ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΙΕΠ: Υπεύθυνο για την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων

Διάδωσέ το

σχολεία

Το ΙΕΠ  μελετά τις υλικοτεχνικές υποδομές των σχολείων και γνωμοδοτεί ή εισηγείται για τις βέλτιστες αναγκαίες παρεμβάσεις.

Μία από τις αρμοδιότητες του ΙΕΠ, όπως ορίζεται στο άρθρο 53, ν. 4547/2018, είναι:  “να μελετά  τους παράγοντες που άμεσα ή έμμεσα επηρεάζουν το χαρακτήρα, τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των σχολικών μονάδων, όπως τη δομή της εκπαίδευσης, το οργανωτικό διοικητικό σύστημα και τις υλικοτεχνικές υποδομές και γνωμοδοτεί ή εισηγείται για τις βέλτιστες αναγκαίες παρεμβάσεις”

Δηλαδή το  ΙΕΠ πρέπει να μελετά αλλά και να γνωμοδοτεί ή και να  εισηγείται για τις υλικοτεχνικές υποδομές  των σχολείων. Αποδέκτης για περαιτέρω επεξεργασία των εισηγήσεων του ΙΕΠ πρέπει να είναι το Υπουργείο Παιδείας.

Το Υπουργείο Παιδείας όμως, σε απάντηση σχετικής ερώτησης  στη Βουλή, αναφέρει ότι: “Η μέριμνα για την ανέγερση των σχολικών κτηρίων, την επισκευή, συντήρηση και βελτίωση των υποδομών των σχολικών μονάδων εμπίπτει στις αρμοδιότητες των Δήμων βάσει των άρθρων 75 παρ. Ι τομέας ΣΤ’ του Ν. 3463/2006, ΦΕΚ 114/Α’ και 94 παρ. 4 του Ν. 3852/2010, ΦΕΚ 87/Α’ .

Μήπως όμως όταν λέμε “υλικοτεχνικές υποδομές” δεν εννοούμε μόνο τα σχολικά κτήρια και τη συντήρηση τους;

Το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας  διαχωρίζει τον σχολικό χώρο και την υλικοτεχνική υποδομή ως εξής:

Σε επάρκεια και   καταλληλότητα των σχολικών χώρων (αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια ειδικοί χώροι) και σε εξοπλισμός  (εποπτικά μέσα διδασκαλίας, εκπαιδευτικό υλικό, διαδίκτυο κ.ά.)

Ειδικότερα ο διαχωρισμός περιλαμβάνει:

 τα γενικά χαρακτηριστικά του σχολικού κτιρίου

 τους διαθέσιμους εξωτερικούς χώρους , όπως: τις αίθουσες διδασκαλίας, τους χώρους διοίκησης (π.χ. γραφεία για του διευθυντή και των εκπαιδευτικών του σχολείου), τις ειδικές αίθουσες διδασκαλίας (π.χ. εργαστήρια, αίθουσα καλλιτεχνικών, μουσικής, κλπ.), τις αίθουσες δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων(π.χ. θεάτρου, πολλαπλών χρήσεων, αμφιθεάτρου, κλπ.), τις αθλητικές εγκαταστάσεις (π.χ. γυμναστήρια, αποδυτήρια, κλπ.), τους βοηθητικούς χώρους (π.χ. αποθήκη, κυλικείο, ιατρείο, κλπ.)

  • τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των εξωτερικών χώρων (π.χ. τη λειτουργία και την επάρκεια της θέρμανσης, την επάρκεια του φυσικού φωτισμού, του εξαερισμού και της ύδρευσης του σχολείου, την ύπαρξη υποδομής για άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικές δυσκολίες, την ασφάλεια των χώρων, την καθαριότητα και καλαισθησία τους , κλπ.).
  • τους εξωτερικούς χώρους του σχολείου (π.χ. την ύπαρξη αύλειου χώρου, την αποκλειστική ή όχι χρήση του αύλειου χώρου από το σχολείο, τους χώρους πρασίνου κλπ.). Εξετάζεται ο εξοπλισμός των αιθουσών διδασκαλίας, των εργαστηρίων και των ειδικών χώρων. Εκτιμώνται στοιχεία όπως:
  •  τον εργαστηριακό  εξοπλισμό  (όργανα και υλικά εργαστηρίων φυσικής χημείας, όργανα μουσικής, υλικά ζωγραφικής, ηλεκτρονικοί υπολογιστές κλπ.)
  • τα οπτικοακουστικά μέσα διδασκαλίας
  • άλλα όργανα και μέσα όπως φωτοτυπικό μηχάνημα, μικροφωνικό σύστημα κ.ά., που υποστηρίζουν την εφαρμογή της εποπτικής διδασκαλίας και την ποιοτική λειτουργία της σχολικής μονάδας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Η ερώτηση του fresh education είναι σε ποια από τα παραπάνω είναι αρμόδιο το ΙΕΠ και άρα το Υπουργείο Παιδείας;

Αν είναι αρμόδιο για την υλικοτεχνική υποδομή, όπως ορίζει ο νόμος, με ποιον τρόπο αντλεί στοιχεία και ποια είναι αυτά; Υπάρχει κάποια σχετική έκθεση; Γιατί τα τελευταία χρόνια  δεν θέλει να μιλούν καθόλου για τις υποδομές οι εκπαιδευτικοί;

Οι αρμοδιότητες του ΙΕΠ σύμφωνα με το άρθρο 53 του  ν. 4547/2018 (τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 3966/2011)  είναι εδω

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …