ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αίτημα στον Υπουργό για αναστολή εφαρμογής του νέου συστήματος εισαγωγής φοιτητών στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών

Διάδωσέ το

Επιστολή έστειλε στον Υπουργό Παιδείας ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Πειραματικού Μουσικού Γυμνασίου-Λυκείου Παλλήνης με αίτημα αναστολής εφαρμογής του νέου συστήματος εισαγωγής φοιτητών στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών. 

Παλλήνη, 19/04/2019 Αριθ. Πρωτοκόλλου 4/2019

ΑΠΟ Σύλλογο Γονέων Και Κηδεμόνων ΠΜΓΛΠ

ΠΡΟΣ
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κύριο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου

Κοινοποιήσεις:
Υφυπουργό ΥΠΠΕΘ, κυρία Μερόπη Τζούφη
Γενικό Γραμματέα ΥΠΠΕΘ, κύριο Ηλία Γεωργαντά
Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων
Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας
Διευθυντές Μουσικών Σχολείων Ελλάδας
Μέλη Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΠΜΓΛΠ

Θέμα: «Αίτημα αναστολής εφαρμογής της Υπ’ αριθ. Φ.253/23170/Α5/14.02.2019 Υπουργικής Απόφασης του ΥΠΠΕΘ – Εισαγωγή των φοιτητών σε τμήματα Μουσικών Σπουδών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (Α’ 142), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4589/2019 (Α’ 13)».

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Πρόσφατα δημοσιεύθηκε η υπ’ αριθ. Φ.253/23170/Α5/14.02.2019 Υπουργική Απόφαση του ΥΠΠΕΘ σχετικά με τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής σε τμήματα Μουσικών Σπουδών. Για ακόμα μία φορά, η απόφαση αυτή δεν αποτέλεσε, όπως θα ήταν σκόπιμο, προϊόν συζήτησης και συνεργασίας του Υπουργείου με τις αρμόδιες Πανεπιστημιακές και Σχολικές Κοινότητες.

Είναι γνωστό ότι η αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής στα συγκεκριμένα τμήματα Μουσικών Σπουδών εναρμονίζεται με ένα χρόνιο αίτημα των αντίστοιχων Πανεπιστημιακών Σχολών, αλλά και με την επιθυμία των μαθητών των Μουσικών Σχολείων και των γονέων τους. Επιχειρεί δε έναν τρόπο επιλογής που θα αξιολογεί το συνολικό μουσικό προφίλ του υποψηφίου, στοχεύοντας έτσι στην αναβάθμιση των μουσικών σπουδών στην χώρα μας.

Παρόλα αυτά, όσο καίριο και αξιοκρατικό κι αν είναι ένα σύστημα εισαγωγής σε Πανεπιστημιακές Σχολές, θα πρέπει αυτό να εφαρμόζεται τη σωστή χρονική στιγμή. Δίνεται έτσι την δυνατότητα αφ’ ενός μεν στους φορείς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να οργανώνουν κατάλληλα την διδακτέα ύλη, τα συγγράμματα και το πρόγραμμα σπουδών, αφ’ ετέρου δε στους μαθητές να προετοιμαστούν, τόσο σε επίπεδο μελέτης όσο και ψυχολογίας, προκειμένου να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο στις εξετάσεις.

Η βεβιασμένη και αιφνίδια εφαρμογή ενός νέου συστήματος λίγους μήνες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς εγείρει ζητήματα

• Ισονομίας και Ισοτιμίας βάση του Συντάγματος

o Οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι έχουν άνισες ευκαιρίες σε σχέση με τους υπόλοιπους υποψηφίους άλλων τμημάτων που είχαν στην διάθεσή τους τον απαιτούμενο χρόνο προετοιμασίας, γνώριζαν την ύλη, καθώς και την διαδικασία εξέτασης.

o Όσοι επιλέξουν το νέο σύστημα για τις μουσικές σχολές, μειονεκτούν σε σχέση με την έγκαιρη προετοιμασία των συνυποψηφίων τους για άλλες μουσικές σχολές αλλά και παλαιών αποφοίτων με ολοκληρωμένες μουσικές σπουδές

 Ηθικής

Ένας αριθμός μαθητών -ανεξαρτήτως του πλήθους αυτών- αναστατώνονται, βλέπουν να ματαιώνονται προσπάθειες μηνών και καλούνται να προσέλθουν σε εξετάσεις, με ελλιπή ενημέρωση και ασάφειες σχετικά με την ύλη και τα οργανωτικά θέματα.

Πέρα όμως από τις ενστάσεις μας ως προς την επιλογή της χρονικής στιγμής εφαρμογής των νέων μέτρων, ακόμα μεγαλύτερη ανησυχία και απορία δημιουργεί το γεγονός ότι ουδέποτε, ακόμα και σήμερα, δύο μήνες πριν τις εξετάσεις, καθορίστηκε επίσημα, αναλυτικά και με αναφορά σε αντίστοιχα συγγράμματα, η εξεταστέα ύλη για αρκετά από τα εξεταζόμενα θεωρητικά μαθήματα (Ιστορία Μουσικής, Μορφολογία, Μουσική Τεχνολογία). Κάποια από αυτά υπάρχουν ως Μαθήματα Επιλογής στο πρόγραμμα σπουδών, μόνο των Μουσικών Σχολείων και μάλιστα σε προηγούμενες τάξεις, Α’, Β’ Λυκείου. Επομένως, τίποτα δεν διασφαλίζει ότι ο υποψήφιος τα έχει διδαχθεί.

Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι αποδεκτό βάσει της κατοχυρωμένης Συνταγματικά Δωρεάν Παιδείας, να μην γίνεται επίσημη προετοιμασία σε μαθήματα εισαγωγικών εξετάσεων βάσει του προγράμματος σπουδών και στα πλαίσια προκαθορισμένης ύλης της Γ’ Λυκείου.

Επισημαίνουμε ότι μέχρι τον Φεβρουάριο οι υποψήφιοι, στους οποίους αφορά η απόφαση αυτή, προετοιμάζονταν για άλλα μαθήματα, έχοντας επενδύσει ώρες μελέτης και ενδεχομένως και χρήματα στην προετοιμασία αυτή.

Συνεκτιμώντας όλα αυτά τα ζητήματα ζητάμε :

1. Να ΜΗΝ εφαρμοστεί τη δεδομένη σχολική χρονιά 2018-2019, βεβιασμένα, με τρόπο άδικο, άνισο, ανήθικο, αντιδεοντολογικό, παραβιάζοντας βασικές αρχές του Συντάγματος, για τους φετινούς υποψήφιους το νέο εξεταστικό σύστημα.

2. Ο καινούργιος νόμος, που θα εφαρμοστεί από την επόμενη χρονιά, να συνδιαμορφωθεί από όλους τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους φορείς (Πανεπιστημιακές Κοινότητες, Μουσικά Σχολεία, καθηγητές Μουσικής) με στόχο την επίλυση των όποιων ελαττωμάτων ή ασαφειών έχουν επισημανθεί από αυτούς. (Ενδεικτικά αναφέρουμε: Επιλογή-Σύνθεση επιτροπών, για τη δοκιμασία «Μουσική ερμηνεία και εκτέλεση» προσδιορισμός αξιόπιστου, αδιάβλητου και επαρκούς τρόπου εξέτασης, τόσο ως προς τον βαθμό δυσκολίας όσο και ως προς την χρονική διάρκεια, κ.α.)

3. Να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος και να αξιοποιηθεί η όποια εμπειρία ώστε, με την εφαρμογή του, το νέο σύστημα εξετάσεων

• να είναι πραγματικά σύγχρονο και αξιοκρατικό

• να υποστηρίζεται από ένα αναπροσαρμοσμένο πρόγραμμα σπουδών

• να διασφαλίζει ότι δεν θα υπονομεύεται ο δημόσιος-δωρεάν χαρακτήρας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

• να προάγει την δημιουργία ολοκληρωμένων και υψηλής κατάρτισης μουσικών.

Αναμένοντας για τις άμεσες σχετικές ενέργειές σας.

Με τιμή,

Για το ΔΣ

Η Πρόεδρος Γαρυφαλλιά Ανδριόλα

Η Γεν. Γραμματέας Αθηνά Άνδροβιτς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  27ος διαγωνισμός ΕΣΔΔΑ - Ο αριθμός εισακτέων ανά τμήμα

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *