ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Διευθυντές σχολείων με το ζόρι και με τα “απαιτούμενα προσόντα”

Διάδωσέ το

Διευθυντές σχολείων

Διευθυντές σχολείων: Οι τελευταίες κρίσεις  έγιναν το 2017.  Από τότε, 5 χρόνια μετά, δεν έχουν γίνει νέες επιλογές. Παράλληλα την περασμένη Πέμπτη ψηφίστηκε στη Βουλή το άρθρο 373  του Σχεδίου Νόμου για τα ΑΕΙ που προβλέπει:

  • την επ΄ αόριστον  παράταση της θητείας όσων Διευθυντών με θητεία έχουν απομείνει (έχουν μείνει περίπου οι μισοί, οι υπόλοιποι αναπληρώνονται σύμφωνα με υπολογισμούς του fresh – education)
  • τη συνέχιση της αναπλήρωσης όσων υπηρέτησαν ή υπηρετούν κατ’ αναπλήρωση ως διευθυντές  και
  • την αναπλήρωση των κενών ή κενούμενων θέσεων διευθυντών που προκύπτουν.

Δεν θα έχουμε νέους διευθυντές σχολείων τον Σεπτέμβρη

Όλα τα παραπάνω γιατί το Υπουργείο Παιδείας μέχρι σήμερα,  Ιούλιος του 2022, είναι δεδομένο ότι  δεν θα επιλέξει νέους διευθυντές σχολείων έγκαιρα παρά τον φρέσκο νόμο Κεραμέως 4823/21 που έφερε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών, έγιναν ολόκληρες συζητήσεις στη διαβούλευση και πανηγυρισμοί με τη θεσμοθέτηση.

Από τη στιγμή που έγινε κατανοητό ότι δε  θα έχουμε νέους διευθυντές σχολείων τον Σεπτέμβρη και πιθανά μέχρι τη λήξη του σχ. έτους 2022-2023 “εφευρέθηκε” το άρθρο 373 για να δώσει παράταση θητείας και να προβλέψει τις αναπληρώσεις διευθυντών  στα σχολεία, συμπληρώνοντας τις σχετικές διατάξεις του κεφαλαίου Ε του Ν 1566/85 με τις τροποποιήσεις του, για συνέχιση της αναπλήρωσης μέχρι την επιλογή των νέων διευθυντών, χωρίς να αναφέρεται κανένα χρονοδιάγραμμα.

Διευθυντές σχολείων με το ζόρι

Το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργείται στα σχολεία χωρίς υποδιευθυντή,  είναι με τις αναπληρώσεις, όταν φεύγει ο Διευθυντής από το σχολείο για κάποιον λόγο  (ολόκληρη πενταετία είναι αυτή) και κάποιος πρέπει να τον αναπληρώσει. Ποιος θα πρέπει να αναπληρώσει; Αυτός που έχει “τα απαιτούμενα προσόντα” όπως λέει το Κεφ. Ε του 1566/1985 δηλαδή  “ο ανώτερος σε βαθμό από τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στην ίδια μονάδα..”  Τώρα τα κριτήρια επιλογής και τα χαρακτηριστικά του νόμου Κεραμέως 4823/21 πάνε περίπατο, μας αρκεί και ο βαθμός  Α ή ο ανώτερος  βαθμός που έχει σχέση με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με άλλα προσόντα. Αλλά ακόμα και τον βαθμό και τα προσόντα να έχει ο εκπαιδευτικός, τον ρώτησε κανείς αν θέλει να αναπληρώνει τον διευθυντή με όλες τις ευθύνες και χωρίς να υπάρχει χρονοδιάγραμμα;  Το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να απαντήσει: ” αυτό γίνεται για τις ανάγκες της υπηρεσίας” Ναι, αλλά όμως μήπως ήταν πρόβλημα του που δεν κατάφερε να επιλέξει διευθυντές στην ώρα τους;

Τα χαρακτηριστικά των διευθυντών σχολείων

Παλαιότερα ο πρωθυπουργός αναλύοντας τα χαρακτηριστικά των διευθυντών σχολείων (δείτε εδώ αναλυτικά) μεταξύ άλλων τόνισε:

“Χρειαζόμαστε φρεσκάδα ιδεών και πιστοποιημένη διοικητική ικανότητα”, “σε πρώτη φάση θα επιλέξουμε σωστά τους διευθυντές σχολείων”, ” Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα επιλέγουμε διευθυντές οι οποίοι δεν πιστεύουν στην έννοια της αξιολόγησης και της αυτο-αξιολόγησης”

………..

Τελικά είναι άλλο πράγμα η θεσμοθέτηση και άλλο η εφαρμογή. Για αυτό χρειάζεται αυτοσυγκράτηση με τη θεσμοθέτηση και πανηγυρισμούς – δηλώσεις με την εφαρμογή.

Διαβάστε επίσης:

Κ. Μητσοτάκης: Ποια πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά των Διευθυντών Σχολείων

Ποιος θέλει να γίνει διευθυντής σχολείου για ψίχουλα και να πάθει βλάβη η υγεία του

Επιλογή διευθυντών εκπαίδευσης;Χάλασαν τα κομπιουτεράκια,θα πάρει λίγες ημέρες ακόμα

Νέοι Διευθυντές εκπαίδευσης: Ανακοινώθηκαν οι τελικοί πίνακες

Νέο ολοήμερο με τρεις ώρες κενό για εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων;

Πηγή: fresh education.gr για τις ιστοσελίδες  που αντιγράφουν με ενεργό σύνδεσμο για όλες τις δημοσιεύσεις  (Υπενθυμίζουμε ότι βασικός κανόνας  σε όσους θέλουν να δείχνουν ότι είναι στο χώρο της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών είναι η αναφορά  της πηγής)

Photo: pixabay

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *