ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Υπουργείο Παιδείας: Σχεδιασμός και έγκριση προγραμμάτων «eΤwinning» 2022-2023

Διάδωσέ το

Το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εγκύκλιο για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση «eTwinning» έργων κατά το σχολικό έτος 2022-2023 .

Αναλυτικά η εγκύκλιος

  1. Σχεδιασμός και έγκριση προγραμμάτων «eΤwinning» 

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να υλοποιήσουν ένα έργο «eTwinning» κάνουν ηλεκτρονική εγγραφή στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης μέσω του συνδέσμου https://school-education.ec.europa.eu/en με χρήση του «EU Login» λογαριασμού τους ή δημιουργώντας έναν «EU Login» λογαριασμό. Σε περίπτωση που είναι ήδη εγγεγραμμένοι «eTwinners», πρέπει να χρησιμοποιήσουν το ίδιο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που είχαν δηλώσει κατά την εγγραφή τους στην παλιά πλατφόρμα προκειμένου να έχουν πρόσβαση στο υλικό τους. Κατά το στάδιο εισόδου/εγγραφής στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης υπάρχουν αναρτημένες αναλυτικές οδηγίες.  

Σημειώνεται ότι: 

Ο/Η κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να δημιουργήσει ένα μοναδικό προφίλ στην Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που ένας/μία εκπαιδευτικός εργάζεται σε περισσότερες από μία (1) σχολικές μονάδες, προσθέτει το κάθε νέο σχολείο στο υπάρχον προφίλ του και δεν δημιουργεί διαφορετικά προφίλ εκπαιδευτικού, ορίζοντας ως σχολική μονάδα την καθεμία από αυτές. Σε κάθε νέο «eTwinning» έργο στο οποίο επιθυμεί να συμμετέχει, πρέπει να ορίσει τη σχολική μονάδα με την οποία σκοπεύει να υλοποιήσει το έργο ή να αποδεχτείτην πρόσκληση του ιδρυτή του έργου, επιλέγοντας τη σωστή κάθε φορά σχολική μονάδα. 

H κάθε σχολική μονάδα δύναται να είναι εγγεγραμμένη μόνο μία φορά στο «eTwinning».  O/Η κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να επιβεβαιώσει ότιτο σχολείο στο οποίο υπηρετεί δεν είναι ήδη εγγεγραμμένο στο «eTwinning» προτού προχωρήσει στην εγγραφή του/της. Διαφορετικά δημιουργείται πρόβλημα διπλο-εγγραφής σχολικής μονάδας. Σε περίπτωση εντοπισμού διπλο-εγγραφών εκπαιδευτικών ή σχολικών μονάδων παρακαλούνται οι Διευθυντές/ντριες/Προϊστάμενοι/ες ή οι εκπαιδευτικοί των εγγεγραμμένων στο «eTwinning» σχολικών μονάδων να ενημερώνουν τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης ώστε να διευθετείται άμεσα το θέμα (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο επικοινωνίας: etwinning@sch.gr). 

Για την καλύτερη παρακολούθηση και διαχείριση των εγγραφών σχολικών μονάδων/εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα «eTwinning» από τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης, καλούνται οι εγγεγραμμένοι/ες στο «eTwinning»  Διευθυντές/ντριες/Προϊστάμενοι/ες ή ένα από τα μέλη των εγγεγραμμένων εκπαιδευτικών του σχολείου να προσθέσουν, μέσω του προφίλ τους στο «eTwinning», στην καρτέλα του σχολείου τους τον Κωδικό Σχολικής Μονάδας Υ.ΠΑΙ.Θ.. 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της εγγραφής τους, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν την πρόθεσή τους για συνεργασία καθώς και τις θεματικές που τους ενδιαφέρουν μέσω της πλατφόρμας «eTwinning», αναζητώντας συνεργάτες από τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα για να υλοποιήσουν από κοινού ένα έργο. 

1.1 Συνεργαζόμενες χώρες 

Στη δράση «eTwinning» συμμετέχουν οι ακόλουθες χώρες: Αλβανία, Αυστρία, Βέλγιο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα, Εσθονία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Kροατία, Κύπρος, Λετονία, Λιθουανία, Λιχτενστάιν, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Μαυροβούνιο, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Φινλανδία, Βόρεια Μακεδονία, Ισλανδία, Νορβηγία και Τουρκία, όπως αναγράφονται στον σύνδεσμο https://school-education.ec.europa.eu/el/about/about-page

1.2 Κατηγορίες προγραμμάτων «eTwinning» 

Οι εκπαιδευτικοί δύνανται να υλοποιήσουν προγράμματα «eTwinning» που εντάσσονται στις εξής κατηγορίες: 

α. Ευρωπαϊκά έργα «eTwinning» 

Για την υλοποίηση ενός ευρωπαϊκού έργου «eTwinning» συνεργάζονται εκπαιδευτικοί από τουλάχιστον δύο (2) διαφορετικές χώρες, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στη δράση «eTwinning» και συγκροτούν την παιδαγωγική ομάδα του συγκεκριμένου έργου. 

Για τη συγκρότηση των παιδαγωγικών ομάδων κατά τον σχεδιασμό ευρωπαϊκών έργων «eTwinning» οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τα κάτωθι: 

Τα έργα προϋποθέτουν τη συμμετοχή όλων των μελών της ομάδας. Για τον λόγο αυτό, ο ρόλος και η συμμετοχή κάθε μέλους της παιδαγωγικής ομάδας είναι διακριτός και τεκμηριώνεται μέσα από την περιγραφή των δραστηριοτήτων που σχεδιάζονται να υλοποιηθούν. 

Οι ιδρυτές (συντονιστές/στριες εκπαιδευτικοί) ενός έργου διασφαλίζουν ότι ο αριθμός των μελών της παιδαγωγικής ομάδας επιτρέπει την επικοινωνία και τη συνεργασία των εταίρων. 

Ο αριθμός των Ελλήνων συνεργατών ενός ευρωπαϊκού έργου προτείνεται να είναι ανάλογος με αυτόν των εταίρων από άλλες χώρες, καθώς με τον τρόπο αυτόν ενισχύεται η ευρωπαϊκή/διεθνής διάσταση των έργων. 

Οι εταίροι πρέπει να συμφωνήσουν σε κοινή γλώσσα επικοινωνίας για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων του έργου. Η χρήση της μητρικής γλώσσας, όταν αυτή δεν είναι κατανοητή από το σύνολο των συνεργατών, προτείνεται να αποφεύγεται, καθώς δυσχεραίνει την επικοινωνία και τη συνεργασία των εταίρων. 

β. Εθνικά έργα «eTwinning» 

Τα Εθνικά Έργα «eTwinning» υλοποιούνται μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών σχολικών μονάδων από την ίδια χώρα. Σε περίπτωση που κάποιος/α εκπαιδευτικός επιθυμεί να εξοικειωθεί με τα εργαλεία «eTwinning», μπορεί να ξεκινήσει ένα εθνικό έργο στο οποίο θα συμμετέχει ένας/μία (1) τουλάχιστον ακόμη εκπαιδευτικός από την Ελλάδα από διαφορετική σχολική μονάδα.  

Με τα Εθνικά Έργα «eTwinning», οι εκπαιδευτικοί αποκτούν πρόσβαση σε όλα τα εργαλεία που προσφέρει η πλατφόρμα «Twinspace», μια ασφαλής πλατφόρμα προσβάσιμη μόνο στους/στις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες που συμμετέχουν σε κάποιο έργο. 

Προτείνεται στις σχολικές μονάδες που έχουν υλοποιήσει εθνικά έργα «eTwinning» κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη (1-2 εθνικά έργα), να προχωρήσουν σε συνεργασίες με Ευρωπαίους εταίρους (Ευρωπαϊκά έργα «eTwinning»), ώστε οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες να επωφεληθούν στον μέγιστο βαθμό από τη συμμετοχή τους στη δράση και να ενισχυθεί η ευρωπαϊκή και διαπολιτισμική συνεργασία. 

γ. Ενδοσχολικά έργα «eTwinning» 

Τα Ενδοσχολικά «eTwinning» έργα είναι έργα στα οποία οι ιδρυτές είναι από την ίδια σχολική μονάδα. Σε περίπτωση έκτακτων συνθηκών, και μόνο τότε, δίνεται η δυνατότητα υλοποίησης ενδοσχολικών έργων «eTwinning» και χρήσης της πλατφόρμας «eTwinning» για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εφόσον η σχολική μονάδα ή το/τα τμήμα/τμήματα που υλοποιεί/ούν το έργο αναστέλλει/ουν τη λειτουργία τους με φυσική παρουσία. Σε περιόδους που οι σχολικές μονάδες λειτουργούν κανονικά δεν εγκρίνονται από τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης ενδοσχολικά έργα.  

1.3 Σχεδιασμός προγραμμάτων «eTwinning» 

Οι εκπαιδευτικοί συνάπτουν συνεργασία «eTwinning» οποιαδήποτε χρονική στιγμή του σχολικού έτους, με διάρκεια η οποία συμφωνείται με το συνεργαζόμενο σχολείο χωρίς χρονικό περιορισμό. Οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών είναι αυτές που οριοθετούνται από την ιδιότητα του/της παιδαγωγού, το πλαίσιο της καλής συνεργασίας με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους, τους κανονισμούς λειτουργίας της δράσης (κώδικας δεοντολογίας), όπως αυτοί αναφέρονται στο https://school-education.ec.europa.eu/en/code-conduct, καθώς και από την Απόφαση αρ. 1720/2006/EC 1 της 15ης Νοεμβρίου 2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου, για τη θέσπιση προγράμματος δράσης στον τομέα της διά βίου μάθησης4

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να αναλάβουν την υλοποίηση ενός «eTwinning» έργου συγκροτούν εθελοντική μαθητική ομάδα, η οποία μπορεί να αποτελείται από: το σύνολο των μαθητών/τριών ενός σχολικού τμήματος μιας σχολικής μονάδας, ή ομάδα μαθητών /τριών διαφορετικών τμημάτων ή τάξεων της ίδιας σχολικής μονάδας. 

Διαβάστε εδώ όλη την εγκύκλιο

Δείτε επίσης:

ΙΕΚ: Καθήκοντα, προσόντα και επιλογή Συντονιστών  Συμβούλων (ΦΕΚ)

Μη παραγραφή αξίωσης αποδοχών από μισθολογικό κλιμάκιο: Ενημερωτικό σημείωμα νομικής συμβούλου ΑΔΕΔΥ

 

 

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …