ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κεραμέως: Τι είπε για διορισμούς, παράλληλη στήριξη και τμήματα ένταξης στη συνάντηση με ΣΑΤΕΑ / ΣΑΚΕΑ

Διάδωσέ το

 

Κεραμέως: Τι είπε για διορισμούς, παράλληλη στήριξη και τμήματα ένταξης στη συνάντηση με ΣΑΤΕΑ / ΣΑΚΕΑ

 

Βίντεο στο διαδικτυακό κανάλι “Εκπαιδευτικών Ενδιαφέροντα” με αποκλειστικά στιγμιότυπα από τη συνάντηση της Υπουργού Παιδείας κ. Νίκης Κεραμέως με τον Πρόεδρο του ΣΑΤΕΑ κ. Κωνσταντίνο Αλατζά και του ΣΑΚΕΑ κ. Γεωργίου Σταματάκου, στο καφέ Myrtillo (Μύρτιλο), όπου εργάζονται νεαρά άτομα με αναπηρία. Ο διοργανωτής της συνάντησης ήταν η γραμματεία Νέας Δημοκρατίας ατόμων με αναπηρία.

Παρακολουθήστε το βίντεο και τις απαντήσεις που έδωσε η Υπουργός Παιδείας για επόμενους διορισμούς, τα τμήματα ένταξης και την ειδική αγωγή.

 

Επικοινωνήστε με το κανάλι στο ekpaideutikonendiapheronta@gmail.com και κάντε εγγραφή εδώ – Πατήστε και το καμπανάκι ώστε να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες αναρτήσεις!

Μπορείτε να βρείτε τη σελίδα του καναλιού στο Facebook εδώ

Παρακολουθήστε περισσότερα στιγμιότυπα της συνάντησης στο: Βίντεο – ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στιγμιότυπα: Συνάντηση Κεραμέως με ΣΑΚΕΑ και ΣΑΤΕΑ στο καφέ Myrtillo

Κεραμέως: Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να γίνονται μόνιμοι διορισμοί κάθε χρόνο για την κάλυψη όλων των κενών

Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής

Μέλη του ΔΣ του ΣΑΚΕΑ παραβρέθηκαν την Τρίτη 19 Ιουλίου 2022 στην εκδήλωση – συζήτηση που διοργάνωσε η Γραμματεία Ατόμων με Αναπηρία της ΝΔ με θέμα «Ειδική Αγωγή: Προκλήσεις στο παρόν και στο μέλλον», έπειτα από πρόσκληση.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Myrtillo, μια Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.) Ειδικού Σκοπού (Ένταξης ευπαθών ομάδων στην αγορά εργασίας), μια καινοτόμο αυτοδύναμη εργασιακή και εκπαιδευτική μονάδα. Είναι ένας χώρος, στον οποίο άτομα με αναπηρία βρίσκουν απασχόληση, στηρίζουν την επιχείρηση και στηρίζονται από αυτήν, όπως επεσήμανε στο καλωσόρισμα της η Πρόεδρός της Γεωργία Βαμβουνάκη Raffan.
Κεντρική ομιλήτρια στην εκδήλωση ήταν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως. Τη συζήτηση συντόνισε ο Γραμματέας ΑμεΑ της ΝΔ Κώστας Λολίτσας και συμμετείχαν στελέχη, εκπαιδευτικοί της Ειδικής αγωγής και γονείς παιδιών ΑμεΑ.

Στη συζήτηση που ακολούθησε, τοποθετήθηκαν και έθεσαν ερωτήσεις ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων της Ειδικής Αγωγής Κωνσταντίνος Αλατζάς, ο Πρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.) Παναγιώτης Σταμάτης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (Σ.Α.Κ.Ε.Α.) Γεώργιος Σταματάκος, ο πρώην Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.), πρώην αιρετός στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και συνδιαχειριστής της ιστοσελίδας για την ειδική αγωγή «Especial» Βασίλης Βούγιας, καθώς και γονείς παιδιών ΑμεΑ.

Ο πρόεδρος του ΣΑΚΕΑ, έθεσε στην Υπουργό τις εξής ερωτήσεις:

1. Α. Πότε θα ιδρυθούν τα νέα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ποιος θα είναι ο αριθμός τους; Θα είναι έτοιμα τα ΤΕ μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς ώστε να δοθούν ως λειτουργικά κενά στους αναπληρωτές σε πρώτο χρόνο και σε δεύτερο χρόνο ως οργανικά κενά μεταθέσεων;

Β. Η στήριξη των μαθητών της ΕΑΕ θα πρέπει να είναι πολύπλευρη, πάνω σε αυτό το υποστηρικτικό πλαίσιο υπάρχει πρόβλεψη για διεύρυνση του θεσμού και στις υπόλοιπες ειδικότητες της Δ.Ε. (πρόταση που παραδόθηκε στο υπουργείο από τον σύλλογο μας) για στήριξη των μαθητών τόσο στα Γενικά Λύκεια (στα μαθήματα προσανατολισμού) αλλά και στα ΕΠΑΛ (στα μαθήματα ειδικότητας);

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αξιολόγηση: Το όχι σε όλα τελικά είναι πάντα ένα μεγάλο ΝΑΙ!

2. Τα οργανικά κενά στην Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με το ΦΕΚ Β 3741/15-7-2022 η υπ. αριθμ. 88085/Ε1/15-7-2022 καλύπτονται στο 49% (έναντι της κάλυψης στο 94% της Πρωτοβάθμιας). Δεδομένου ότι πλέον θα έχουμε νέους οριστικούς πίνακες ΕΑΕ μέσα στο σχολικό έτος 2022-2023, θα γίνουν επιπλέον διορισμοί που θα καλύψουν τα οργανικά κενά της Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ;

3. Στα πλαίσια ενός συμπεριληπτικού κράτους με σεβασμό στην διαφορετικότητα και στις ίσες ευκαιρίες προς όλους παρατηρούνται χρόνια προβλήματα τα οποία χρήζουν άμεσης λύσης. Ένα από τα πιο σημαντικά είναι αυτό του αναλυτικού προγράμματος στα ΕΕΕΕΚ και των σχολικών βιβλίων σε ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΕΓΥΛ. Υπάρχει πρόβλεψη για αναλυτικό πρόγραμμα, νέα βιβλία προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών (π.χ. τυφλών), αναβάθμιση εξοπλισμού (π.χ. SNOEZELEN) αλλά και για μαθητεία (με πρακτική άσκηση) για ένταξη στην αγορά εργασίας;

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως τόνισε την ιδιαίτερη έμφαση που δίνει το υπουργείο στην ισότιμη και συμπεριληπτική εκπαίδευση, την προσαρμοσμένη στις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών, ώστε να μη μείνει κανείς πίσω. Η Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε: «Προχωρούμε βήμα-βήμα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους, στηρίζουμε το Ειδικό Σχολείο και όλες τις δομές ένταξης και υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρία, βρισκόμαστε δίπλα στα μέλη της εκπαιδευτικής μας κοινότητας, με μέριμνα, με αποφασιστικότητα, με λύσεις». Η Υπουργός, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στους 4500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή που ήδη υλοποιήθηκαν και στους 1500 που έπονται τον Αύγουστο. Έκανε, επίσης, ιδιαίτερη αναφορά στο «Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότιμη Πρόσβαση των Μαθητών με Αναπηρία στην Εκπαίδευση», στην επιμόρφωση χιλιάδων εκπαιδευτικών, στο καινούριο υποστηρικτικό υλικό που δημιουργήθηκε για τους μαθητές, στις νέες δομές και θεσμούς υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Ε.Δ.Υ., σύμβουλοι ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης, στα εργαστήρια δεξιοτήτων και στη σύναψη διεθνών συνεργασιών για την περαιτέρω προώθηση της ειδικής αγωγής στη χώρα μας.

Σχετικά με τα ερωτήματα μας η υπουργός απάντησε:

1. Τα νέα ΤΕ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα δοθούν απο Σεπτέμβρη συγκεκριμένα απάντησε πως «είναι ζήτημα ημερών»

2. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να γίνονται μόνιμοι διορισμοί κάθε χρόνο για την κάλυψη όλων των κενών.

3. Μας ενημέρωσε ότι Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή Ειδικής αγωγής επεξεργάζεται σχέδιο το οποίο θα περιλαμβάνει εργαστήρια με συνδέση με την αγορά εργασίας αλλά και για την Αναβάθμιση εξοπλισμού ότι θα επενδυθούν 1.3 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης στην εκπαίδευση.

Georgios Stamatakos

Δείτε επίσης

Ως εδώ με τις σχολικές εκδρομές! Να μπει τώρα τέλος στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Διάδωσέ το Η εκπαιδευτική κοινότητα βλέπει για μια ακόμη φορά –με αφορμή την πραγματοποίηση μιας …

Πρώτο σχόλιο

  1. ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

    Ονειρο θερινης νυκτός της Υπουργού και μνημείο αποτυχίας. Χθές 07/09/2022 (έξι μέρες πριν την έναρξη της εκπαιδευτικής περιόδου 2022-23 στα Γυμνάσια) μου ανακοινώθηκε απο τους υπεύθυνους του Γυμνασίου της κόρης μου ότι το άτομο που προσλήφθηκε (βάση αξιολογητικής έκθεσης του ΚΕΔΑΣΥ) με σύμβαση ορισμένου χρόνου (8 μηνών) ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό για να την υποστηρίζει, δεν θα προσέλθει στο σχολείο λόγω προσωπικής ανάγκης παρακολούθησης ανηλίκου τέκνου !!!
    Επίσης καλούμαι να βρώ εγώ άλλη λύση γιατί το σχολείο έχει επιφυλάξεις αν θα μπορεί να υποστηρίξει το παιδί μου στην ομαλή προσέλευση και συμμετοχή στις σχολικές δραστηριότητες, ελλείψη του ΕΒΠ. Συγχαρητήρια λοιπόν στην Κα Κεραμέως, στο Υπουργείο της, στους βουλευτές μας που ψηφίζουν αυτούς τους εξωφρενικούς νόμους και στην Ελληνική κοινωνία που αποδέχεται χρόνο με το χρόνο και περισσότερο την νομοτέλεια της λήθης και της μιζέριας της. Υστερόγραφο: Κανένας απο τους λειτουργούς (Γυμνάσιο, Περιφέρεια εκπαίδευσης) του υπερήφανου, σύγχρονου και εξωστρεφούς Ελληνικού κράτους δεν δέχεται να μου απαντήσει γραπτώς και αιτιολογημένα για την καταφανή αυτή αποτυχία υλοποποίησης των φαύλων δηλώσεων της Υπουργού Παιδείας….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *