ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ωράριο και νέα καθήκοντα. Τι αναφέρει η μελέτη της 3ης ομάδας εργασίας ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ.

Διάδωσέ το

Ωράριο

Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα έχει να αντιμετωπίσει μια τεράστια γραφειοκρατία
Οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων θα είναι αμέτρητες
Τα καθήκοντα θα απαιτούν περισσότερο χρόνο από το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών.

 

3 η Ομάδα εργασίας ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. για το 12ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ. Καβάλα 18-20/5/2018

 “Ο εκπαιδευτικός ως μέλος της συλλογικότητας του σχολείου. Συλλογικότητα – Δημοκρατία στο σχολείο και εκπαιδευτικό έργο”

Συντονιστές: Αναγνώστη Βικτωρία. Παπαχατζής Ηλίας. Πρωτονοταρίου ΄Άννα
Μέλη: Κάτσικας Χρήστος, Χριστινάκη Ευανθία, και εκ μέρους της ομάδας εργασίας
που συγκρότησε η ΕΛΜΕ Ηλείας, οι : Βασιλειάδης Βασίλης, Διαμαντοπούλου Βάσω

ΠΟΙΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΝ Η ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΝΟΥΝ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΠ/ΚΟ ΕΡΓΟ;

Τα ερωτήματα που τίθενται με βάση τα παραπάνω, αφορούν τον περιορισμένο βαθμό ελευθερίας που δίνει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στο συλλογικό όργανο διοίκησης της σχολικής μονάδας, αλλά και τη διερεύνηση των λοιπών παραγόντων που εμποδίζουν ή δυναμιτίζουν τη συνοχή του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και το αναγκαίο, για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, σχολικό κλίμα συλλογικότητας, δημοκρατίας και παιδαγωγικής ελευθερίας.

1) ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

α)Καθήκοντα, ωράριο

Η εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών και η γραφειοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων παίρνει μια νέα διάσταση με τη νέα νομοθεσία.

Αμέτρητες είναι οι συνεδριάσεις που προβλέπει το νομοσχέδιο για τις υποστηρικτικές δομές, που θα προστεθούν σε όλες όσες προβλέπονται από την Υ.Α για τη λειτουργία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με ορισμό υπεύθυνων για κάθε πτυχή λειτουργίας του σχολείου, καλούνται να διαχειριστούν όλα τα προβλήματα, με τις υποστηρικτικές δομές να εξαϋλώνονται.Σχολικό Συμβούλιο, ομάδες εκπαιδευτικών, διεπιστημονικές επιτροπές, ομάδες όμορων σχολείων, τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων για «ανατροφοδότηση» του αρχικού σχεδιασμού, επικοινωνία των υπευθύνων που ορίζονται από τον Σ.Δ. για διαρκή επικοινωνία με το ΚΕΣΥ και το ΚΕΑ, χωρίς να ξεχνάμε τα διάφορα προγράμματα που «τρέχουν» από το ΥΠΠΕΘ.

Η αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της εκπαίδευσης φαίνεται ότι οδηγεί, παρά τις εκ του αντιθέτου εξαγγελίες, σε περισσότερη γραφειοκρατία, συγκεντρωτισμό, αυστηρότερη ιεραρχία και επόπτευση στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, καθώς και στην εξοικονόμηση πόρων, μέσα από τη συγχώνευση υπαρχουσών δομών, για ένα πιο μειωμένου κόστους εκπαιδευτικό σύστημα.

Στην πράξη σηματοδοτεί την μεταφορά ευθύνης για την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων προς τα κάτω, και μάλιστα στον τελευταίο κρίκο αυτής της ιεραρχίας, δηλαδή στο Σύλλογο Διδασκόντων.

Αυτά τα δεδομένα, και χωρίς κανένα αντιστάθμισμα (προσλήψεις μόνιμων εκπ/κών, μείωση ωραρίου, μείωση μαθητών ανά τμήμα, στελέχωση δομών, χρηματοδότηση, επιμόρφωση, κλπ)  όχι μόνο θα παρεμποδίζουν το παιδαγωγικό και διδακτικό μας έργο καθώς το καθιστούν «δευτερεύον», αλλά θα τυποποιήσουν και θα συμπιέσουν περισσότερο τη λειτουργία του Συλλόγου διδασκόντων, μετατρέποντάς την σε μια πιεστική διαδικασία για την επίτευξη των γραφειοκρατικών στόχων και των προθεσμιών, που κάθε φορά επιβάλλει το Υπουργείο και η διοίκηση. Να επισημάνουμε ότι όλα αυτά τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις θα απαιτούν πολύ περισσότερο χρόνο από το εργασιακό ωράριο που προβλέπει ακόμα και η ισχύουσα νομοθεσία, χωρίς να συνυπολογίζεται η εργασία στο σπίτι για προετοιμασία, διορθώσεις γραπτών, κ.λπ., με αποτέλεσμα να παραβιάζονται τα εργασιακά μας δικαιώματα.Όλα αυτά, σε ένα τοπίο βίαιης φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών, με την ελαστική εργασία να επεκτείνεται, και τους εκπαιδευτικούς να μένουν εγκλωβισμένοι εξαιτίας του συνταξιοδοτικού ως τα 67 τους χρόνια.

Επισήμανση

Το κείμενο αποτελεί την περιληπτική σύνθεση πολυσέλιδων εργασιών που κατατέθηκαν από τα μέλη της 3ης ομάδας εργασίας του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. για το 12ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο.

Το τελικό αποτέλεσμα, είναι προϊόν συλλογικής εργασίας αλλά παράλληλα και προϊόν συμβιβασμών και αμοιβαίων υποχωρήσεων των μελών της ομάδας, για να υπάρχει μια πρώτη τοποθέτηση.

Τα μέλη της ομάδας ξεχωριστά, διατηρούν ενστάσεις σε διάφορα σημεία.

Για το λόγο αυτό, μέσα στο φάκελο των εργασιών της ομάδας, υπάρχουν και άλλα αναλυτικά κείμενα που εκφράζουν τους συντάκτες τους

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΗ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΟΜΆΔΑΣ

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *