ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση σχολείων: Τεκμηρίωση αποτίμησης αξόνων

Διάδωσέ το

Αξιολόγηση σχολείων – Οδηγός  ΙΕΠ για την τεκμηρίωση αποτίμησης αξόνων: Το είδος των τεκμηρίων εξαρτάται από τη φύση του  ερωτήματος, στο οποίο απαντούν. Είναι αυτονόητο  ότι διαφορετικά είδη δεδομένων αναδεικνύουν  διαφορετικά χαρακτηριστικά ενός άξονα/δείκτη και  για τον λόγο αυτό είναι προτιμότερος ο  συνδυασμός ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων  από διαφορετικές πηγές για την κατά το δυνατόν  αντικειμενικότερη αποτύπωση της εικόνας του.

  • Είναι χρήσιμη για περιπτώσεις όπως η διερεύνηση της επίδρασης πρακτικών, π.χ. μέσω στοιχείων σχετικά με τον αριθμό των μαθητών και μαθητριών που εκφράζουν θετική άποψη για μία δράση/δραστηριότητα/πρόγραμμα κ.λπ. Τα δεδομένα αυτά, ωστόσο, δεν απαντούν σε ερωτήματα σχετικά με το πώς ή το γιατί. 

Αντίθετα, τα ποιοτικά δεδομένα 

  • Μπορούν να παράσχουν στοιχεία σχετικά με το γιατί κάτι δεν λειτουργεί αποτελεσματικά και τι χρειάζεται για να βελτιωθεί κάποια λειτουργία. Τέτοια δεδομένα περιλαμβάνουν συνήθως τα πρακτικά του Συλλόγου Διδασκόντων, όπου καταγράφονται οι απόψεις των μελών και οι αποφάσεις σχετικά με πρακτικές του σχολείου, δείγματα από έργα των μαθητών και μαθητριών στο πλαίσιο μαθημάτων και δραστηριοτήτων, δείγματα από την ανατροφοδότηση που παρέχουν οι εκπαιδευτικοί στους μαθητές και μαθήτριες κ.λπ. 
  • Τα ποιοτικά τεκμήρια επιπλέον αναδεικνύουν καλύτερα την επίδραση των συνθηκών (τοπικών κ.λπ.) στις λειτουργίες που αποτιμώνται και διευκολύνουν τη λήψη μέτρων για τη βελτίωση των τελευταίων. Το χαρακτηριστικό αυτό συνδέει απόλυτα τα ποιοτικά τεκμήρια με το πλαίσιο όπου εμφανίζονται (context-specific) –με το συγκεκριμένο πλαίσιο της σχολικής μονάδας δηλαδή– κι επομένως καθιστούν δύσκολη τη γενίκευση των συμπερασμάτων στο σύνολό τους. 

Ερωτήματα στα οποία απαντά μια τέτοιου είδους ποιοτική διερεύνηση είναι για  παράδειγμα: 

Πώς αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και μαθητριών  του σχολείου μας; 

Πώς οργανώνουμε τις διαδικασίες στο σχολείο μας ώστε να είναι πιο αποτελεσματικές  και να μην σπαταλάμε πολύτιμο χρόνο για την διεκπεραίωσή τους; 

Με ποιον τρόπο επικοινωνούμε με τους γονείς/κηδεμόνες και πώς  ενθαρρύνουμε/διευκολύνουμε την επικοινωνία αυτή; 

Τα ποσοτικά τεκμήρια για τα παραπάνω θέματα μπορεί αντίστοιχα να απαντούν στα εξής  ερωτήματα: 

Πόσο συχνά εκδηλώνονται περιστατικά βίας στο σχολείο; Πόσα περιστατικά βίας έχουν  καταγραφεί στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής; 

Πόσες συνεδριάσεις του Σ.Δ. έχουν γίνει τη φετινή χρονιά για τη διευθέτηση οργανωτικών  ζητημάτων της σχολικής μονάδας; (Σημείωση: δεν είναι απαραίτητα θετική η συσχέτιση  του αριθμού συνεδριάσεων με την αποτελεσματικότητα της οργάνωσης). 

Πόσες συναντήσεις έχουν γίνει φέτος με τους γονείς/κηδεμόνες (δια ζώσης ή  διαδικτυακά) για την ενημέρωσή τους σχετικά με ….. ; 

Διαβάστε εδώ τον οδηγό τεκμηρίωσης

Διαβάστε επίσης:

Δεν θα προλάβει η Κεραμέως να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς

Ενδεικτικό πρακτικό έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *