ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ανά έτος η αξιολόγηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών – Πότε δεν θα μονιμοποιούνται

Διάδωσέ το

 Το έργο των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. θα αξιολογείται ανά έτος.

Στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό» κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, έστω και σε ένα από τα πεδία  Α1, Α2 ή Β ή Α΄ ή Β΄, κατά περίπτωση, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη
(Άρθρο 74 παρ. 2 του νομοσχεδίου “Αναβάθμιση του σχολείου και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών” )

Διαβάστε εδώ τι ισχύει μέχρι τώρα για την μονιμοποίηση εκπαιδευτικών

Δείτε παρακάτω τα πεδία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μελών ΕΒΠ και ΕΕΠ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ  ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ 

Άρθρο 62

Όργανα και αντικείμενο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης

1. Οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης αξιολογούνται ως εξής:

α) Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.

β) Οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.

γ) Οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης της γενικής εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως βαθμίδας, αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.

δ) Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με απόσπαση στα Κ.Ε.ΠΕ.Α. αξιολογούνται από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ως προς την ποιότητα του υποστηρικτικού, οργανωτικού και παιδαγωγικού έργου τους, και  από τον Προϊστάμενο του Κ.Ε.ΠΕ.Α. ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.

ε) Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως: εα) Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων, Σχολικών Δραστηριοτήτων, Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, εβ) Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών και εγ) Ε.Κ.Φ.Ε. αξιολογούνται από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης ως προς την ποιότητα του υποστηρικτικού, οργανωτικού και παιδαγωγικού έργου τους, και από τον Προϊστάμενο του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή τον Προϊστάμενο του Τμήματος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και  επάρκειά τους.

στ) Τα μέλη του Ε.Ε.Π. των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της γενικής εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως βαθμίδας, αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) του Ε.Ε.Π. ως προς την ποιότητα του υποστηρικτικού και παιδαγωγικού έργου τους και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση  της τάξης, καθώς και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και την επάρκειά τους.

ζ) Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) αξιολογούνται  από τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ως προς την ποιότητα του αξιολογικού, συμβουλευτικού, υποστηρικτικού – παιδαγωγικού έργου τους και από τον Προϊστάμενο του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.

η) Τα μέλη του Ε.Ε.Π. που υπηρετούν στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και στις Επιτροπές  Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) του Ε.Ε.Π. ως προς την ποιότητα του αξιολογικού, συμβουλευτικού, υποστηρικτικού -παιδαγωγικού έργου τους και από τον Προϊστάμενο του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.

θ) Τα μέλη του Ε.Β.Π. που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τα μέλη του Ε.Β.Π. που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της γενικής εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως βαθμίδας, αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ως προς την ποιότητα του υποστηρικτικού έργου τους, και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.

2. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, των μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που υπηρετούν σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες διενεργείται από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τους οικείους Συμβούλους Εκπαίδευσης (παιδαγωγικής ευθύνης, επιστημονικής ευθύνης/ειδικότητας) της μονάδας, στην οποία διδάσκουν τις περισσότερες ώρες ή που ορίζεται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, εάν οι ώρες είναι ισοκατανεμημένες.

3. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με απόσπαση σε σχολεία του εξωτερικού αξιολογούνται από τον Συντονιστή Εκπαίδευσης Εξωτερικού. Στις περιπτώσεις όπου στη σχολική μονάδα προΐσταται Διευθυντής, ασκεί το έργο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που προβλέπεται από τις διατάξεις του παρόντος.

4. Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί και μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αξιολογούνται όπως και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και μέλη.

5. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των πρότυπων και πειραματικών σχολείων διενεργείται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται διαφορετικά από το άρθρο 20 του ν. 4692/2020.

Άρθρο 63

Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών

1. Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο τους διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία:  Α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, το οποίο εξειδικεύεται σε Α1) γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και Α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού.

2. Όσον αφορά στο πεδίο Α1, το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία διδασκαλίας: αα) Αξιολογείται ο σχεδιασμός του μαθήματος, η προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού ή δραστηριοτήτων, η σαφήνεια των διδακτικών στόχων, η επιλογή και η συνεκτικότητα των δραστηριοτήτων, η εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης σε εναρμόνιση με τα προγράμματα σπουδών, τις συνθήκες της τάξης, τις γνωστικές και τις άλλες ανάγκες των μαθητών και η γενικότερη μεθοδολογία και αβ) για τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης αξιολογείται επιπλέον η εξειδίκευση των βασικών αξόνων του Ε.Π.Ε, κατόπιν κατάλληλης διερεύνησης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ή άλλων αναγκών των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η κατάρτιση κατάλληλα προσαρμοσμένων εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών, η αποτίμηση και επαναξιολόγηση αυτών, καθώς και η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης των μαθητών.

β) Ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο: Αξιολογείται η επιστημονική εγκυρότητα της διδασκαλίας, ο βαθμός επικαιροποίησης της γνώσης και ο επιτυχής μετασχηματισμός του γνωστικού αντικειμένου σε σχολική γνώση.

γ) Διδακτική μεθοδολογία και πρακτικές: Ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τη βαθμίδα εκπαίδευσης και το γνωστικό αντικείμενο, αξιολογείται η χρήση συμμετοχικών διδακτικών στρατηγικών και τεχνικών, η διαχείριση του χρόνου, η ενεργητική και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η σύνδεση του μαθήματος με την προϋπάρχουσα γνώση των μαθητών, η οργάνωση της εργασίας των μαθητών, η κατάλληλη αξιοποίηση εποπτικών μέσων και των Τ.Π.Ε., η αντιμετώπιση λειτουργικών και οργανωτικών ζητημάτων και δυσκολιών, η επικοινωνιακή ικανότητα, η ενθάρρυνση για ομαδοσυνεργατικές δράσεις, ο ρυθμός του μαθήματος, η ακρίβεια και σαφήνεια των οδηγιών. Επιπλέον αξιολογείται η χρήση διαφοροποιημένων διδακτικών στρατηγικών και τεχνικών, η ανάπτυξη συνεργατικών και διεπιστημονικών πρακτικών για τον σχεδιασμό του περιεχομένου των διδακτικών δραστηριοτήτων, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τις μαθησιακές δυνατότητες και την ηλικία των μαθητών, η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης και η ανατροφοδότηση των μαθητών.

δ) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης: Αξιολογείται η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων, η επίδρασή του στη στάση των μαθητών απέναντι στη μάθηση, οι ευκαιρίες για εποικοδομητικό διάλογο, η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η σχέση των μαθητών με τον εκπαιδευτικό, τους συμμαθητές τους και τα λοιπά μέλη της σχολικής κοινότητας.

ε) Αναστοχασμός της διδασκαλίας – Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού: Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού ως προς τη διδασκαλία και το παιδαγωγικό έργο του, κριτικής επανεξέτασης των πρακτικών του, εντοπισμού των προβληματικών σημείων της διδασκαλίας του και εξεύρεσης λύσεων για την αντιμετώπισή τους.

3. Όσον αφορά στο πεδίο Α2, το παιδαγωγικό κλίμα και η διαχείριση της τάξης αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης: Αξιολογείται η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών στην εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

β) Αναστοχασμός – Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού: Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού ως προς τη διαχείριση του παιδαγωγικού κλίματος της τάξης, την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του, τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στη διαχείριση του κλίματος και εξεύρεσης λύσεων για την αντιμετώπισή τους.

4. Όσον αφορά στο πεδίο Β, η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια του εκπαιδευτικού αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του: Αξιολογείται η συνέπεια του εκπαιδευτικού κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του και η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπως η τήρηση του ωραρίου, η έγκαιρη προσέλευση στο μάθημα, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών που του αναθέτει η διεύθυνση της σχολικής μονάδας, όπως οι εργασίες γραφείου, η ενεργός συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου και η συμβολή του στην εύρυθμη λειτουργία του.

β) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της: Αξιολογείται η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του σχολείου, η ενεργός συμμετοχή στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή στην οργάνωση της σχολικής μονάδας και στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου.

γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους: Αξιολογείται η συνεργασία με τον Διευθυντή και τους συναδέλφους, για τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου, για τον σχεδιασμό του διδακτικού έργου, καθώς και για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα.

δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς: Αξιολογείται η συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους γονείς ή κηδεμόνες και την κοινότητα προς όφελος των μαθητών, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των γονέων ή κηδεμόνων για την πρόοδο των μαθητών.

Άρθρο 64

Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία  και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης

1. Το έργο των εκπαιδευτικών των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.), καθώς και των Υπευθύνων  Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων, Σχολικών Δραστηριοτήτων, Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.), Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών και Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού που υπηρετούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο τους διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία: Α) το υποστηρικτικό, οργανωτικό, παιδαγωγικό έργο και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια.

2. Όσον αφορά στο πεδίο Α, το υποστηρικτικό, οργανωτικό και παιδαγωγικό έργο αξιολογείται από: α) τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης και β) τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Κ.Ε.ΠΕ.Α. και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντίστοιχα, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία και σχεδιασμός προγραμμάτων: Αξιολογείται ο προγραμματισμός, η οργάνωση και η υλοποίηση των προγραμμάτων, ο σχεδιασμός καινοτόμων δράσεων, η ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη των προγραμμάτων, η εφαρμογή κατάλληλου και αποτελεσματικού συστήματος εποπτείας, παρακολούθησης και αξιολόγησης των προγραμμάτων.

β) Δράσεις ενημέρωσης – συνεργασία: Αξιολογείται ο σχεδιασμός  και η υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης, καθοδήγησης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών, η δημιουργία ομάδων υποστήριξης και  ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, η διάχυση των καλών πρακτικών και η προώθηση των προγραμμάτων, η διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων και συνεδρίων.

γ) Διαχείριση οργανωτικού, υποστηρικτικού έργου: Αξιολογείται η εφαρμογή  δράσεων που αφορούν στην οργάνωση και υλοποίηση των δραστηριοτήτων που προωθούν την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών, η προώθηση της συνεργασίας με όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας σε επίπεδο διερεύνησης, σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης προγραμμάτων, στη χρήση κατάλληλων υλικών και μέσων, και στη δυναμική των σχέσεων, η διαχείριση  συγκεκριμένων αναγκών ή δυσκολιών κατά την παροχή του έργου, ο σχεδιασμός και η οργάνωση κοινών δραστηριοτήτων και ενεργειών σχολικών μονάδων και φορέων της ευρύτερης κοινότητας.

δ) Μεθοδολογία και σύγχρονες πρακτικές: Αξιολογείται η χρήση σύγχρονων τεχνικών καθώς και η εφαρμογή νέων μεθοδολογιών και εξειδικευμένων διαδικασιών κατά την ανάπτυξη και υλοποίηση προγραμμάτων.

ε) Αναστοχασμός – Αυτοαξιολόγηση: Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού και επαναπροσδιορισμού σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης των προγραμμάτων, η διάθεση για διαρκή βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου, η αποτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων, ο εντοπισμός των δυσκολιών και των προβλημάτων που προέκυψαν κατά την υλοποίηση του και ο τρόπος αντιμετώπισής τους στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης.

3. Όσον αφορά στο πεδίο Β, η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια αξιολογείται τεκμηριωμένα από: α) τον Προϊστάμενο του Κ.Ε.ΠΕ.Α. και β) τον Προϊστάμενο του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή τον Προϊστάμενο του Τμήματος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε Κ.Ε.ΠΕ.Α. και στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, αντίστοιχα, με βάση τα εξής κριτήρια:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον: Αξιολογείται η συνέπεια του εκπαιδευτικού κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του και η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας του κέντρου ή της υπηρεσίας, όπως η τήρηση του ωραρίου και η έγκαιρη προσέλευση, η ενεργός συμμετοχή στην υλοποίηση των δράσεων που έχουν προγραμματισθεί, η αποτελεσματική διεκπεραίωση των διοικητικού χαρακτήρα υπηρεσιακών διαδικασιών και εργασιών που του ανατίθενται, το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του κέντρου ή της υπηρεσίας.

β) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία του κέντρου ή της υπηρεσίας: Αξιολογείται η συμβολή του στην εύρυθμη λειτουργία του κέντρου ή της υπηρεσίας, η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της, η συμβολή του στη δημιουργία αποδοτικού οργανωτικού κλίματος, η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων παροχής των υπηρεσιών του, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή στις διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης, καθώς και στην υλοποίηση των δράσεων βελτίωσης του παρεχόμενου έργου.

γ) Συνεργασία και επικοινωνία: Αξιολογείται ο βαθμός συνεργασίας με τον Προϊστάμενο και τα λοιπά μέλη του προσωπικού του κέντρου ή της υπηρεσίας, η ανταπόκριση στη συμμετοχική λήψη αποφάσεων, η ικανότητα ανάπτυξης συνεργατικών δράσεων με τις σχολικές μονάδες, τις διάφορες υπηρεσίες και την ευρύτερη κοινότητα για την εγκαθίδρυση συνεργασιών και δικτύων με επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς.

Άρθρο 65

Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των σχολικών μονάδων

1. Το έργο των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των σχολικών μονάδων αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία:  Α) το υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο του μέλους του Ε.Ε.Π., το οποίο εξειδικεύεται σε: Α1) ειδικό υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο και Α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση του υποστηρικτικού έργου και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Ε.Π..

2. Όσον αφορά στο πεδίο Α1, το ειδικό υποστηρικτικό έργο και παιδαγωγικό έργο, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) του Ε.Ε.Π, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία και σχεδιασμός προγραμμάτων ατομικής ή μικροομαδικής υποστήριξης μαθητών: Αξιολογείται ο προγραμματισμός και  η οργάνωση του υποστηρικτικού έργου, ο σχεδιασμός, η διαμόρφωση και υλοποίηση εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων υποστήριξης των μαθητών, η ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, η συμμετοχή στη διεπιστημονική ομάδα για την εξειδίκευση των βασικών αξόνων του Ε.Π.Ε των μαθητών, καθώς και η επαναξιολόγηση των προγραμμάτων.

β) Τήρηση κανόνων δεοντολογίας και διεπιστημονική συνεργασία: Αξιολογείται η εφαρμογή κανόνων δεοντολογίας, ο σεβασμός και η διάκριση των υπηρεσιακών ρόλων και αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο της διεπιστημονικής συνεργασίας, η υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και η διαμόρφωση συμμετοχικών τρόπων πρόληψης, παρέμβασης και διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων.

γ) Διαχείριση ατομικού ή μικροομαδικού υποστηρικτικού έργου: Αξιολογείται η εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών για την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών, η οργάνωση των εξατομικευμένων ή ομαδικών παρεμβάσεων, η χρήση κατάλληλων υλικών και μέσων, η διαχείριση  συγκεκριμένων αναγκών ή δυσκολιών κατά την παροχή του υποστηρικτικού  έργου.

δ) Μεθοδολογία και σύγχρονες πρακτικές: Αξιολογείται η χρήση σύγχρονων μεθόδων διερεύνησης αναγκών, αξιολόγησης, και διατύπωσης εισηγήσεων με άξονα την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και τους περιορισμούς αυτών των μεθόδων καθώς και η εφαρμογή εξειδικευμένων διαδικασιών και εργαλείων μέτρησης για την τυπική- άτυπη αξιολόγηση των πάσης φύσεως αιτημάτων (αξιολογικών και συμβουλευτικών).

ε) Αναστοχασμός – Αυτοαξιολόγηση: Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού για τη βελτίωση των πρακτικών διερεύνησης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών και άλλων αναγκών των μαθητών, η ικανότητα επαναπροσδιορισμού του σχεδιασμού των υποστηρικτικών προγραμμάτων, η αποτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων, ο εντοπισμός των δυσκολιών και των προβλημάτων και ο τρόπος αντιμετώπισής τους.

3. Όσον αφορά στο πεδίο Α2, το παιδαγωγικό έργο του μέλους του Ε.Ε.Π. αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση του υποστηρικτικού έργου, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση του υποστηρικτικού έργου: Αξιολογείται η συμβολή του μέλους του Ε.Ε.Π. στη δημιουργία κλίματος μάθησης κατά το υποστηρικτικό έργο του, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών στην ενεργή συμμετοχή τους στη μαθησιακή και υποστηρικτική διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων, στην αποδοχή της διαφορετικότητας, στην ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών, στην υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων, στον προσδιορισμό  κοινών στόχων, και στον βαθμό επίτευξης συνεργασίας.

β) Αναστοχασμός – Αυτοαξιολόγηση: Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού του μέλους του Ε.Ε.Π. ως προς τη διαχείριση του παιδαγωγικού κλίματος στο υποστηρικτικό έργο του, την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του, τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στη διαχείριση του κλίματος και εξεύρεσης λύσεων για την αντιμετώπισή τους.

4. Όσον αφορά στο πεδίο Β, η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Ε.Π. αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον ή αφοσίωση κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του: Αξιολογείται η συνέπεια και η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπως η τήρηση του ωραρίου και η έγκαιρη προσέλευση, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών που του αναθέτει η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων της σχολικής μονάδας, όπως οι εργασίες γραφείου, η ενεργός συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου και ανάληψη ευθύνης στην οργάνωση και πραγματοποίησή τους και στην εν γένει εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

β) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της: Αξιολογείται η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του σχολείου, η ενεργός συμμετοχή στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή στην οργάνωση της σχολικής μονάδας και στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς και στην υλοποίηση των δράσεων βελτίωσής της.

γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους: Αξιολογείται η συνεργασία με τον Διευθυντή και τους συναδέλφους για τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου, τον σχεδιασμό του υποστηρικτικού έργου και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα.

δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς: Αξιολογείται ιδίως η συνεργασία του με τους γονείς και την κοινότητα προς όφελος των μαθητών, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για την πρόοδο των μαθητών.

Άρθρο 66

Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού  των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού  των Επιτροπών  Διεπιστημονικής Υποστήριξης .

1. Το έργο των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και των μελών του Ε.Ε.Π. των Επιτροπών  Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία:  Α) το αξιολογικό, συμβουλευτικό, υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π..

2. Όσον αφορά στο πεδίο Α, το αξιολογικό, συμβουλευτικό, υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης αντίστοιχης ειδικότητας του Ε.Ε.Π. για τα μέλη του Ε.Ε.Π., με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Διερεύνηση και αξιολόγηση αναγκών σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο: Αξιολογείται ο προγραμματισμός και η οργάνωση έργου, η χρήση σύγχρονων τεχνικών διερεύνησης αναγκών και αξιολόγησης, ο βαθμός καταλληλότητας των  εισηγήσεων για το πλαίσιο παρέμβασης, στήριξης και συμβουλευτικής, η εισήγηση των κατάλληλων μορφών τυπικής – άτυπης αξιολόγησης των μαθητών, ο σχεδιασμός και η διαμόρφωση εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών, η εισήγηση για την ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, η συμμετοχή στην σύνταξη των βασικών αξόνων των Ε.Π.Ε των μαθητών.

β) Τήρηση κανόνων δεοντολογίας και διεπιστημονική συνεργασία: Αξιολογείται η εφαρμογή των κανόνων δεοντολογίας, ο σεβασμός και η διάκριση των υπηρεσιακών ρόλων και αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο της διεπιστημονικής συνεργασίας, η διασφάλιση του απορρήτου των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των μαθητών και των μελών των οικογενειών τους, ο βαθμός επίτευξης συνεργασίας, η υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και τη διαμόρφωση κοινών στόχων.

γ) Διαχείριση αξιολογικού, συμβουλευτικού, υποστηρικτικού και παιδαγωγικού έργου: Αξιολογείται η εφαρμογή ενταξιακών, συνεργατικών πρακτικών για την συμμετοχή, υποστήριξη και ενδυνάμωση όλων των μαθητών και των οικογενειών τους, η προώθηση της διεπιστημονικής συνεργασίας, η αποτελεσματική διαχείριση συγκεκριμένων αναγκών ή δυσκολιών, η υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης, συνεργασίας και επιμόρφωσης γονέων και κηδεμόνων, η εφαρμογή δράσεων ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας, αποδοχής της διαφορετικότητας, αξιοποίησης της ετερογένειας του μαθητικού πληθυσμού.

δ) Μεθοδολογία και σύγχρονες πρακτικές: Αξιολογείται η χρήση σύγχρονων μεθόδων διερεύνησης αναγκών, αξιολόγησης, και διατύπωσης εισηγήσεων με άξονα την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και τους περιορισμούς αυτών των μεθόδων καθώς και η εφαρμογή εξειδικευμένων διαδικασιών και εργαλείων μέτρησης για την τυπική- άτυπη αξιολόγηση των πάσης φύσεως, αξιολογικών ή συμβουλευτικών αιτημάτων.

ε) Αναστοχασμός – Αυτοαξιολόγηση: Αξιολογείται η ικανότητα  αναστοχασμού για τη βελτίωση των πρακτικών διερεύνησης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών και άλλων αναγκών των μαθητών, η ικανότητα επαναπροσδιορισμού του σχεδιασμού των υποστηρικτικών προγραμμάτων, η αποτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων, ο εντοπισμός των δυσκολιών και των προβλημάτων και ο τρόπος αντιμετώπισής τους.

3. Όσον αφορά στο πεδίο Β, η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Προϊστάμενο του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον ή δέσμευση κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του: Αξιολογείται η συνέπεια των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους και η ανταπόκρισή τους στο πλαίσιο λειτουργίας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή της σχολικής μονάδας, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή του συλλόγου διδασκόντων των σχολικών μονάδων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση των εργασιών που τους ανατίθενται, η ανάληψη ευθύνης στην εν γένει επιτυχή εκπλήρωση της αποστολής του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..

β) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και στον προγραμματισμό και υλοποίηση των δράσεών του: Αξιολογείται η ενεργητική συμμετοχή στη συγκρότηση και λειτουργία των διεπιστημονικών ομάδων, η ανάληψη πρωτοβουλιών για το σύνολο των παρεμβάσεων του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων παροχής των υπηρεσιών, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και αποτίμησης του έργου για τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..

γ) Συνεργασία και επικοινωνία: Αξιολογείται ο βαθμός απρόσκοπτης συνεργασίας με τον Προϊστάμενο, τα λοιπά μέλη του εκπαιδευτικού και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, τους μαθητές και τις οικογένειες των μαθητών, η ανταπόκριση στη συμμετοχική λήψη αποφάσεων, η ικανότητα ανάπτυξης συνεργατικών πρακτικών με τις σχολικές μονάδες, τις διάφορες υπηρεσίες και την ευρύτερη κοινότητα.

Άρθρο 67

Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των μελών του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού των σχολικών μονάδων

1. Το έργο των μελών του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) των σχολικών μονάδων αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία: Α) υποστηρικτικό έργο του μέλους του Ε.Β.Π.  και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Β.Π..

2. Όσον αφορά στο πεδίο Α, το υποστηρικτικό έργο του μέλους του Ε.Β.Π., αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής εκπαίδευσης, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία και σχεδιασμός προγραμμάτων ατομικής ή μικροομαδικής υποστήριξης μαθητών: Αξιολογείται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εξατομικευμένων ή ομαδικών δραστηριοτήτων υποστήριξης των μαθητών, η εφαρμογή υποστηρικτικών τεχνικών για την ενίσχυση των καθημερινών δεξιοτήτων των μαθητών, η ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, η συμμετοχή στη διεπιστημονική ομάδα για την εξειδίκευση των βασικών αξόνων των Ε.Π.Ε. των μαθητών.

β) Τήρηση κανόνων δεοντολογίας και διεπιστημονική συνεργασία: Αξιολογείται ο σεβασμός και η διάκριση των υπηρεσιακών ρόλων και αρμοδιοτήτων, η διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης, η υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και τη διαμόρφωση  κοινών στόχων.

γ) Διαχείριση ατομικού ή μικροομαδικού υποστηρικτικού έργου: Αξιολογείται η εφαρμογή συνεργατικών και διεπιστημονικών πρακτικών για την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών, η προώθηση της διεπιστημονικής συνεργασίας, η υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης και συνεργασίας με τους γονείς ή κηδεμόνες.

δ) Αναστοχασμός – Αυτοαξιολόγηση: Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού για τον σχεδιασμό των υποστηρικτικών προγραμμάτων των μαθητών, η  ικανότητα επανεξέτασης του υποστηρικτικού έργου, η αποτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων, ο εντοπισμός των δυσκολιών και των προβλημάτων και ο τρόπος αντιμετώπισής τους στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης.

3. Όσον αφορά στο πεδίο Β, η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια του μέλους του Ε.Β.Π. αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον ή αφοσίωση κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του: Αξιολογείται η συνέπεια κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του και η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπως η τήρηση του ωραρίου και η έγκαιρη προσέλευση, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών που του αναθέτει η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου, όπως οι εργασίες γραφείου, η ενεργός συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου και ανάληψη ευθύνης στην οργάνωση και πραγματοποίησή τους και στην εν γένει εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

β) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της: Αξιολογείται η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του σχολείου, η ενεργός συμμετοχή στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων που ανακύπτουν στο σχολείο, η ενεργός συμμετοχή στην οργάνωση της σχολικής μονάδας και στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς και στην υλοποίηση των δράσεων βελτίωσής της.

γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους: Αξιολογείται η συνεργασία με τον Διευθυντή και τους συναδέλφους, για τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου, για τον σχεδιασμό του υποστηρικτικού έργου, για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα.

δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς: Αξιολογείται η συνεργασία του με τους γονείς ή κηδεμόνες και την κοινότητα προς όφελος των μαθητών, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των γονέων ή κηδεμόνων.

Σχολικό Συμβούλιο: Ποιες θα είναι οι αρμοδιότητές του

Ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να καθορίζει τα κριτήρια για την κατανομή μαθητών σε τμήματα

 Πώς θα γίνεται η επιλογή διδακτικών βιβλίων από τους εκπαιδευτικούς

Δείτε τα νέα επιδόματα των στελεχών της εκπαίδευσης

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *