ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κριτικής Εκπαίδευσης: Το πρόγραμμα

Διάδωσέ το

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κριτικής Εκπαίδευσης “Η Κριτική Εκπαίδευση στον 21ο αι.: προκλήσεις και προτάσεις”

Διοργανωτής:Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

15-17 Δεκεμβρίου 2023, Μαράσλειο Διδασκαλείο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023 

Μαράσλειο Διδασκαλείο

16.00 – Εγγραφές 

17.00 Εναρκτήρια εκδήλωση 

Χαιρετισμοί 

Θωμάς Μπαμπάλης, κοσμηήτορας Σχολής Αγωγηής, ΕΚΠΑ 

Κωνσταντίνος Σκορδούλης, προεδρος Παιδαγωγικου Τμηήματος Δημοτικής  Εκπαιίδευσης, ΕΚΠΑ 

Περικλής Παυλίδης, προεδρος Παιδαγωγικου Τμηήματος Δημοτικής  Εκπαιδευσης, ΑΠΘ 

Κωνσταντίνος Μαλαφάντης, προεδρος Παιδαγωγικης Εταιρειας Ελλαδος  Dave Hill, Emeritus Professor of Education, Anglia Ruskin University 

18.00 Προσκεκλημένες Ομιλίες 

Γιώργος Γρόλλιος, Μεταρρυθμισμός και εκπαιδευτική πολιτική: Η περίπτωση  ΣΥΡΙΖΑ  

Περικλής Παυλίδης, Η αλλοτρίωση του εκπαιδευτικού έργου και ο αγώνας για τη  χειραφέτησή του 

Άννα Τσιμπουκλή, Κριτική εκπαίδευση ενηλίκων και θεραπεία των εξαρτήσεων:  Η Εκπαίδευση ως νόημα ζωής 

Γιώργος Καλημερίδης, Νεανικές κουλτούρες: Εξουσία και αντίσταση 21.00 Δείπνο Συνεδρίου 

Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023 

Μαράσλειο Διδασκαλείο

09.30- Εγγραφές 

Πρωινή συνεδρία – Ολομέλεια συνεδρίου 

10.00 Συμπόσιο Κριτική εκπαίδευση στο ΤΕΑΠΗ: Διδακτικές πρακτικές  και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις 

12.00 Διάλειμμα 

12.30 Προσκεκλημένες Ομιλίες 

Παναγιώτα Καραγιάννη, Προς μια κριτική εκπαίδευση για την αναπηρία Γιάννα Κατσιαμπούρα, Γυναίκες εκπαιδευτικοί στην ελληνική Εθνική Αντίσταση,  1941-44 

Τάσος Λιάμπας, Η κοινωνιολογική φαντασία ως έννοια κλειδί για την κατανόηση  της σχέσης Κριτικής Παιδαγωγικής και Παιδαγωγικής 

Μιχάλης Μιλτσακάκης, Τοπικό κράτος και εκπαίδευση: Η εκπαίδευση στις  περιφέρειες και τους δήμους 

Απογευματινή συνεδρία 

15.30 Παράλληλες συνεδρίες 

Συνεδρία 1 

Τα Ανοικτά Προβλήματα ως παιδευτικό πλαίσιο στη διδασκαλία των μαθηματικών  στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Παραδείγματα μέσα από τη διδακτική πράξη Αλέξανδρος Βασιλειάδης, 1ο Δ.Σ. Πρέβεζας 

Το Δίκαιο και το Ίσο: Ένα παράδειγμα παιδαγωγικού πειραματισμού με τα  μαθηματικά και τα κοινά στην προσχολική εκπαίδευση 

Ειρήνη Λαζαρίδου, ΠΤΠΕ, Πανεπιστηήμιο Θεσσαλιήας, Άννα Χρονάκη, ΠΤΠΕ,  Πανεπιστηήμιο Θεσσαλιήας 

Ενδείξεις από την Κριτική Μαθηματική Διδακτική Πράξη σε Πειραματικό  Γυμνάσιο και σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας: δυνατότητα και ευκαιρίες στις  παρούσες συνθήκες, το υποκειμενικό και το συλλογικό στον σχεδιασμό και τα  περιεχόμενα, η έννοια “εκπαιδευτικός-ερευνητής” στο πλαίσιο της Κριτικής  Παιδαγωγικής 

Αθανάσιος Στράντζαλος, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αγίων Αναργύρων /  Καλλιτεχνικοί Σχολείο Περιστερίου  

Ο κλεμμένος χρόνος και χώρος: Η ανάγκη για μια κριτική και δημιουργική διάνοιξη  προς την απο-ανάπτυξη της μαθηματικής εκπαίδευσης 

Άννα Χρονάκη, ΠΤΠΕ, Πανεπιστηήμιο Θεσσαλιήας 

Συνεδρία 2 

Προκλήσεις και προοπτικές στην έρευνα για τους ασυνόδευτους ανήλικους  πρόσφυγες 

Κωνσταντίνος Ανατολής, Αναπληρωτηής Εκπαιδευτικοής ΠΕ70, Αναστάσιος  Σιάτρας, ΠΤΔΕ, Πανεπιστηήμιο Θεσσαλίας 

Η συγκρότηση του ρατσιστικού λόγου μέσα από τα σχόλια χρηστών των μέσων  κοινωνικής δικτύωσης

Χριστίνα Νομικού, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Ρευστός ρατσισμός σε ανέκδοτα για μεταναστευτικούς-προσφυγικούς  πληθυσμούς: Προτάσεις κριτικού γραμματισμού 

Ειρήνη Σκούρα, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Πατρωήν, Βάσια Τσάμη,  Τμήμα Φιλολογιας, Πανεπιστήμιο Πατρών, Αργύρης Αρχάκης, Τμηήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Πατρών 

Η ελληνική εκπαιδευτική πολιτική κοινωνικής ενσωμάτωσης των μειονοτικών  ενήλικων πληθυσμών της Δυτικής Θράκης: Η περίπτωση της Πομακικής  κοινότητας Ξάνθης 

Αθανασία Καλογεροπούλου, Τμήμα Φιλολογιας, Πανεπιστήμιο Πατρών 

Συνεδρία 3 

Διαγλωσσικότητα και χρήση της μητρικής γλώσσας στην εκμάθηση της αγγλικής:  Απόψεις παιδιών μέσα από εκμαίευση μεταφορών 

Αρετούσα Γιαννακού, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Αργυρώ Φασούλα 

Διαλέγομαι και επιχειρηματολογώ: Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της  Γλώσσας 

Γεωργία Καρέλα, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Διδάσκοντας ποίηση ψηφιακά: Μία διδακτική πρόταση για μαθητές/τριες ηλικίας  10-12 ετών 

Βασιλική Κουσκούτη, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Αιγαιήου, Ιωάννα Χαλεπά, ΠΤΔΕ,  ΕΚΠΑ 

Προσεγγίζοντας κριτικά τις ψηφιακές πληροφορίες και ειδήσεις: Έρευνα με  υποψήφιους δασκάλους του Π.Τ.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο του  ψηφιακού ανθρωπισμού 

Μενέλαος Τζιφόπουλος, ΠΤΔΕ, Πανεπιστημιο Δυτικηής Μακεδονιας 

Η μαθητική δημοσιογραφία στην Κρήτη. Περιοδικά Τα Κρητικόπουλα και Τα  Χανιωτάκια 

Γεώργιος Δασκαλάκης, Εκπαιδευτικος Ειδικης Αγωγης 

Συνεδρία 4 

Ο ρόλος των ΤΠΕ στην ανάδειξη και αξιοποίηση των πολλαπλών τύπων  νοημοσύνης: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών του νομού Λακωνίας Ιωάννης Δασκαλάκης, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Απόψεις και αντιλήψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών για το σχολείο και τα σχολικά  μαθήματα ΤΠΕ και πληροφορικής 

Ελένη Ντρενογιάννη, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ, Γιώργος Πριμεράκης, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ 

Sustain Abilities: Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού ως βασικός παράγοντας για την  ανάπτυξη αειφόρου πολιτειότητας μέσω της παιδαγωγικής της βιωματικής  εμπειρίας 

Σωτηρία Ρέκλου, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ 

Κριτική Παιδαγωγική & κρυφό αναλυτικό πρόγραμμα: Ένα διδακτικό σενάριο  υλοποίησης για τη συγκέντρωση των μαθητών/μαθητριών 

Γεώργιος Ντεντάκης, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης  

Συνεδρία 5 

Πηνελόπη Χριστάκου: Μια παιδαγωγός του 20ού αιώνα 

Καλυψώ Αγγελοπούλου, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Γιάννα Κατσιαμπούρα, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

«…άμα ήξερα να διαβάζω θα γινόμουν δικηγόρος κι όχι νηπιαγωγός!»:  Συνδηλώσεις της ενσωμάτωσης των έμφυλων ανισοτήτων 

Ελένη Ζάχου, Τμηήμα Πολιτισμικής Τεχνολογιας & Επικοινωνιας, Πανεπιστημιο  Αιγαιου 

Αποστιγματίζοντας την Ωραία Ελένη και το στερεότυπο της μοιραίας γυναίκας:  Μετασχηματισμοί του μύθου στο παιδικό βιβλίο 

Ευαγγελία Μουλά, Συμβουλος Εκπαιδευσης Φιλολογων Δωδεκανήσου,  Κωνσταντίνος Μαλαφάντης, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Η μεταφορά πολιτικής της Ε.Ε. για την έμφυλη ισότητα στον ελληνικό και  σουηδικό ανώτατο εκπαιδευτικό κόσμο και η μεταξύ τους συγκριτική θεώρηση Μαγδαληνή Χατζηστρατή, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ 

Συνεδρία 6 

Κριτική Παιδαγωγική ή κριτικές παιδαγωγικές; Οι πολλαπλές εκδοχές και  προοπτικές της κριτικότητας 

Λαμπρίνα Γιώτη, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ  

Κριτική Παιδαγωγική και Κριτική Ψυχολογία, κοινές αφετηρίες και σημεία τομής. Αρχές και παρουσίαση μιας συγκριτικής επιστημολογικής μελέτης Αθανάσιος Αντωνίου, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Κώστας Σκορδούλης, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Κριτική Παιδαγωγική: Το μάθημα ως πρόσκληση 

Μαρία Σαχπασίδη, ΔΠΜΣ Κοινωνικής Παιδαγωγικής, Κοινωνικής  Νευροεπιστήμης και Εκπαιδευσης, ΕΚΠΑ

Σχετικά με την έννοια του «αναμορφωτή διανοούμενου» στη ριζοσπαστική  εκπαίδευση: Η συμβολή των Stanley Aronowitz & Henry A. Giroux  Ιωάννης Κάσκαρης, 1ο Δ.Σ. Καλαμαριαάς, Θεσσαλονιάκη  

Συνεδρία 7 

Η αξιολόγηση στη μικροδιδασκαλία και στη θεωρία της κριτικής  συνειδητοποίησης του P. Freire: Μια συγκριτική θεώρηση 

Θωμάς Μπαμπάλης, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Ελισάβετ Λαζαράκου, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ,  Κωνσταντίνα Τσώλη, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Νικόλαος Αλεξόπουλος, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Η παιδαγωγική του Αντόρνο απέναντι στη βαρβαρότητα: Διδάσκοντας ενάντια  στην αυταρχική προσωπικότητα 

Θεόδωρος Βαβίτσας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλιας 

Ο Célestin Freinet και η Kριτική Παιδαγωγική: Εργαλεία για την κοινωνικοποίηση  και την πολιτική χειραφέτηση του μαθητή 

Δέσποινα Καρακατσάνη, Τμημα Κοινωνικης και Εκπαιδευτικης Πολιτικής,  Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου 

Η τέταρτη επιστολή του P. Freire «προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν» ως  πλαίσιο ανάπτυξης και διαρκούς αποτίμησης της διδακτικής πρακτικής της ξένης  γλώσσας από εκπαιδευτικούς της πράξης με κριτική και μετασχηματιστική  πρόθεση 

Δέσποινα-Ελένη Δαργέντα, Βαρβάκειο Προτυπο Γυμνασιο  

17.00 Διάλειμμα 

17.30 Παράλληλες Συνεδρίες 

Συνεδρία 1 

Επιστήμη και εξωστρέφεια στη βυζαντινή διανόηση: Θεματική ανάλυση σχολικών  βιβλίων 

Βασίλειος Καθάρειος, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Γιάννα Κατσιαμπούρα, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Η διδασκαλία του β’ Παγκοσμίου Πολέμου και της ναζιστικής κατοχής στο  γυμνάσιο: Η πρόσληψη της ναζιστικής ιδεολογίας από τους/τις μαθητές/τριες και  τα ερωτήματα τους αναφορικά με την ιστορική περίοδο 

Αλεξάνδρα Μητσιάλη, Τμηήμα Φιλοσοφιας και Παιδαγωγικης, ΑΠΘ 

Η «αναγέννηση» και η «καταστροφή» ως εικόνα του Έθνους: Η Ελληνική  Επανάσταση και η Μικρασιατική εκστρατεία μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια και  αναλυτικά προγράμματα

 7 

Μαρία Πλέσσα, Διευθύντρια 3ου ΓΕΛ Κορυδαλλουύ 

Ιστορική κουλτούρα και κριτική ιστορική εκπαίδευση 

Αιμιλία Σαλβάνου, Ελληνικο Ανοικτο Πανεπιστήμιο 

Συνεδρία 2 

Από τα ‘έγγραφα’ στις ‘φωνές’»: Κριτικοί αναστοχασμοί και προκλήσεις στην  ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης στον 21ο αιώνα 

Βασίλης Φούκας, Τμήμα Φιλοσοφιας-Παιδαγωγικής, ΑΠΘ 

Εκπαίδευση στην περίοδο της πανδημίας: Εστιάζοντας στον ενεργό ρόλο των  εκπαιδευτικών σε ένα σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Αθήνας Πέτρος Χαραβιτσίδης, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ, Ιωάννα Χαλβατζή, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ 

Η μεταφορά πολιτικής από τον ΟΟΣΑ στον ελληνικό χώρο μέσα από τη  μεταρρύθμιση Αρσένη και η υλοποίηση ανάλογων πολιτικών διεθνώς κατά τη  δεκαετία του 1990 

Μαγδαληνή Χατζηστρατή, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ 

Συγκριτική διερεύνηση των παιδαγωγικών «λόγων» που προωθούνται στους  οδηγούς εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής  Πολιτικής 

Ελένη Μερίκα, ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλιας, Αναστάσιος Σιάτρας, ΠΤΠΕ,  Πανεπιστήμιο Θεσσαλιας 

Συνεδρία 3 

Αστικό περιβάλλον και καύσωνες: Συζητώντας για τον σχεδιασμό πόλεων – μια  κριτική ματιά 

Εμμανουήλ-Στυλιανός Σκούφογλου, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ/ Τμηήμα Οικονομικωήν  Επιστημωίν Πανεπιστημιίου Πατρωίν, Ειρήνη Χατζαρά, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Μυρτώ  Κούτρα- Ηλιοπούλου, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Μαρία Χριστοφοράκη, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Ευαγγελία Μαυρικάκη, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Αποστολία Γαλάνη, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

«…παρατηρούμε από απόσταση»: Η φύση στα νέα αναλυτικά προγράμματα 2023  (Γεωγραφία, Μελέτη Περιβάλλοντος, Φυσικά) 

Αριστείδης Σγατζός, Τμήμα Κοινωνικης Ανθρωπολογιας και Ιστοριας,  Πανεπιστημιο Αιγαιου 

Σχεδιάζοντας και υλοποιώντας ένα εργαστήριο οραματισμού της σχολικής αυλής  για μικρά παιδιά βασισμένο στην κριτική παιδαγωγική του χώρου Ίριδα Τσεβρένη, ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλιας, Ιωάννα Κύρκου, ΠΤΠΕ,  Πανεπιστήμιο Θεσσαλιας, Φωτεινή Γκαραγκούνη-Αραίου, ΠΤΠΕ,  Πανεπιστήμιο Θεσσαλιας

Προκαταλήψεις, post-truth politics και αειφορία 

Ειρήνη Ιωαννίδου, Τμήμα Γεωπονιας, ΔΙΠΑΕ 

Συνεδρία 4 

Το φαινόμενο της εξιδανικευμένης κανονικότητας και του μισαναπηρισμού στην  εκπαίδευση: Μια συστηματική ανασκόπηση 

Κωνσταντίνα Αλεξανδρίδου, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Κωνσταντίνα Κυρίμη,  Εργοθεραπευύτρια 

Η αναπαράσταση των «ανθρώπων με ειδικές ανάγκες» στα σχολικά εγχειρίδια και  τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών των φυσικών επιστημών του δημοτικού  σχολείου 

Μαρία Κολτσίδα, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ, Δήμητρα Μάρκου, Εκπαιδευτικοός, Αθανάσιος  Κουτσοκλένης, ΠΤΔΕ, ΔΠΘ 

Η θεσμική κατασκευή της αναπηρίας και ο ρόλος των Ειδικών Εργαστηρίων  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) 

Χριστίνα Λαζαρίδου, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ 

Η έννοια του δυϊσμού στην Παιδαγωγική των Αναπήρων στην ιστορική της  διάσταση 

Σωτήρης Τσιώλης, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ 

Συνεδρία 5 

Το σχολείο της κοινωνίας και η αναγκαιότητα της δημιουργίας του Βασίλης Αρβανίτης, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ, Εύη Παπαθανασίου, ΠΤΔΕ,  ΕΚΠΑ 

Ο νεοφιλελευθερισμός και τα πρωτοποριακά παιδαγωγικά ρεύματα Παυλίνα Νικολοπούλου, Τμήμα Κοινωνικηής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής,  Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου 

Ηγεσία εκπαιδευτικών και Κριτική Παιδαγωγική: Κοινός βηματισμός Γεώργιος Ντεντάκης, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης  

Η Παιδαγωγική των εκπαιδευτικών κοινών: Μία προσέγγιση κριτικής εκπαίδευσης Στέλιος Πανταζίδης, ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλιας

Συνεδρία 6 

Ένα κομμάτι κιμωλία κάτι γράφει αργά στον μαυροπίνακα»: Εμφανείς και αφανείς  αντανακλάσεις του εκπαιδευτικού συστήματος της δεκαετίας του ’60 στην ποίηση  του Αντώνη Φωστιέρη (1953) 

Παρασκευή Μακρίδου, ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Αιγαιου 

Δεξαμενές σκέψης και εκπαιδευτική πολιτική: Η ανάδυση νέων φορέων στη  διαμόρφωση της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής 

Αθανάσιος Κουτσοκλένης, ΠΤΔΕ, ΔΠΘ 

Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας,  αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις: Η περίπτωση  της δημόσιας διαβούλευσης του σχεδίου νόμου υπό το πρίσμα μιας κριτικής  προσέγγισης 

Ιωακείμ Ναβροζίδης 

Η ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική σε καθεστώς νεοφιλελεύθερης εναρμόνισης Θεοπούλα (Πωλίνα) Χρυσοχού, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Συνεδρία 7 

Διδασκαλία της φυσικής μέσα στο πλαίσιο της Κριτικής Παιδαγωγικής:  Μεθοδολογικές παρατηρήσεις 

Αριστοτέλης Γκιόλμας, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Κατερίνα Μπενίση, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Εκπαιδευτική διαδικασία (σε φυσική χημεία και μαθηματικά) στη σύγχρονη  ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Θεώρηση υπό το πρίσμα της έννοιας του  παραδείγματος στην επιστημολογία του Thomas Kuhn  

Κωνσταντίνος Καραλής, ΣΕΜΦΕ (τομεέας ΑΚΕΔ), ΕΜΠ 

Ατομική και κοινωνική χειραφέτηση μέσω αναδομιστικών ενοποιημένων  προγραμμάτων, με βάση τη χημική εκπαίδευση: Έρευνα δράσης σε Επαγγελματικό  Λύκειο 

Ειρήνη Πανταζή, ΑΠΘ, Εκπαιδευτικος Β/θμιας Εκπαιίδευσης 

17.00-19.00 Παρουσίαση Poster 

Ενίσχυση της εμπιστοσύνης του κοινού απέναντι στην επιστήμη από STEM  ερευνητές & ερευνήτριες 

Κυριακή Δημητριάδη, Αθανασία Κοκολάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Ελένη  Μποτζάκη, Δημήτρης Σταύρου, Εργασηήριο Διδακτικής Θετικων Επιστήμων,  ΠΤΔΕ, Πανεπισηήμιο Κρήτης 

19.00 Διάλειμμα

19.30 Ολομέλεια Συνεδρίου 

Εκδήλωση αφιερωμένη στο έργο του Γ. Γρόλλιου  

Δεξίωση στο χώρο του Μαρασλείου Διδασκαλείου 

Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2023 

Μαράσλειο Διδασκαλείο

09.30 Παράλληλες συνεδρίες 

Συνεδρία 1 

Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση και Κριτική Παιδαγωγική: Σύγχρονες  θεωρήσεις 

Κατερίνα Κωστή, Τμηήμα Θεατρικων Σπουδων, Σχολη Καλων Τεχνων,  Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου  

Αξιοποιώντας τον κινηματογραφικό λόγο στην τάξη: Θεωρητικά πλαίσια και  διαδικασία 

Βασίλης Μακρής, Συνταξιουχος Εκπαιδευτικος Α/θμιας Εκπαιίδευσης 

Ζητήματα πρόσληψης της σύγχρονης τέχνης από τους μαθητές και τις μαθήτριες  του δημοτικού σχολείου 

Λένα Τσιρίκου 

Η τέχνη ως μεθοδολογικό εργαλείο για ένα νηπιαγωγείο το οποίο δίνει ίσες  ευκαιρίες σε όλους: Διερευνώντας τις απόψεις των φοιτητών/τριών για τον ρόλο  των Εικαστικών Τεχνών σε ένα συμπεριληπτικό νηπιαγωγείο 

Γιάννης Χρηστάκος, Παιδαγωγικο Τμήμα Νηπιαγωγων, Πανεπιστήμιο  Ιωαννίνων 

Συνεδρία 2 

Η θέση των τάσεων της Αριστεράς για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976 Γιώργος Κρεασίδης, φιλοόλογος  

Από το σχολείο της εθνικοφροσύνης στην εξέγερση του Πολυτεχνείου: Πώς οι  καλύτεροι μαθητές του μετεμφυλιακού σχολείου μετατράπηκαν στη γενιά της  αμφισβήτησης και του ριζοσπαστισμού 

Δημήτριος Μαριόλης, Πάντειο Πανεπιστημιο

Τα τρία ρεύματα της μεταρρυθμιστικής παιδαγωγικής σκέψης στην Ελλάδα και η  Κριτική Παιδαγωγική 

Ελευθερία Παπαστεφανάκη, Πανεπιστήμιο Κρήτης  

Η παρουσία του Γκράμσι στον εκπαιδευτικό διάλογο στην Ελλάδα Κωνσταντίνος Σούρλας, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ, Κώστας Σκορδούλης, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Συνεδρία 3 

Το πείραμα των συνδετήρων (Land & Jarman, 1968): Κριτική επισκόπηση και  προεκτάσεις στην αναπαραγωγή της κυρίαρχης ιδεολογίας και κοσμοαντίληψης  στη διδακτική μεθοδολογία 

Δημήτριος Δράκος, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Αναδεικνύοντας την ιδεολογία των κειμένων: Ο νέος ρόλος των περιλήψεων στο  πλαίσιο του Κριτικού Γραμματισμού 

Ελένη Ευφροσυνίδου, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ, Τριανταφυλλιά Κωστούλη, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ 

Αναλυτικά προγράμματα κοινωνικής αποτελεσματικότητας: Κατασκευάζοντας τον  homo economicus στο Νηπιαγωγείο του 21ου αιώνα 

Ελένη Ζάχου, Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογιας & Επικοινωνιας, Πανεπιστήμιο  Αιγαιου, Μαρίνα Σούνογλου, ΠΤΠΕ, Πανεπισηήμιο Θεσσαλιας 

Η εδραίωση της αυταρχικής προσωπικότητας, μέσα από την εφαρμογή των  αναλυτικών προγραμμάτων στους κύκλους σπουδών των εργαστηρίων της  τεχνικής εκπαίδευσης και κατάρτισης 

Δημήτριος Κοτσιφάκος, Τμήμα Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πειραιως 

Συνεδρία 4 

Κριτική/Ριζοσπαστική κοινωνική εργασία, εκπαίδευση ενηλίκων και δυνατότητες  εφαρμογής της θεωρίας του Φρέιρε σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες Βασίλης Ιωακειμίδης, Τμηήμα Κοινωνικηής Εργασιήας, ΠΑΔΑ, Άννα Τσιμπουκλή,  ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ 

Οι απόψεις των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού προσωπικού των Ενιαίων  Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για την  επιμόρφωση και οι προτάσεις τους 

Συμεών Νικολιδάκης  

Η επιλογή των προαιρετικών επιμορφωτικών προγραμμάτων ως μέσο  επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών 

Αναστασία-Θεοδώρα Σαμαρά, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννηήσου, Δέσποινα Τσακίρη, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

 

Σύγχρονα εργασιακά περιβάλλοντα και εκπαίδευση: Αντιφάσεις και προοπτικές Ελένη Λιβιεράτου, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ 

Συνεδρία 5 

Δυναμικές εννοιολογήσεις των πανεπιστημιακών εμπορικών σημάτων: Μια  κριτική ερευνητική ατζέντα 

Ανδρονίκη Γακούδη, Διεθνες Πανεπιστημιο της Ελλάδος, Λαμπρίνα Γιώτη,  ΠΤΔΕ, ΑΠΘ  

Εύη Ζευγίτη, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Εκπαιδευτικος Α/θμιας εκπαίδευσης 

Διαχρονική εξέταση της εκπαιδευτικής πολιτικής για το θεσμό της παράλληλης  στήριξης 

Ζητήματα επίσημης γνώσης και θεσμικών πρακτικών στην τριτοβάθμια  εκπαίδευση: Η περίπτωση των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων Γεωργία Παπαδοπούλου, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημοσιας Διοικησης,  ΕΚΠΑ 

Η μεθερμηνεία της νομοθεσίας ως εργαλείο απόσεισης της ευθύνης για επαρκή  κρατική χρηματοδότηση στη δημόσια εκπαίδευση: Το παράδειγμα της παράλληλης  στήριξης 

Βασίλειος Παπαδημητρίου, Ελληνικο Ανοικτο Πανεπιστήμιο 

Συνεδρία 6 

Συμποσιο Παιδαγωγικης Ομάδας Σκασιαρχειο,  

Συζητώντας τη δράση του κινήματος Freinet στην Ελλάδα 11.00 Διαάλειμμα 

Ολομέλεια Συνεδρίου 

11.15 Συμποόσιο Περιοδικά για την εκπαίδευση: πολιτικές και στόχοι 

13.00 Προσκεκλημένες Ομιλίες 

Παναγιώτα Ιωαννίδου, Ενιαίο δημόσιο σχολείο: Ένας επίκαιρος όσο ποτέ  στόχος στον 21ο αιώνα 

Κώστας Σκορδούλης, Οικοσοσιαλιστική προοπτική και Κριτική Εκπαίδευση 14.00 Αποτίμηση-κλείσιμο εργασιών 

 

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …