ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΙΕΠ: Διενέργεια έρευνας για την έκταση της ενδοσχολικής βίας

Διάδωσέ το

Σε πρόσκληση υποβολής προσφοράς από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, προχώρησε το ΙΕΠ για τη διενέργεια  έρευνας με στόχο την αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης και την αποτίμηση της έκτασης των φαινομένων της ενδοσχολικής βίας.

 Αντικείμενο της έρευνας  (ποσοτικής και ποιοτικής) έχει στόχο την αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης και την αποτίμηση της έκτασης των φαινομένων της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, που απευθύνεται σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς/κηδεμόνες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, με στόχο τη διατύπωση συμπερασμάτων για την έκταση των εν λόγω φαινομένων και τους πιθανούς εμπλεκόμενους παράγοντες (παράγοντες κινδύνου, προστατευτικοί παράγοντες) τόσο πανελλαδικά όσο και σε τοπικό – περιφερειακό επίπεδο.

Συγκεκριμένα, η έρευνα, θα περιλαμβάνει:

  • Επισκόπηση της βιβλιογραφίας (ελληνικής και διεθνούς) με έμφαση στην περιγραφή προγραμμάτων παρέμβασης (πρόληψης ή/και αντιμετώπισης) που είχαν στατιστικά σημαντική θετική επίδραση στην αντιμετώπιση των υπό μελέτη φαινομένων.
  • Ποσοτική (με εργαλεία σταθμισμένα στον ελληνικό πληθυσμό), και ποιοτική έρευνα (με ομάδες εστίασης) σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με συμμετοχή μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων.
  • Καταγραφή και ανάλυση της εικόνας στα ελληνικά σχολεία ως προς την έκταση των υπό μελέτη φαινομένων με βάση επιμέρους διαστάσεις, ήτοι τη συχνότητα εμφάνισης περιστατικών, τη σοβαρότητα (μορφές παραβατικότητας, βίας, επιθετικότητας, εκφοβιστικής συμπεριφοράς), την κατηγορία/τύπο, τον γεωγραφικό τους εντοπισμό, τον χώρο που συμβαίνουν πιο συχνά, τις εμπλεκόμενες ομάδες παιδιών (θύτες, θύματα, θύτες/θύματα, παρευρισκόμενοι: υποστηρικτές, παθητικοί θεατές, υπερασπιστές), τους πιθανούς εμπλεκόμενους παράγοντες (παράγοντες κινδύνου και προστατευτικούς παράγοντες* ) κ.ά.
  • Διερεύνηση του σχολικού κλίματος.
  • Καταγραφή σχετικών δράσεων/προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν σε επίπεδο σχολικής μονάδας κατά την τελευταία διετία και αφορούν σε: πρόληψη-αντιμετώπιση ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, καλλιέργεια ενσυναίσθησης, προαγωγή ανθρωπίνων δικαιωμάτων-προαγωγή δημοκρατικού σχολείου-συμπερίληψης.
  • Διατύπωση συμπερασμάτων και προτάσεων.

Δείτε εδώ την πρόσκληση

Δείτε επίσης:

Δράσεις – εσωτερική αξιολόγηση: Τεκμήρια με link θέλει το ΙΕΠ

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: δύο μύθοι και ένα συμπέρασμα

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …