ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου: Ποια λάθη γίνονται στα σχέδια δράσης των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση

Διάδωσέ το

σχέδια δράσης

Τα σχέδια δράσης για την αξιολόγηση στα σχολεία πρέπει να αναρτήσουν οι εκπαιδευτικοί έως 10 Δεκεμβρίου στην πλατφόρμα του ΙΕΠ. Ειδικότερα πρέπει να συμπληρωθεί το Α΄πεδίο στη σχετική φόρμα του ΙΕΠ που αφορά στο σχεδιασμό της δράσης. Δείτε εδώ τις οδηγίες του ΙΕΠ

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου τριών ΠΕΚΕΣ, στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησής τους, επισημαίνουν λάθη πού έγιναν στα σχέδια δράσης των σχολείων ευθύνης τους κατά το σχ. έτος 2021-2022.

Το fresh -education.gr συγκέντρωσε τα σχετικά αποσπάσματα από τις εκθέσεις των ΠΕΚΕΣ Κρήτης, Θεσσαλίας και Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

 ΠΕ.Κ.Ε.Σ – Κρήτης

Σε ορισμένα σχέδια καταχωρίστηκε αναλυτική στοχοθεσία στο πρώτο βήμα του συλλογικού προγραμματισμού, ενώ ήταν αρκετή η διατύπωση μόνο του κεντρικού σκοπού.

Η υποβολή ορισμένων Σχεδίων Δράσης από μεμονωμένα άτομα, με αποτέλεσμα ο αριθμός των Σχεδίων Δράσης να είναι μεγάλος σε σχέση με τον αριθμό των εκπαιδευτικών του σχολείου, καθώς επίσης να μην συστήνονται ομάδες κατά τα προβλεπόμενα.

Σε μερικές περιπτώσεις, διαπιστώθηκε ο προγραμματισμός υπερβολικών στόχων που δεν ήταν ρεαλιστικοί και υλοποιήσιμοι.

Μερικές ομάδες υπέβαλαν ως Σχέδιο Δράσης κάποια έτοιμη δράση του σχολείου ως έχει (π.χ. ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα), με αποτέλεσμα να μην είναι σαφείς οι στόχοι της Δράσης και να επιβαρύνονται με άσκοπες ενέργειες.

Σε ορισμένες ομάδες παρατηρήθηκε σύγχυση ως προς τον άξονα που εντάσσεται το Σχέδιο Δράσης του. Π.χ. η προαγωγή των μαθητών/τριών μέσω καινοτομικών προγραμμάτων εντάσσεται στον άξονα «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση» και όχι στον άξονα «Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα». Σχεδόν σε όλα από τα παραπάνω δόθηκαν οδηγίες και ανατροφοδότηση και υπήρξαν οι αναγκαίες τροποποιήσεις, όσο αυτό ήταν εφικτό.

Παρά τις σαφείς οδηγίες που δόθηκαν, σε περιορισμένο αριθμό Σχολείων και σε συγκεκριμένους άξονες, παρατηρήθηκε σύγχυση στην καταχώριση της αποτίμηση του συνολικού έργου του Σχολείου, επειδή θεώρησαν ότι έπρεπε στο σημείο αυτό να καταχωρίσουν την αποτίμηση των Σχεδίων Δράσης.

ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας

Παρατηρήθηκε ότι κάποιες σχολικές μονάδες αρχικά ανέλαβαν να υλοποιήσουν υπερβολικά μεγάλο αριθμό σχεδίων δράσης, χωρίς κάτι τέτοιο να απαιτείται, με βάση τον αριθμό των υπηρετούντων εκπαιδευτικών. Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα είτε διασπορά δυνάμεων και ελλείψεις στην εμβάθυνση της υλοποίησης, είτε εκτεταμένες
αναπροσαρμογές στην υλοποίηση μετά από συνεργασία με τον/την Σ.Ε.Ε. παιδαγωγικής ευθύνης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

Παρατηρήθηκε επίσης (σε κάποιες σχολικές μονάδες) να έχουν γίνει ποικίλα λάθη στην συμπλήρωση των φορμών (βαθμολογία, αποτίμηση κλπ.), τα οποία δεν είναι απλώς τεχνικού χαρακτήρα, αλλά αναδεικνύουν το γεγονός ότι οι σχολικές μονάδες (ιδίως οι μικρού μεγέθους και αυτές που διαθέτουν προσωπικό που κάθε χρόνο ανανεώνεται
και υπηρετεί ταυτόχρονα σε πάνω από δύο σχολεία), χρειάζονται επισταμένη υποστήριξη. Η υποστήριξη αυτή πρέπει να είναι συνολική για το σχεδιασμό, τις ενέργειες και τις διαδικασίες που απαιτούνται από μια σχολική μονάδα για να υλοποιήσει τα σχετικά με την αξιολόγησή της.

ΠΕΚΕΣ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση Σχεδίων Δράσης με γενικόλογα χαρακτηριστικά τα οποία δεν ανταποκρίνονταν πλήρως στη σχολική πραγματικότητα και στις ιδιαίτερες ανάγκες των συγκεκριμένων σχολείων.

Η δυσανάλογη σε έκταση ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης των Νηπιαγωγείων σχετικά με την παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία με υποβάθμιση των υπόλοιπων λειτουργιών.

Παρατηρήθηκε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις δεν ενσωματώθηκαν οι ανατροφοδοτικές προτάσεις του/της ΣΕΕ παιδαγωγικής ευθύνης σε Σχέδια Δράσης των σχολικών μονάδων.

Φαίνεται ότι δεν επιλέχθηκαν τέτοια εργαλεία διερεύνησης-αποτίμησης ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Τριγωνοποίηση ως προς τις μεθόδους ή ως προς το υλικό. Η συγκεκριμένη μεθοδολογία αποτίμησης δεν χρησιμοποιήθηκε στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων. Σε πολλά σχέδια δεν συνδέονται τα κριτήρια επιτυχίας με τα εργαλεία «μέτρησής» τους και με τις δράσεις υλοποίησης αλλά αναφέρονται γενικά ή ασαφή κριτήρια με ισχυρό βαθμό υποκειμενικότητας.

Ο μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών που συμπληρώνουν ωράριο σε περισσότερα από ένα σχολεία λειτουργεί ανασταλτικά ως προς την ουσιαστική συμμετοχή τους στην υλοποίηση Σχεδίων Δράσης, ιδιαίτερα για εκείνα που είναι σημαντικός παράγοντας η καθημερινή επαφή με τους/τις μαθητές/τριες ή τους/τις υπόλοιπους/ες εκπαιδευτικούς. Ο συνδυασμός μεταξύ της ύπαρξης εκπαιδευτικών σε τέτοια υπηρεσιακή κατάσταση και του μεγέθους του δυναμικού του σχολείου (κυρίως των περιφερειακών εκτός πόλης) αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου σε όλες τις φάσεις του Σχεδίου Δράσης. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην περίπτωση των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων με τον μεγάλο φόρτο εργασίας.

Πηγή fresh-education με ενεργό σύνδεσμο για τις ιστοσελίδες που  αντιγράφουν.  Το πρώτο εκπαιδευτικό site στην Ελλάδα με ειδήσεις και αναλύσεις μόνο για την εκπαίδευση. Εγκυρότητα ενημέρωσης και αναλύσεων για τους αναγνώστες του.

freshedu

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …