«Αξιολόγηση: Τα έντεκα προβλήματά της σύμφωνα με το ΙΕΠ» είναι ο φερόμενος τίτλος στο 1117ο δελτίο ειδήσεων για δημόσια σχολεία, εκπαιδευτικούς, ειδικό επιστημονικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, το οποίο επιμελήθηκε και ανήρτησε στον διαδικτυακό του χώρο το YouTube κανάλι “Εκπαιδευτικών Ενδιαφέροντα”. Το δελτίο εκφωνεί αυτή τη φορά η Δασκάλα Λένα Μαγαλιού, ενώ αυτό θα διατηρείται στο κανάλι εφεξής διαθέσιμο στο κοινό.
Μεταβείτε στον διαδικτυακό χώρο του καναλιού από εδώ και μη ξεχάσετε να κάνετε εγγραφή
Μεταφερθείτε και ακολουθήστε τη σελίδα του καναλιού στο Facebook από εδώ
Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα έντεκα προβλήματά της αξιολόγησης σύμφωνα με το ΙΕΠ παρακολουθήστε το βίντεο:
ΟΙΕΛΕ για αναλυτικά προγράμματα: Αναγκαιότητα επανέναρξης Εθνικού Διαλόγου
Το ζήτημα των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών βιβλίων δεν αντιμετωπίζεται με ευχολόγια και ημίμετρα αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ και τονίζει την αναγκαιότητα επανέναρξης του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία
Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Η φύση και το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων και, φυσικά, το περιεχόμενο των εγχειριδίων που συγγράφονται με βάση τα προγράμματα σπουδών αποτελούν βασικές παθογένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Όπως τακτικά αναφέρουμε στις ερευνητικές εργασίες της ΟΙΕΛΕ και του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, η εμμονή των προγραμμάτων σπουδών να επικεντρώνονται σχεδόν αποκλειστικά στην ανάπτυξη και ενίσχυση γνωστικών/ακαδημαϊκών δεξιοτήτων, διευρύνει το χάσμα μεταξύ των μαθητών με υψηλή και χαμηλή επίδοση. Η ύλη είναι ογκώδης και χαοτική και, από τις πρώτες κιόλας τάξεις του δημοτικού, επικεντρωμένη σε «βασικά αντικείμενα» (κυρίως ελληνική γλώσσα και μαθηματικά), χωρίς την ποικιλομορφία άλλων, προηγμένων εκπαιδευτικών συστημάτων που δίνουν βαρύτητα σε καλές τέχνες, καθημερινές δεξιότητες, νέες τεχνολογίες, ερευνητικές δράσεις, χρήση βιβλιοθήκης κ.λπ. Ακόμη και η εισαγωγή «εναλλακτικών» θεμάτων, όπως η ευέλικτη ζώνη ή τα εργαστήρια δεξιοτήτων, δεν συνοδεύτηκαν με αντίστοιχη μείωση της ύλης των λεγόμενων βασικών μαθημάτων (τουναντίον, η ύλη συνεχώς αυξάνεται) ούτε με σχετική κατάρτιση των εκπαιδευτικών στη διαθεματικότητα. Το δε σύστημα πρόσβασης αχρηστεύει πλήρως παιδαγωγικά την ανώτερη δευτεροβάθμια (Λύκειο) με τα προγράμματα σπουδών να ενισχύουν τον μηχανιστικό χαρακτήρα του συστήματος. …Συνεχίστε την είδηση εδώ…