετικές σας ενέργειες καθώς και για την ενημέρωσή μας. 

Αθήνα, 30.11.2022 

Οι βουλευτές που καταθέτουν 

Οι Θέσεις της Α ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ για τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών

Πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος, όπως και της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας, είναι να  μην υπηρετεί κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερες από δύο σχολικές μονάδες. Είναι δεδομένο ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι στενά συνδεδεμένος με το  σχολείο του, να εντάσσεται λειτουργικά, ώστε να γνωρίζει τους μαθητές του και  τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στο σχολικό χώρο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Αντ’ αυτού, παρατηρείται το απαράδεκτο φαινόμενο μεγάλο ποσοστό των  υπηρετούντων εκπαιδευτικών να μετακινούνται από τρία έως πέντε σχολεία  εντός της εβδομάδος, ενώ έχει γίνει καθεστώς η μετακίνησή τους από σχολείο σε  σχολείο εντός της ίδιας ημέρας. Επιπρόσθετα, για μετακινήσεις, εντός του ίδιου  δήμου, οι εκπαιδευτικοί δεν λαμβάνουν οδοιπορικά έξοδα, παρά το γεγονός ότι  μετακινούνται καθημερινά πολλά χιλιόμετρα από το ένα σχολείο στο άλλο. Το  απαράδεκτο αυτό εργασιακό καθεστώς που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας έχει  ως αποτέλεσμα οι προαναφερόμενοι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε συνεχές  καθεστώς πίεσης από την υπηρεσία, αφού τους παρέχεται ελάχιστο χρονικό  διάστημα για να μεταβούν από το ένα σχολείο στο άλλο. Επιπρόσθετα, η  συγκεκριμένη τακτική που ακολουθεί η διοίκηση έχει ως συνέπεια τη  φθορά των αυτοκινήτων των συναδέλφων και στη χειρότερη περίπτωση,  όπως παρατηρείται την πρόκληση αυτοκινητιστικών ατυχημάτων. Θα  πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί το γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης του  εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται από την  υπηρεσία ως χρόνος υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να μην θεωρούνται οι  συνάδελφοι της ανωτέρω κατηγορίας ως «παθόντες εν υπηρεσία». Φυσικά η  υπηρεσία δεν λαμβάνει υπόψη ότι ο εκπαιδευτικός είναι δυνατόν να μην  έχει ιδιόκτητο αυτοκίνητο, για να μετακινηθεί από το ένα σχολείο στο  άλλο όπως εντέλλεται, και με δεδομένο ότι η μετακίνηση ιδιαίτερα στην  επαρχία είναι προβληματική. 

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας καταγγέλλει τη λογική του εκπαιδευτικού – «λάστιχο»  που περιφέρεται από σχολείο σε σχολείο με εντολή της Υπηρεσίας.

Απαιτούμε:

∙ Να μην υπηρετεί κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερες από δύο σχολικές  μονάδες. Οικονομική κάλυψη των εξόδων μετακίνησης.

∙ Να μην υποχρεώνεται ο εκπαιδευτικός να μετακινηθεί από το ένα σχολείο  στο άλλο εντός της ίδιας ημέρας. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό  να πραγματοποιηθεί, να προβλέπεται ικανός χρόνος για τη μετάβασή του  από τη μία σχολική μονάδα στην άλλη και η Υπηρεσία να αναγνωρίσει ότι ο  εν λόγω εκπαιδευτικός βρίσκεται στο προαναφερθέν χρονικό διάστημα σε  υπηρεσία.

∙ Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης για την κάλυψη των οδοιπορικών  για εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για να συμπληρώσουν το ωράριό  τους ή να ανταποκριθούν σε άλλες υποχρεώσεις (επιτηρήσεις  πανελλαδικών εξετάσεων, βαθμολογικά κέντρα κλπ).

∙ Άμεση καταβολή των οδοιπορικών σε μηνιαία βάση και όχι δύο φορές τον  χρόνο, όπως γίνεται σήμερα.

Οφείλει η πολιτεία επιτέλους να αναγνωρίσει το ρόλο των εκπαιδευτικών  και να μην τους συμπεριφέρεται με τον απαξιωτικό τρόπο που  αντιμετωπίζονται σήμερα. 

Δείτε επίσης:

Εισαγωγική επιμόρφωση προαιρετικά για εκπαιδευτικούς που είναι σε άδεια κύησης-λοχείας ή ανατροφής τέκνου

Σχολείο – Σέρρες: Δάσκαλος του ολοήμερου περιγράφει το τραγικό γεγονός

Υπουργείο Παιδείας: Εγκύκλιος για την επιλογή Διευθυντών σχολείων

freshedu

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …