ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΦΕΚ- Εξ αποστάσεως διδασκαλία: Πότε θα είναι ταυτόχρονη, ωρολόγια και δελτία απουσιών

Διάδωσέ το

“παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υπό τη  μορφή ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές, οι οποίοι  συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε  μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία.  Σε περιπτώσεις όπου καθίσταται δυσχερής η εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, κατόπιν αιτιολογημένης αποφάσεως του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας, παρέχεται υπό  προϋποθέσεις η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού  τμημάτων”

Τα παραπάνω προβλέπει  υπουργική απόφαση που υπογράφουν η υπουργός και η υφυπουργός Παιδείας  η οποία περιλαμβάνει και τα ωρολόγια προγράμματα και το δελτίο απουσιών

Μέχρι τη λήξη του διδακτικού  έτους 2021-2022 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, οι σχολικές μονάδες  της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως  εκπαίδευση σε μαθητές που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική  διαδικασία. Σύμφωνα με την από 44/02-09-2021 εισήγηση του ΙΕΠ, η διάρκεια του εξ αποστάσεως μαθήματος συνιστάται να είναι από 30 έως και 45 λεπτά, ενώ  ο αριθμός μαθητών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τον  μέγιστο αριθμό φυσικού τμήματος που προβλέπεται στις  κείμενες διατάξεις. 

Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται:

Α. Στους/στις μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής  ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό  διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, σύμφωνα  με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή τον Προϊστάμενο/η σε συνεργασία με τον  Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των μέχρι  σήμερα ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας  και Θρησκευμάτων. 

Β. Στους/στις μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων που λειτουργούν κανονικά, ήτοι δεν τελούν σε  καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν  με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, και  συγκεκριμένα: 

  1. i) Σε μαθητές/τριες ηλικίας κάτω των δώδεκα (12) ετών  που πάσχουν από τα κάτωθι σοβαρά υποκείμενα νοσή ματα και ειδικότερα: 
  2. Μαθητές/τριες με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή  καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια, 2. μαθητές/τριες με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια,  όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μα θητές/τριες με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμ φωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου, 3. μαθητές/τριες με σύνθετα μεταβολικά νοσήματα, 4. μαθητές/τριες με βαριές νευρολογικές/νευρομυικές  παθήσεις (πχ. νωτιαία μυϊκή ατροφία κ.λπ.), 5. μαθητές/τριες με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή  νεφρική ανεπάρκεια, 
  3. μαθητές/τριες που παρουσιάζουν σοβαρή ανο σοκαταστολή (συγγενή ή επίκτητη), HIV λοίμωξη και  CD4<500, 
  4. μαθητές/τριες υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία  (prednisolone>20mg/μέρα), 
  5. μαθητές/τριες που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για  κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποι ητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι  (6) μήνες από την ολοκλήρωσή της, 
  6. μαθητές/τριες μετά από αλλογενή μεταμόσχευση  αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι  από δώδεκα (12) μήνες, 
  7. μαθητές/τριες μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς  οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από είκοσι τέσ σερις (24) μήνες, 
  8. μαθητές/τριες με δρεπανοκυτταρική αναιμία και  ιστορικό εμφάνισης επιπλοκών καθώς και πολυμεταγ γιζόμενα μαθητές/τριες που έχουν συν-νοσηρότητες  υπό την προϋπόθεση ότι προσκομίζονται στην σχολική  μονάδα τα απαραίτητα ιατρικά δικαιολογητικά, τα οποία  έχουν εκδοθεί από δημόσια δομή υγείας. 
  9. ii) Σε μαθητές/τριες άνω των δώδεκα (12) ετών, οι οποί οι/ες ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες υποκείμενων  νοσημάτων, κατόπιν σχετικού αιτήματος για ένταξη στην  εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ύστερα από σχετική γνωμάτευση του θεράποντος ιατρού. Τα παραπάνω αιτήματα  εξετάζονται από αρμόδια Επιτροπή της παρ. 3 του άρ θρου 9 της υπό στοιχεία Δ1α/ΠΓ.οικ. 55254/09-09-2021  κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 4187), iii) Σε μαθητές/τριες που συνοικούν με άτομο/άτομα  που πάσχει/πάσχουν από υποκείμενο νόσημα που οδη γεί σε σοβαρή ανοσοκαταστολή, και ιδίως: 
    1. άτομα με μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου που  λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρ μακα, 
    2. άτομα με μεταμόσχευση μυελού των οστών το τε λευταίο έτος ή που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανο σοκατασταλτικά φάρμακα, 
    3. άτομα με διάγνωση νεοπλασίας ή αιματολογικής  κακοήθειας που βρίσκεται υπό χημειοθεραπεία ή ακτι νοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία, 

    4. άτομα με σοβαρή νεφρική ανεπάρκεια (υποβολή σε  αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση, χρόνια νεφρική  νόσος σταδίου),

    1. άτομα με ανοσοκαταστολή λόγω βαριάς συνδυα σμένης ανοσοανεπάρκειας, HIV λοίμωξης με CD4<200  κύτταρα/μL ή που λαμβάνουν υψηλές δόσεις κορτικοει δών ή δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα  λόγω φλεγμονωδών νοσημάτων. 

    Τα παραπάνω αιτήματα εξετάζονται από αρμόδια Επι τροπή της παρ. 3 του άρθρου 9 της υπό στοιχεία Δ1α/ ΠΓ.οικ. 55254/09-09-2021 κοινής υπουργικής απόφασης  (Β’ 4187). 

Στην περίπτωση 1.Α. παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο  και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

  1. Στην περίπτωση 1.Β. (υποπερ. i,ii και iii) παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υπό τη  μορφή ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές, οι οποίοι  συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε  μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία.  Σε περιπτώσεις όπου καθίσταται δυσχερής η εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, κατόπιν αιτιολογημένης αποφάσεως του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας, παρέχεται υπό  προϋποθέσεις η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού  τμημάτων, στα οποία τόσο ο/η εκπαιδευτικός όσο και  οι μαθητές/τριες συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία («διαδικτυακά  τμήματα»).

Αξιολόγηση σχολείων: «Ψαλίδι» σε δείκτες, τεκμήρια και δράσεις εκπαιδευτικών
Διαβάστε εδώ το ΦΕΚ

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *