ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ένωση Διευθυντών: Σε διαβούλευση το νέα καθηκοντολόγια. Να ενισχυθεί ο επιστημονικός-παιδαγωγικός ρόλος του Διευθυντή

Διάδωσέ το

αυτοαξιολόγηση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Π.Ε.
Κομοτηνής 14 —- 115 26 Αθήνα
www.panenosi.gr
https://www.facebook.com/groups/panenosi/
panenosi@gmail.com
ΠΛΗΡ.: Κουντούρης Τηλέμαχος 6939415171
Μακεδών Νικόλαος 6972093097
………………..……….……………………
Αθήνα, 23-07-2018
Αρ. Πρωτ.: 38

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ
ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή τα υπό διαμόρφωση από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. νέα Καθηκοντολόγια των στελεχών εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών, των συλλόγων διδασκόντων και των σχολικών συμβουλίων, σε εφαρμογή του άρθρου 18 του Ν.4547/2018, έχει να επισημάνει τα εξής:

1. Όπως ρητά ορίζεται στο ισχύον Καθηκοντολόγιο, ο Διευθυντής είναι όχι μόνο διοικητικός προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, αλλά και επιστημονικός-παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό. Η ιδιότητα αυτή, θα πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω στο νέο Καθηκοντολόγιο, διότι το σύγχρονο σχολείο δεν χρειάζεται Διευθυντή-γραφειοκράτη, που θα είναι απλός διεκπεραιωτής των καθημερινών διοικητικών και γραμματειακών καθηκόντων, αλλά Διευθυντή-ηγέτη-εμψυχωτή, που να μπορεί να διαμορφώσει όραμα για συνεχή ποιοτική βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, το οποίο να μεταδώσει σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, που να εμπνέει και να δίνει ζωή σε όλες τις λειτουργίες της σχολικής μονάδας, και να είναι πρωτεργάτης των αλλαγών και των καινοτομιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ένωση Διευθυντών: Ένας να είναι ο υπεύθυνος ολοήμερου για τα σχολεία με 2 τμήματα και πάνω
2. Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες, λόγω της πολυνομίας, των επικαλύψεων αρμοδιοτήτων και των ασαφειών, οι οποίες αποτελούν τη γενεσιουργό αιτία αρνητικού, συγκρουσιακού σχολικού κλίματος. Στα νέα Καθηκοντολόγια θα πρέπει να διατυπώνονται µε πλήρη σαφήνεια και ακρίβεια οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες όλων (εκπαιδευτικών, στελεχών, φορέων), με στόχο την αποφυγή των συγκρούσεων και κατ΄ επέκταση την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε δημοκρατικό και δημιουργικό σχολικό κλίμα.
3. Η εκχώρηση ευθύνης χωρίς εξουσία στα διοικητικά όργανα του σχολείου είναι ένα από τα βασικά “νοσήματα” της ελληνικής εκπαιδευτικής διοίκησης. Για το λόγο αυτό, τα νέα Καθηκοντολόγια θα πρέπει να διέπονται από την αρχή της ισότητας εξουσίας και ευθύνης, σύμφωνα με την οποία, η ευθύνη του κάθε διοικητικού οργάνου, μονομελούς ή συλλογικού, θα πρέπει να είναι απολύτως ανάλογη με την εξουσία που είναι εκχωρημένη σε αυτό.
4. Όλα τα νέα Καθηκοντολόγια θα πρέπει να κινούνται προς την κατεύθυνση ενίσχυσης της αυτοτέλειας των σχολικών μονάδων, ώστε αυτές να είναι σε θέση να προγραμματίζουν, να οργανώνουν και να υλοποιούν το έργο τους, χωρίς κωλυσιεργίες και άσκοπες γραφειοκρατικές διαδικασίες, όπως αυτές του ΠΔ 79/2017.
5.Τέλος, θεωρούμε απολύτως αναγκαίο, τα υπό διαμόρφωση νέα Καθηκοντολόγια να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, ώστε να δοθεί στους ενδιαφερόμενους φορείς ο απαραίτητος χρόνος, προκειμένου να καταθέσουν τις απόψεις τους και τις δικές τους προτάσεις για ένα τόσο σημαντικό θέμα της εκπαίδευσης.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

Τηλέμαχος Κουντούρης Νικόλαος Μακεδών

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Πρώτο σχόλιο

  1. Πήραν τα μυαλά σας αέρα! Συνέλθετε, σοβαρευτείτε επί τέλους! Μας διαβάζουν και μη εκπαιδευτικοί. Δεν τα ξέρετε όλα. Ούτε πιο επιστήμονες είστε ούτε περισσότερο παιδαγωγοί! Δεν είναι το παν ο διευθυντής στην σχολική μονάδα ούτε πρέπει να είναι το παν. Ο δε εμψυχωτικός ρόλος είναι καθήκον του καθενός, αλλά και ζήτημα προσωπικότητος – δεν δύναται να επιβληθεί νομοθετικώς. Ο ηγέτης είναι από μόνος του, δεν τον κάνει ο νόμος. Αρκεί η διευκρίνιση των διοικητικών καθηκόντων και ο καταμερισμός τους σε όλο το προσωπικό, για να μην εξαντλείται ο διευθυντής και να είναι εκπαιδευμένο όλο το προσωπικό, π.χ. στην διαχείριση του MySchool. Και σκεφτείτε και το άλλο: Αν ο διευθυντής αποκτήσει τις υπερεξουσίες της «ηγεσίας» που περιγράφετε, μετά θα αποκλειστούν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί από την δυνατότητα διεκδικήσεως θέσεως διευθυντή. Θα αρχίσουν να λένε πως κατάλληλοι διευθυντές είναι μόνον π.χ. οι… τρελο-ψυχολόγοι! Αυτό θέλετε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *