ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων από «ειδικούς»: μια συγκριτική ανάλυση 

Διάδωσέ το

Αγαπητοί/ες,  συμμετέχω στις κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων, ανελλιπώς από το 2007. Ο παρακάτω πίνακας μας πληροφορεί για τη μοριοδότηση που έλαβα στη συνέντευξη, σε όλες  τις κρίσεις μέχρι τώρα. Η βαθμολογία είναι επί τοις % ώστε να υπάρχει ομοτιμία στη  σύγκριση. Στη συνέχεια διατυπώνω κάποιες εύλογες απορίες ή συμπεράσματα.  

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΚΡΙΣΕΩΝ  ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
2007  63%  ΔΕΝ ΕΓΙΝΑ
2011  49%  ΕΓΙΝΑ (τελευταίος…)
2015  87%  Μυστική ψηφοφορία -ΕΓΙΝΑ
2017  92%  ΕΓΙΝΑ (πρώτη επιλογή)
2023  83%  ΕΓΙΝΑ (έχασα την πρώτη επιλογή)

 

Κατ’ αρχήν ας αποκλείσουμε δόλο και κάθε είδους σκοπιμότητα από τα μέλη των  διαφόρων συμβουλίων επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων. Ας υποθέσουμε ότι οι  συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη διοίκησης, που ήταν μέλη των συμβουλίων,  εκλήθησαν ως «ειδικοί» απλά να εκτελέσουν ευσυνείδητα την εργασία τους.  

Επίσης, ας αποκλείσουμε αυστηρά ότι εγώ προσωπικά εκπροσωπώ μια εκπαιδευτική  ιδεολογία ή ανήκω σε μια συγκεκριμένη συνδικαλιστική παράταξη. Ως διευθυντής σχολικής  μονάδας έχω κρατήσει προσεκτικά, ίσες αποστάσεις, χωρίς να στερήσω τη δυνατότητα  έκφρασης των διαφοροποιημένων απόψεων των συναδέλφων. Αν κάποιος υποπτεύεται κάτι  τέτοιο, τότε η παρακάτω απλή ανάλυση που επιχειρώ, χάνει τη σημασία της.  

Από τον πίνακα, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα και ερμηνείες:  

  1. Όταν αξιολογήθηκα το 2011 με βαθμό κάτω από τη βάση (49%) έγινα διευθυντής,  γιατί είχα αρκετά μετρήσιμα μόρια. Ωστόσο, η βαθμολογία ήταν τόσο χαμηλή, που  τίθεται σε αμφισβήτηση η ικανότητα που έχω να διοικώ μια σχολική μονάδα. Κατά  τη γνώμη μου, δεν μπορούν να μπαίνουν τόσο χαμηλοί βαθμοί χωρίς σοβαρή  αιτιολόγηση από το συμβούλιο επιλογής και ο υποψήφιος να συνεχίζει κανονικά τη  διαδικασία. Πρέπει να αποκλείεται, γιατί μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά  προβλήματα στη σχολική μονάδα που θα διευθύνει. Οι νόμοι δεν αναφέρουν τίποτε  σε αυτήν την περίπτωση. Αντίθετα, το 2007, που δεν έγινα διευθυντής, η βαθμολογία  μου επέτρεπε, σε ένα βαθμό, να συνεχίσω τη διαδικασία και να γίνω διευθυντής σε  ένα μικρό σχολείο, ωστόσο, αυτό δεν έγινε.  
  2. Διαχρονικά έχω λάβει στη συνέντευξη βαθμολογία χαμηλή, μεσαία και υψηλή. Αν  θέλει κάποιος υποψήφιος να λάβει σοβαρά υπόψη του τη συνέντευξη, ως κριτήριο,  για το αν αξίζει τελικά να γίνει διευθυντής ή προσπαθεί μάταια, δεν θα μπορέσει να  το κάνει. Η βαθμολογία, ειλικρινά, δεν προσφέρεται για επανατροφοδότηση στον  υποψήφιο, ως αξιολόγηση «ειδικών», δηλαδή δεν είναι καθόλου χρήσιμη, αφού η  διακύμανση είναι τεράστια. Δηλαδή ποιο από όλα τα συμβούλια επιλογής ήταν  αξιόπιστο;  
  3. Στο επίπεδο της σχολικής πράξης και ως ενταγμένο μέλος της σχολικής κοινότητας,  ασφαλώς, δεν είχα καταγγελίες, ισχυρά παράπονα ή αρνητική στάση από  κανέναν/καμμία, γονέα, μαθητή ή εκπαιδευτικό. Όλοι πραγματικά επιθυμούν και  τους αρέσει να εργάζονται και να επικοινωνούν μαζί μου. Αν κυκλοφορούσε ένα  ερωτηματολόγιο ικανοποιήσεως θα ήταν σίγουρα πάνω από 90%. Με γνώμονα το τι  εισπράττω τόσα χρόνια, από τη σχολική κοινότητα αγνοώ τις μοριοδοτήσεις καλές ή  κακές και συνεχίζω απερίσπαστος το έργο μου, χωρίς προβλήματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Βέβαια, για τη λειτουργία του κράτους γενικότερα, προκύπτει ότι υπάρχει ένα βαθύ  πρόβλημα που δεν επιλύουν οι διάφοροι νόμοι σε ότι αφορά τις κρίσεις στελεχών. Θα πρέπει  να γίνει μια σοβαρή επιστημονική έρευνα, να εκφραστούν στάσεις και απόψεις, να γίνει  συγκριτική έρευνα με άλλα κράτη για να καταλήξουμε σε ένα έγκυρο και αξιόπιστο σύστημα  επιλογής στελεχών. Να σταματήσει επιτέλους η γκρίνια, η αμφισβήτηση και η ανισορροπία  της εκπαιδευτικής – διοικητικής μας λειτουργίας. Είναι κάτι που μπορούμε να το κάνουμε,  αν το πιστέψουμε.  

Πασχάλης Δημόπουλος  

Εκπαιδευτικός ΠΕ70 – Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας 

Δείτε επίσης:

Κρίσεις διευθυντών: Ήταν απασχολημένοι με το μαγείρεμα και άφησαν στην τύχη τους τα πληροφοριακά συστήματα 

Κρίσεις διευθυντών: Να μην αναγνωριστούν τα αποτελέσματα ζητά Σύλλογος Εκπαιδευτικών

freshedu

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …