ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση μπούμερανγκ: Και οι εξατομικευμένες εκθέσεις δείχνουν το Υπουργείο Παιδείας!

Διάδωσέ το

Και με τις εξατομικευμένες εκθέσεις των σχολείων τα νέα δεν είναι καθόλου ευχάριστα για το Υπουργείο Παιδείας,  γιατί τα σχολεία μιλούν για τον εαυτό τους και δεν μπορούν να παραλείψουν σοβαρά θέματα που τα απασχολούν.

Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων είναι απαίτηση της κοινωνίας και ο ψηφισμένος νόμος του κράτους θα πρέπει να εφαρμοστεί, έχει δηλώσει η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, προσπαθώντας να πείσει τους εκπαιδευτικούς για την αναγκαιότητα της αξιολόγησής τους και να δείξει στους γονείς την αποφασιστικότητά της να διορθώσει τα προβλήματα στην εκπαίδευση.

Και να πέφτουν ταβάνια, να πλημμυρίζουν σχολεία κοντέινερ, να υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία αρχές Νοεμβρίου, μαθητές στα ολοήμερα να τρώνε σε αίθουσες διδασκαλίας και άλλα πολλά, που μόνο εκπαιδευτικοί τα βιώνουν, φαίνεται ότι δεν είναι προτεραιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής. Προτεραιότητα είναι να αξιολογηθούν μόνο οι πρακτικές των εκπαιδευτικών λες και δεν επηρεάζονται  από κάθε είδους “ταβάνια που πέφτουν” καθημερινά στα σχολεία. Με αυτές τις προτεραιότητες  τα εκπαιδευτικά νέα από Γλασκώβη προβάλλονται άμεσα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας και τα κοινωνικά δίκτυα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, αν και απέχει πολλά χιλιόμετρα από την Πυλαία Θεσσαλονίκης.

Έτσι στην πιο πρόσφατη υπουργική απόφαση που υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας, κ. Ζέττα Μακρή, το Σεπτέμβριο του 2021, έχουν “κοπεί”  δείκτες προς επεξεργασία, αποτίμηση και τεκμηρίωση όπως: υλικοτεχνική υποδομή, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικών χώρων, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικού εξοπλισμού, επάρκεια οικονομικών πόρων. Το ίδιο συνέβη και στην απόφασή της, τον Ιανουάριο του 2021.

Γι΄ αυτό τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ που ανέδειξαν την έλλειψη πόρων και υποδομών, ενόχλησαν και ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ έστειλε εγκύκλιο στα σχολεία  που τόνιζε μεταξύ άλλων, ότι “οφείλετε να αναρτήσετε στην ηλεκτρονική εφαρμογή του ΙΕΠ την εξατομικευμένη έκθεση αξιολόγησης της σχολικής σας μονάδας”

Αξιολόγηση: H Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης από τις ομάδες εκπαιδευτικών

Αλλά και με τις εξατομικευμένες εκθέσεις των σχολείων τα νέα δεν είναι καθόλου ευχάριστα για το υπουργείο Παιδείας,  γιατί τα σχολεία μιλούν για τον εαυτό τους και δεν μπορούν να παραλείψουν σοβαρά θέματα που τα απασχολούν και λένε:

“Καθυστέρησαν να έρθουν τα βιβλία έναν ολόκληρο χρόνο”, 

“Στο σχολείο μας τοποθετήθηκε αναπληρωτής δάσκαλος ΖΕΠ στις… 11 Ιανουαρίου” 

“Πήραμε από το ΥΠΑΙΘ ένα tablet για την περίοδο της τηλεκπαίδευσης”,

“κάθε χρόνο ξεκινάμε με το 1/3-1/4 του προσωπικού που απαιτείται για να λειτουργήσουμε και αναμένουμε την τοποθέτηση αναπληρωτών”

“Στη σχολική μας μονάδα το σχολικό έτος 2020-2021 δεν είχαμε εκπαιδευτικό Αγγλικής γλώσσας καθώς και Πληροφορικής (έχουμε να δούμε πάνω από 10 χρόνια)”

Παρακάτω ακολουθούν αναλυτικά τα αποσπάσματα από τις εξατομικευμένες εκθέσεις αποτίμησης 2020-2021 (14 σχολείων) που το fresh-education.gr ανέσυρε από το διαδίκτυο με τυχαίο τρόπο. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι αποτελεί κάποιου είδους έρευνα με εγκυρότητα, αλλά το γεγονός ότι όλες σχεδόν οι εκθέσεις αποτίμησης των σχολείων περιέχουν στοιχεία που αφορούν καίριες ελλείψεις σε υποδομές και πόρους είναι άκρως ανησυχητικό στοιχείο και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σε όσους έχουν την ευθύνη.

Ακολουθούν τα αποσπάσματα από τις 14 τυχαίες εκθέσεις  σχολείων και στο τέλος η πρόταση του fresh education.gr για το τι πρέπει να κάνει άμεσα το Υπουργείο Παιδείας και οι υποστηρικτικοί φορείς του.

“Η έγκαιρη εξασφάλιση των αναγκαίων ανθρώπινων πόρων και της υλικοτεχνικής υποδομής ως προϋποθέσεις για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.  Ελάφρυνση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των στελεχών διοίκησης ώστε να προκύπτει ωφέλιμος χρόνος ενασχόλησης με τα διοικητικά τους καθήκοντα που διαρκώς διευρύνονται. Ο περιορισμός των εξωδιδακτικών καθηκόντων των εκπαιδευτικών που δυσχεραίνουν το παιδαγωγικό τους έργο και περιορίζουν τον διαθέσιμο χρόνο που αφιερώνουν στις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών τους”

“Στο σχολείο μας τοποθετήθηκε αναπληρωτής δάσκαλος ΖΕΠ στις… 11 Ιανουαρίου!!!”

“Είναι απαραίτητη η έγκαιρη χορήγηση υλικοτεχνικής υποδομής στους μαθητές και σύνδεσής τους στο διαδίκτυο, ώστε να συμμετέχουν ισότιμα στη διδασκαλία και μάθηση”

“Μείωση του αριθμού των παιδιών στην τάξη – Εκσυγχρονισμός της υλικοτεχνικής υποδομής του νηπιαγωγείου”

“Η εξεύρεση καταλληλότερου κτιρίου, η άμεση στελέχωση του σχολείου με οργανικά ανήκοντες εκπ/κους και ΕΕΠ/ΕΒΠ”

“Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση αποδείχθηκε ιδιαίτερα ακριβή για ένα μεγάλο μέρος μαθητών όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν στο σχολείο μας οι ίδιοι. Το κόστος της σύνδεσης, ο εξοπλισμός (κινητό, tablet, Η/Υ) δεν μπορούσε να καλυφθεί εν μέσω πανδημίας και ανεργίας”

“Η αποτυχημένη λειτουργία των τάξεων υποδοχής: α) λόγω καθυστερημένης τοποθέτησης φιλολόγων στους οποίους στηρίζονται οι πρόσφυγες μαθητές για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας για την οποία κυρίως εγγράφονται στο σχολείο μας, β) λόγω ακατάλληλων βιβλίων εκμάθησης της ελληνικής (τα βιβλία εκμάθησης αφορούν ανήλικους μαθητές και όχι ενήλικες) και το γεγονός ότι καθυστέρησαν κατά ένα έτος να έρθουν στο σχολείο μας..”

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αιρετός ΚΥΣΠΕ Αντωνιάδης: Τι είπε για αναπληρωτές και μόνιμους

“Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζει το σχολείο μας στη διοικητική λειτουργία του εστιάζεται στην έλλειψη σταθερού ικανού διοικητικού προσωπικού στη γραμματεία του. Ο τεράστιος εργασιακός φόρτος που επιβάλει το υπουργείο στην εκτέλεση των εκπαιδευτικών και διοικητικών λειτουργιών δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί μόνο από την διεύθυνση και υποδιεύθυνση ενός σχολείου. Επίσης, η διεκπεραίωση όλων των εργασιών απαιτεί ικανή
γραμματειακή υποστήριξη που δεν μπορεί να καλυφθεί από το εξωδιδακτικό έργο των εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν επωμιστεί ήδη αρκετές εξωδιδακτικές υποχρεώσεις”

“Το σχολείο μας διαθέτει ελάχιστο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό καθώς πολλοί μόνιμοι εκπαιδευτικοί είναι υψηλών προσόντων και καταλαμβάνουν διοικητικές θέσεις ευθύνης σε άλλα σχολεία και δομές της εκπαίδευσης. Κατά συνέπεια, κάθε χρόνο ξεκινάμε με το 1/3-1/4 του προσωπικού που απαιτείται για να λειτουργήσουμε και αναμένουμε την τοποθέτηση αναπληρωτών είτε ειδικοτήτων ήταν Γενικής Παιδείας”

“Το μόνιμο προσωπικό που κατέχει οργανική θέση στο σχολείο είναι ελάχιστο. Επομένως η συντριπτική πλειοψηφία των εκπ/κών απαρτίζεται από διερχόμενους αποσπασμένους εκπ/κούς ή αναπληρωτές και ωρομισθίους. Το φαινόμενο αυτό αφορά κυρίως στους καθηγητές Μουσικής Παιδείας, οι οποίοι, εκτός του ότι δεν υπηρετούν μόνιμα στο σχολείο, προσλαμβάνονται συνήθως αρκετά μετά την έναρξη του σχολικού έτους”

“Λόγω της έλλειψης χρημάτων ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός, που σε αρκετές περιπτώσεις αρχίζει και φθείρεται, δεν ανανεώνεται, οι κτιριακές υποδομές δεν μπορούν εύκολα να συντηρηθούν και, ακόμα και βασικές λειτουργικές ανάγκες δεν μπορούν πλέον να ικανοποιηθούν”

“Αδυναμία καθημερινής σύνδεσης στο διαδίκτυο. Μεγάλο πρόβλημα με την ταχύτητα του διαδικτύου. Αδυναμία αρκετών μαθητών να παρακολουθήσουν διαδικτυακά μαθήματα λόγω έλλειψης διαδικτύου και υπολογιστών. Η πλειοψηφία των μαθητών χρησιμοποιούσε στην τηλεκπαίδευση κινητό τηλέφωνο. Η διάθεση ενός tablet από το Υ.ΠΑΙ.Θ στη σχολική μας μονάδα δεν ήταν επαρκής για να καλύψει όλες μας τις ανάγκες. Έλλειψη διαδικτύου και υπολογιστών, tablet, οι μαθητές Ρομά”

“Στη σχολική μας μονάδα το σχολικό έτος 2020-2021 δεν είχαμε εκπαιδευτικό Αγγλικής γλώσσας καθώς και Πληροφορικής(έχουμε να δούμε πάνω από 10 χρόνια)”

“Οι ακατάλληλοι χώροι του κτηρίου στο οποίο στεγάζεται το σχολείο χρειάζονται συνεχείς βελτιώσεις για να γίνουν περισσότερο λειτουργικοί, ώστε να διευκολύνεται η διδασκαλία. Η έλλειψη χώρων, αυλής, αίθουσας εκδηλώσεων, εργαστηρίου πληροφορικής, γραφείου διδασκόντων, δημιουργούν προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και ο μόνος δρόμος για την επίλυσή τους είναι η κατασκευή νέου διδακτηρίου”

“Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι η ανάγκη βελτίωσης ανακύπτει στον τομέα των υποδομών , επειδή παρουσιάζονται σημαντικες ελλείψεις χώρων, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν αίθουσες: γυμναστικής, τραπεζαρίας σίτισης για τους μαθητές του Ολοήμερου προγράμματος καθώς και λειτουργικός και αυτόνομος χώρος σχολικής βιβλιοθήκης”

Συμπέρασμα

Επειδή:

1ον Αφαιρέθηκαν από την Υ.Α.  ο άξονας αξιολόγησης και οι δείκτες του: υλικοτεχνική υποδομή, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικών χώρων, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικού εξοπλισμού, επάρκεια οικονομικών πόρων.

2ον Υπάρχει βάσιμη ερευνητική υπόθεση ότι τα σχολεία  δεν έχουν τα απαραίτητα μέσα και πόρους για τη  λειτουργία τους, γεγονός που επηρεάζει τις πρακτικές σχολείων/εκπαιδευτικών και την αξιολόγησή τους

3ον Πρέπει να αξιολογηθούν οι πρακτικές όλων όσων εμπλέκονται στα εκπαιδευτικά αποτελέσματα και ειδικά όσων σχεδίασαν το νόμο της αξιολόγησης στην εκπαίδευση

3 μοναδικά βιβλία  για τον Διευθυντή, τον Εκπαιδευτικό, και κάθε άνθρωπο της εκπαίδευσης!

Θα πρέπει τάχιστα το Υπουργείο Παιδείας μετά την κατάθεση των εκθέσεων (εξατομικευμένες και μη):

1ον  Να πραγματοποιήσει έρευνα και στις 12000 εκθέσεις των σχολείων, για να διαπιστώσει την κατάσταση υποδομών και πόρων, παρουσιάζοντας στην εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς την πραγματικότητα για αυτόν τον άξονα της αξιολόγησης που με θεαματικό τρόπο αφαίρεσε από τη διαδικασία αξιολόγησης και που παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό που, όπως λέει, θέλει να βελτιώσει.

2ον Αν τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν προβληματικές καταστάσεις σε ό,τι αφορά σε υποδομές και πόρους να παρουσιάσει τις δικές του δράσεις αυτή τη φορά, για να τις  βελτιώσει για να μην υπάρχουν προβλήματα.

3ον Να αρχίσει η συζήτηση για την αξιολόγηση έστω και μετά την ψήφιση του νόμου (δείτε εδώ)

Πηγή:  fresh-education.gr

Διαβάστε στο fresh education.gr

Αρχίζει η συζήτηση για την αξιολόγηση: Αύριο Δευτέρα 8/11 η διαδικτυακή εκδήλωση της ΔΟΕ 

Εξώδικο “φωτιά” της ΔΟΕ προς Κόπτση και Κεραμέως

Πώς αξιολογείται η δασκάλα που έσωσε τους 20 μαθητές και πώς η πολιτεία;

Το χρονοδιάγραμμα ενεργειών για τον συλλογικό προγραμματισμό και τις δράσεις των σχολείω

Από τις αρχές του 2022 σε εφαρμογή η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *