ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση: Πώς θα γίνει η αποτύπωση της εικόνας των σχολείων (νέος οδηγός)

Διάδωσέ το

Αξιολόγηση σχολείων

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δημοσίευσε τον δεύτερο  οδηγό που αφορά στον Συλλογικό Προγραμματισμό – Εσωτερική και Εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και ειδικότερα την τεκμηρίωση αποτίμησης αξόνων. Στον οδηγό γίνεται αναφορά και  για την αποτύπωση της σχολικής χρονιάς 2020-2021
Δείτε τον πρώτο οδηγό  και τι πρέπει να κάνουν τα σχολεία εδώ 

Ο  δεύτερος οδηγός τεκμηρίωσης, που περιλαμβάνει και παραδείγματα, αναφέρει ότι:

Η τεκμηρίωση αφορά στη συνοπτική καταγραφή των πεπραγμένων του σχολείου και των  εκπαιδευτικών του συνολικά. Το ερώτημα που καλείται να απαντήσει το κάθε σχολείο για  κάθε άξονα είναι:  

Πώς κρίνουμε την ποιότητα της λειτουργίας του σχολείου μας στον συγκεκριμένο άξονα;

  • Είναι εξαιρετική (χωρίς προβλήματα); Ποια στοιχεία θεωρούμε ότι κάνουν το σχολείο μας εξαιρετικό ως προς αυτόν τον άξονα;
  • Είναι καλή (με περισσότερα θετικά παρά αρνητικά στοιχεία); Ποια είναι τα θετικά που υπερτερούν των αρνητικών;
  • Είναι επαρκής (με κάποια προβλήματα); Ποια είναι τα στοιχεία που δείχνουν ότι το έργο του σχολείου ως προς τον συγκεκριμένο άξονα είναι επαρκές αλλά όχι εξαιρετικό; Είναι μη επαρκής (με αρκετά σοβαρά προβλήματα); Ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν μη επαρκή/προβληματική τη λειτουργία του σχολείου; 

Είναι αυτονόητο ότι για τη σχολική χρονιά 2020-2021 τα ερευνητικά ερωτήματα θα  εστιάζουν στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου στις συνθήκες της πανδημίας. Θα  πρέπει, για παράδειγμα, να διερευνηθούν και να αποτυπωθούν παράμετροι, όπως η  τηλεκπαίδευση ως εκπαιδευτική διαδικασία, η σχέση σχολείου οικογένειας υπό το πρίσμα  της επικοινωνίας και συνεργασίας για ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας, η άρση της  εργασιακής και σχολικής κανονικότητας κ.ά.: 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Πώς οργανώθηκε και λειτούργησε η τηλεκπαίδευση; Ποια ήταν τα προβλήματα στο  σχολείο μας και πώς αντιμετωπίστηκαν; 

Πώς αντιμετωπίστηκε η αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών στο πλαίσιο της  τηλεκπαίδευσης; 

Πώς επιχειρήθηκε να διασφαλιστεί η ενεργός συμμετοχή των μαθητών και  μαθητριών στα τηλεμαθήματα; 

Προσαρμόστηκε η διδασκαλία και το εκπαιδευτικό υλικό αποτελεσματικά για τις  ανάγκες της τηλεκπαίδευσης; 

Πώς υποστηρίχθηκαν οι μαθητές και μαθήτριες ώστε να αναποκριθούν κατά τον  καλύτερο δυνατό τρόπο – δεδομένων των υποδομών και των μέσων που διαθέτουν  – στις νέες διαδικασίες που επέβαλε η τηλεκπαίδευση (πρόσβαση στο υλικό και  υποβολή εργασιών τους κ.λπ.); 

Πώς ενημερώθηκαν και υποστηρίχθηκαν οι γονείς και κηδεμόνες για την  αντιμετώπιση της νέας πραγματικότητας σε σχέση με τη διδασκαλία μέσω  τηλεκπαίδευσης; 

Σε ποιον βαθμό ενημερώθηκαν οι μαθητές και μαθήτριες καθώς και οι γονείς και  κηδεμόνες τους σχετικά με θέματα προστασίας και ασφάλειας στο πλαίσιο της  σχολικής ζωής σε σχέση με τον COVID-19; 

Σε ποιον βαθμό δόθηκε έμφαση στην τήρηση των κανόνων προφύλαξης και  υγιεινής για την αποφυγή διασποράς του COVID-19; 

Πώς λειτούργησε ο Σύλλογος Διδασκόντων στο νέο πλαίσιο εργασίας του κατά τη  διάρκεια του lock down; 

Πώς αντιμετωπίστηκαν οι επιδράσεις της πανδημίας στη σχολική ζωή; Πώς ανταποκρίθηκε το σχολείο στις ανάγκες των εκπαιδευτικών για ενημέρωση και  υποστήριξη του έργου τους κατά την τηλεκπαίδευση (π.χ. ενημέρωση σχετικά με  θέματα τηλεκπαίδευσης, ενημέρωση σχετικά με διαθέσιμες πηγές και υλικό κ.λπ.)

Δείτε εδώ αναλυτικά τον οδηγό τεκμηρίωσης

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *