ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εργαστήρια δεξιοτήτων: Το μπάχαλο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας

Διάδωσέ το

Εργαστήρια δεξιοτήτων: Η Υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως δεν έπαψε στιγμή να μιλά για τη νέα παιδαγωγική επανάσταση που έχουν φέρει στα σχολεία  τα εργαστήρια δεξιοτήτων.  “Πρόσφορες δημοσιεύσεις” του δικτύου επικοινωνίας και προβολής του Υπουργείου Παιδείας  “μιλούν” στους γονείς συνεχώς για αυτά.

Ο βομβαρδισμός με “εργαστήρια δεξιοτήτων” οδηγεί, όσους δεν ξέρουν, στο  συμπέρασμα ότι κάτι πρωτοπόρο συμβαίνει στην εκπαίδευση των παιδιών τους, ειδικά όταν πλασάρεται και με ωραία γραφικά και με την υπόσχεση καλλιέργειας δεξιοτήτων που δεν έχουν ξανακαλλιεργηθεί ποτέ στα σχολεία. Διαβάστε εδώ πώς προσπαθούν να φορτώσουν τον χρόνο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και με άλλα προγράμματα

Ποια όμως είναι η πραγματικότητα – Μια μόνο οπτική 

Όλοι οι εκπαιδευτικοί διατυπώνουν το ερώτημα: Πώς θα κάνουμε Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία στα εργαστήρια δεξιοτήτων. Επιτρέπεται;

Το Υπουργείο Παιδείας λέει ότι επιτρέπεται, αφού στο πρόγραμμα σπουδών με την υπογραφή της υφ. Παιδείας αναφέρεται ότι:

Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων  ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μα θήτριες και στους μαθητές. Στους επιμέρους στόχους  των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των  δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης. (Το πρόγραμμα σπουδών εδώ  Η ισχύς αυτής της απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2021-2022.)

Τι λέει όμως ο ΕΟΔΥ στο πρωτόκολλό του  για τα σχολεία 

Δυστυχώς ο ΕΟΔΥ θέλει τα θρανία να είναι προς την ίδια κατεύθυνση, γιατί μάλλον δε συνεννοήθηκε καλά με το υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ για τις  νέες παιδαγωγικές που θέλουν να εφαρμόσουν στα σχολεία εν μέσω κορονοϊού.

Το σχετικό απόσπασμα από το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ που πρέπει να τηρούν οι εκπαιδευτικοί  έχει ως εξής:

Η προβληματική για τα εργαστήρια δεξιοτήτων δεν εξαντλείται μόνο με το ζήτημα που τέθηκε παραπάνω και τις αντιφάσεις που φέρνουν σε δύσκολη θέση τους εκπαιδευτικούς, αλλά επεκτείνεται και σε άλλα πιο σοβαρά ζητήματα διδακτικής εφαρμογής τους υπό κανονικές συνθήκες, όπως: η διδακτική αυτονομία του εκπαιδευτικού, τα delivery πακέτα του ΙΕΠ, η καταπάτηση της βασικής αρχής της μεθόδου project, η ποιότητα του εκπαιδευτικού υλικού που  “προσφέρουν” οι φορείς και άλλα ζητήματα που το fresh education.gr θα ασχοληθεί συστηματικά το επόμενο διάστημα.

Πηγή: fresh education.gr για όσες ιστοσελίδες  αντιγράφουν. (Υπενθυμίζουμε ότι βασικός κανόνας, σε όσους θέλουν να είναι στο χώρο της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, είναι η αναφορά  της πηγής)

Διαβάστε επίσης:

Προβλέπεται “μίνι αξιολόγηση” σχολείων – Έκλεισε η πλατφόρμα του ΙΕΠ

Χρήσιμες επισημάνσεις-διευκρινίσεις του Ι.Ε.Π. για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τι θα κάνουν τα σχολεία που θα πάρουν “άριστα 10” στην αξιολόγηση;

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *