ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση – ενιαία κείμενα: Τι προβλέπεται για τους Διευθυντές σχολείων μετά την εγκύκλιο του Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το

Οι Διευθυντές /ντριες των σχολείων που κατέθεσαν ενιαία κείμενα για την εσωτερική αξιολόγηση  καλούνται να βγάλουν το φίδι από την τρύπα, μετά από την εγκύκλιο που απέστειλε στα σχολεία ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ κ. Ι. Κατσαρός, σύμφωνα με την οποία τα ενιαία κείμενα δεν πληρούν τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και πρέπει να αναρτηθεί  νέος Συλλογικός Προγραμματισμός και σχέδια δράσης. Το άρθρο 97 του Ν. 4823/2021 προβλέπει τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν.(Δείτε το στο τέλος της δημοσίευσης).  

Η ανταπόκριση του Υπουργείου Παιδείας στον εντοπισμό των ενιαίων κειμένων και την αποστολή email ήταν εντυπωσιακή, δυο ημέρες μάλιστα πριν λήξει η προθεσμία κατάθεσης των σχεδίων δράσης.

Οι ομοσπονδίες και Σύλλογοι  εκπαιδευτικών υποστηρίζουν ότι τα ενιαία κείμενα συνιστούν συμμετοχή στην διαδικασία που περιγράφεται από τον νομοθέτη, αλλά με τρόπο που δεν κατηγοριοποιεί τα σχολεία και ότι  παράνομη είναι η εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ.

Μάλιστα στα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ και στην εξέταση αξόνων περιλαμβάνονται  ζητήματα προς διερεύνηση τα οποία το Υπουργείο Παιδείας μάλλον δε θέλει να τα ακούει καθόλου, αφού από την  αρχή της αξιολόγησης τα έχει αφαιρέσει, όπως: “Η ανάδειξη της επίδρασης των συνθηκών διαβίωσης (κοινωνικών και οικονομικών) των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη διδασκαλία και τη μάθηση. Η ανάδειξη της αρνητικής επιρροής που έχουν στη διδασκαλία και τη μάθηση η εργασιακή επισφάλεια, η συνεχής αλλαγή τόπου διαβίωσης ή/και εργασίας, η δυσχέρεια εξεύρεσης στέγης, η οικονομική ένδεια, η εργασιακή εξουθένωση, ο εργασιακός εκφοβισμός των εκπαιδευτικών. Ανάδειξη των προβλημάτων που αφορούν στη σχολική στέγη και τους σχολικούς χώρους (τάξεις, βιβλιοθήκες, αίθουσες εκδηλώσεων και συνεδριάσεων, αυλές κλπ) σε σχέση με την ανάπτυξη του προγράμματος και τις ανάγκες των παιδιών της σχολικής ηλικίας, στη Γενική και την Ειδική Εκπαίδευση.”

Έτσι, από την υπουργική απόφαση για την αξιολόγηση των σχολείων έχουν αφαιρεθεί δείκτες που μπορεί να αποκαλύψουν στους γονείς  τι συμβαίνει πραγματικά στα σχολεία σε βασικά ζητήματα όπως: υλικοτεχνική υποδομή, επάρκεια και καταλληλότητα σχολικών χώρων, επάρκεια σχολικού εξοπλισμού, επάρκεια οικονομικών πόρων. Άλλωστε και ο πρώην πρόεδρος του ΙΕΠ έχει δηλώσει ότι:  “Ο εκπαιδευτικός πρέπει να παλέψει με αυτά που έχει και όχι παθητικά να βολεύεται πίσω από τις ελλείψεις των σχολείων σε προσωπικό και υποδομές. Να δημιουργεί και όχι να γκρινιάζει, όπως κάνουν οι συνδικαλιστές”

Τι προβλέπεται για τους Διευθυντές σχολείων που έχουν καταθέσει ενιαία κείμενα στην εσωτερική αξιολόγηση

Άρθρο 97
Υπαλλακτικός τρόπος άσκησης των αρμοδιοτήτων των άρθρων 47 και 47Α του ν. 4547/2018 από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας

1. Εφόσον, κατά τη διάρκεια συγκεκριμένου σχολικού έτους ο σύλλογος διδασκόντων δεν συγκληθεί ή δεν συνεδριάσει ή για οποιονδήποτε λόγο δεν προβεί εν γένει στις ενέργειες της αρμοδιότητάς του, όπως αυτές καθορίζονται στα άρθρα 47 και 47Α του ν. 4547/2018 (Α’ 102), αμέσως μετά την παρέλευση δεκαημέρου από τη λήξη των προθεσμιών που ορίζονται στα άρθρα αυτά και χωρίς υπαίτια βραδύτητα, στην περίπτωση που δεν προβλέπονται προθεσμίες, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας προβαίνει, όσον αφορά στο σχολικό αυτό έτος, σε όσες από τις ενέργειες της αρμοδιότητας του συλλόγου διδασκόντων εξακολουθούν να παραλείπονται από τον σύλλογο, με τη συνεργασία του Συμβούλου Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, εφαρμόζοντας κατά τα λοιπά αναλόγως τα ως άνω άρθρα.

2. Εφόσον οι ομάδες δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης δεν καθορίσουν τις παραμέτρους της παρ. 4 του άρθρου 47 του ν. 4547/2018 ή δεν θέσουν συγκεκριμένους στόχους ή δεν προγραμματίσουν αντίστοιχες δράσεις και εν γένει δεν λάβουν όλες τις αποφάσεις της παρ. 5 του άρθρου 47, στις ενέργειες αυτές προβαίνει αμελλητί ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, με τη συνεργασία του Συμβούλου Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, εφαρμόζοντας κατά τα λοιπά τις σχετικές διατάξεις. Οι αποφάσεις του είναι υποχρεωτικές για τους εκπαιδευτικούς που ορίζει να συμμετέχουν στις εν λόγω ομάδες.

Διαβάστε τις ανακοινώσεις της ΔΟΕ

Οι Διευθυντές σχολείων να μην προχωρήσουν σε νέες συνεδριάσεις (νέα ανακοίνωση της ΔΟΕ)

ΔΟΕ για ενιαία κείμενα: “Δεν αλλάζουμε ούτε λέξη…”

freshedu

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …