ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η πρόταση του ΙΤΥΕ “Διόφαντος” για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Διάδωσέ το

επιμόρφωση

Οι υποδομές του προτεινόμενου μηχανισμού επιμόρφωσης βασίζονται στα συστήματα και στις εφαρμογές που έχει αναπτύξει και αξιοποιεί το Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος» στο πλαίσιο των δράσεων επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ, τα οποία είναι δυνατόν να προσαρμοστούν και να επεκταθούν κατάλληλα για να καλύψουν τις νέες απαιτήσεις.

ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ…

Η Μελέτη αναφέρεται στην υλοποίηση και λειτουργία ενός Μηχανισμού Επιμόρφωσης που μέσω ψηφιακών συστημάτων, θα υποστηρίζει τον πλήρη κύκλο που αφορά στον σχεδιασμό, την οργάνωση και διεξαγωγή επιμορφώσεων σε διάφορα θεματικά αντικείμενα ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο ενός Εθνικού Συστήματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Είναι αποτέλεσμα της πολυετούς δραστηριότητας της Διεύθυνσης Επιμόρφωσης και Πιστοποίησης του Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος» σε θέματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με αξιοποίηση ψηφιακών συστημάτων.

Το πλήρες κείμενο είναι διαθέσιμο στην Πύλη Ενημέρωσης της Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ (http://e-pimorfosi.cti.gr), ενότητα “Επιστημονικές Συμβολές – Μελέτες» και συγκεκριμένα εδώ.

ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ…
Μηχανισμός Οργάνωσης και Διεξαγωγής Επιμορφωτικών Δράσεων με Αξιοποίηση Ψηφιακών Συστημάτων

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης ενός Εθνικού Συστήματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, απαιτείται η υλοποίηση και λειτουργία ενός Μηχανισμού Επιμόρφωσης που μέσω ψηφιακών συστημάτων, θα υποστηρίζει τον πλήρη κύκλο εργασιών που αφορούν στον σχεδιασμό, την οργάνωση και διεξαγωγή επιμορφώσεων σε διάφορα θεματικά αντικείμενα ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών.

Διαβάστε: Καλλιάνος: Αποφόρτιση εκπαιδευτικών από γραφειοκρατικές εργασίες

Ειδικότερα, ο μηχανισμός επιμόρφωσης θα υποστηρίζει την οργάνωση και διεξαγωγή επιμορφωτικών δράσεων με βάση το μεικτό μοντέλο μάθησης / blended learning (δηλαδή συνδυασμό δια ζώσης, σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών και ασύγχρονων δράσεων, σε κατάλληλη αναλογία, κατά περίπτωση θεματικού αντικειμένου ή/και άλλων συνθηκών), θα εμπεριέχει ως θεμελιώδη όρο (οντότητα) το ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ή ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ (COURSE) και θα περιλαμβάνει ως συστατικά στοιχεία: α) διαδικασίες, β) συστήματα και γ) προδιαγραφές – πρότυπα (βλ. επόμενη ενότητα του παρόντος).

Όλοι οι εμπλεκόμενοι – συμμετέχοντες στην επιμόρφωση, θα διαθέτουν κατάλληλη πρόσβαση στα συστήματα και τις εφαρμογές του μηχανισμού αυτού και θα αξιοποιούν τα διαθέσιμα εργαλεία, τις λειτουργίες και υπηρεσίες που θα παρέχει, για να καλύψουν τις ειδικότερες ανάγκες που απορρέουν από το ρόλο τους ή/και το έργο που προβλέπεται να υλοποιήσουν.

Με τον τρόπο αυτό, μέσω του μηχανισμού λειτουργίας ενός εθνικού συστήματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, διαφορετικές ομάδες χρηστών όπως οι παρακάτω, θα μπορούν να εξυπηρετούν τις ειδικότερες ανάγκες τους, ως εξής:

Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν

α) να ενημερώνονται για τα προγράμματα επιμόρφωσης που διατίθενται και έχουν δυνατότητα να παρακολουθήσουν, δηλαδή να έχουν πληροφόρηση για το περιεχόμενο – πρόγραμμα σπουδών, τον σκοπό και τους ειδικότερους στόχους του προγράμματος, τυχόν προαπαιτούμενες γνώσεις ή άλλες απαιτήσεις, τον τρόπο διεξαγωγής επιμόρφωσης (δια ζώσης συνεδρίες, σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες, ασύγχρονες δράσεις), καθώς και για άλλες λεπτομέρειες,

β) να επιλέγουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής σε εκείνα που τους ενδιαφέρουν,

γ) να παρακολουθούν την πορεία και το αποτέλεσμα της αίτησής τους,

δ) να εγγράφονται στο πρόγραμμα επιμόρφωσης που επέλεξαν,

ε) να έχουν πρόσβαση στο επιμορφωτικό υλικό και σε άλλο εκπαιδευτικό και επιστημονικό υλικό αναφοράς,

στ) να μελετούν το υλικό και να εκπονούν εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εργασίες,

ζ) να επικοινωνούν με τον επιμορφωτή τους και τους συναδέλφους τους – συν-επιμορφούμενους,

η) να καταθέτουν ηλεκτρονικά («αναρτούν») τις εργασίες τους και να λαμβάνουν ανατροφοδότηση από τον επιμορφωτή τους,

θ) να συμμετέχουν σε δοκιμασίες πιστοποίησης και να ενημερώνονται για το αποτέλεσμα της συμμετοχής τους,

ι) να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά Βεβαιώσεις συμμετοχής και τυχόν άλλα Πιστοποιητικά,

ια) να υποβάλλουν ερωτήματα-αιτήματα στην υπηρεσία υποστήριξης για θέματα που τους απασχολούν σχετικά με την επιμόρφωση (οργανωτικά, τεχνικά, εκπαιδευτικά),

ιβ) να συμπληρώνουν ερωτηματολόγια (πχ. αξιολόγησης, ανίχνευσης επιμορφωτικών αναγκών),

ιγ) να συμμετέχουν σε κοινότητες μάθησης και πρακτικής και σε συζητήσεις για διάφορα θέματα εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος κ.α

Μείνετε συντονισμένοι στο fresh-education.gr  πατώντας το κόκκινο καμπανάκι κάτω αριστερά της οθόνης για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα και τις εξελίξεις που ακολουθούν για το κλείσιμο των σχολείων ή βρείτε τη σελίδα του στο facebook πατώντας εδώ

Το πρώτο δελτίο εκπαιδευτικών ειδήσεων στο κανάλι του youtube «Εκπαιδευτικών Ενδιαφέροντα»

Καλλιάνος: Αποφόρτιση εκπαιδευτικών από γραφειοκρατικές εργασίες

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: 3.220 εγγραφές μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου στην Περιφέρεια Αττικής

 Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος: Σημαντικός ο περιορισμός των παιδιών

Κεραμέως για αναπλήρωση ωρών: Μαθήματα το Πάσχα, διδακτικές ώρες από 45 σε 35 λεπτά

25η Μαρτίου: Ματαιώνονται οι εορταστικές εκδηλώσεις στα σχολεία

Υπουργείο για βαθμούς Β΄τριμήνου: Τηλεφωνικά ή σε φάκελο στην τσάντα του μαθητή

Έκτακτα μέτρα για κορονοϊό από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

Στενεύουν τα περιθώρια για νέα στελέχη αν δεν ψηφιστεί νόμος μέσα στον Μάρτη – Ερώτηση στη Βουλή

Θετική στον κορωνοϊό δασκάλα που δίδασκε σε τέσσερα σχολεία

Δείτε επίσης

Τεχνητή νοημοσύνη, προκλήσεις και προβληματισμοί: webinar Θεολόγων εκπαιδευτικών

Διάδωσέ το Τεχνητή νοημοσύνη, προκλήσεις και προβληματισμοί Επιμορφωτικό webinar Θεολόγων εκπαιδευτικών Στερεάς, Θεσσαλίας, Μακεδονίας  Συνεχίζονται …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *