ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στο «ψυγείο» τα μεταπτυχιακά στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Διάδωσέ το

 www.fresh-education.gr 

Στο  νέο ν.σ,  για την αναδιοργάνωση των δομών στην εκπαίδευση,   δεν προβλέπεται κάποια  διαφοροποίηση στη  μοριοδότηση των μεταπτυχιακών τίτλων στη  Διοίκηση  της Εκπαίδευσης . Όλοι οι μεταπτυχιακοί  τίτλοι δίνουν τα ίδια μόρια.

Αν και ο στρατηγικός  στόχος του Υπουργείου Παιδείας, είναι να αρχίσει από Σεπτέμβρη ο προγραμματισμός και  η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ή αλλιώς αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, φαίνεται ότι δεν έχει πρόθεση  να πριμοδοτήσει με περισσότερα μόρια τους κατόχους των παραπάνω τίτλων που έχουν πολύ άριστη γνώση αυτών των διαδικασιών.

Ήδη στη διαβούλευση έχουν κατατεθεί αρκετά σχετικά σχόλια.

Ενημερωθείτε άμεσα από το fresh-education πατώντας το κόκκινο καμπανάκι κάτω αριστερά της οθόνης

Η Επιστημονική  Εταιρεία  Οργάνωσης & Διοίκησης της Εκπαίδευσης (ΕΟΔΕ),  είχε στείλει επιστολή  προς τον Υπουργό Παιδείας  πριν από ένα χρόνο περίπου για το θέμα αυτό,  που εκτός των άλλων, ανέφερε ότι:

«οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών στην Οργάνωση & Διοίκηση της Εκπαίδευσης θα πρέπει να έχουν αυξημένη  μοριοδότηση σε σχέση με άλλους  μεταπτυχιακούς τίτλους»

 Διαβάστε μόνο στο fresh-education.gr:
Το 2ο πτυχίο θα είναι σημαντικό προσόν στις κρίσεις των στελεχών.
 Νέες δομές: Η εμπειρία είναι καλύτερη από διδακτορικό, μεταπτυχιακό και 2ο πτυχίο

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ   ΕΠΙΣΤΟΛΗ

( δημοσιευμένη στο  www.esos.gr)

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Στην πρόσφατη επιστημονική Ημερίδα (24/3/2017) την οποία οργάνωσε η ΕΟΔΕ για την επιλογή στελεχών στην εκπαίδευση και με θέμα: «Δημοκρατική ή Τεχνοκρατική Ανασυγκρότηση; Δίλημμα Ουσίας ή Άνευ Σημασίας;» αναδείχθηκε η ρεαλιστική δυνατότητα συγκλίσεων ακόμη και συναινέσεων εκπαιδευτικών φορέων και πολιτικών κομμάτων σχετικά με το επίμαχο αυτό ζήτημα το οποίο καλείστε ως πολιτική ηγεσία, σήμερα, να επιλύσετε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Πιο συγκεκριμένα, με τον νόμο 4369/2016 για το «Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, βαθμολογική διάρθρωση θέσεων, συστήματα αξιολόγησης, προαγωγών και επιλογής προϊσταμένων (διαφάνεια αξιοκρατία και αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης) και άλλες διατάξεις.» ρητά προβλέπεται και σωστά, πως για την κάθε θέση ευθύνης και την επαγγελματική επάρκεια σχετικά με αυτήν, η Πολιτεία οφείλει να αξιολογεί τη «γνώση του αντικειμένου της δημόσιας διοίκησης, …..».

Να σημειώσουμε δε πως και στην απόφαση του ΣτΕ επισημαίνεται με έμφαση η εξειδικευμένη επιστημονική γνώση, προσόντα και ικανότητα η οποία απαιτείται «…επί διευθυντικών στελεχών: ευχέρεια προγραμματισμού, συντονισμού, αναλήψεως πρωτοβουλιών, λήψεως αποτελεσματικών αποφάσεων και διαχειρίσεως κρίσεων».

Συνεπώς, ως ΕΟΔΕ, θεωρούμε αδιανόητο και επιστημονικά μετέωρο να μην ληφθεί σοβαρά υπόψη κατά τη διαμόρφωση των αντικειμενικών κριτηρίων για την επιλογή σε θέση Διευθυντή Σχολικής Μονάδας η κατοχή του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Οργάνωση & Διοίκηση της Εκπαίδευσης, η δε μοριοδότησή του να διαφοροποιείται αισθητά, για τη συγκεκριμένη θέση ευθύνης, από την κατοχή των άλλων μεταπτυχιακών σπουδών, λειτουργώντας τοιουτοτρόπως και ανταποδοτικά προς την Πολιτεία και τις ανάγκες της.

Πόσο μάλλον όταν και με τη δική σας έγκριση σήμερα στη χώρα μας λειτουργούν προγράμματα σπουδών μεταπτυχιακής ειδίκευσης στην Πολιτική, Οργάνωση & Διοίκηση της Εκπαίδευσης, υψηλού κατά τεκμήριο επιπέδου σπουδών, με αυστηρά κριτήρια επιλογής και με εστίαση στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.

……………………………

Ο Πρόεδρος
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ

Ο Γ. Γραμματέας
Θοδωρής Οτζάκογλου
(ΜΔΕ, MSc, MBCS)

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *