ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σύμβουλος Καθηγητής στα ΕΠΑΛ – Αρμοδιότητες και καθήκοντα  (ΦΕΚ)

Διάδωσέ το

Δημοσιεύτηκε  η απόφαση για την οργάνωση και λειτουργία του θεσμού του «Συμβούλου Καθηγητή» στο πλαίσιο του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.  για το σχολικό έτος 2022-2023.

Ο θεσμός του «Συμβούλου Καθηγητή» στα ΕΠΑ.Λ.  Αρμοδιότητες και καθήκοντα 

  1. Στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης «Μια Νέα Αρχή  στα ΕΠΑ.Λ.-Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ» του Ε.Π.  «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά  Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2014- 2020 με κωδικό ΟΠΣ 5010706,  συνιστάται ο θεσμός του «Συμβούλου Καθηγητή». 

Ο θεσμός του «Συμβούλου Καθηγητή» είναι μία καινοτόμος δράση που απευθύνεται σε όλους τους/τις μαθη τές/τριες της Α’ τάξης Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.),  με στόχο τη συστηματική υποστήριξη των μαθητών/ τριών στη σχολική ζωή και τη δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα. 

  1. Κύριες αρμοδιότητες και καθήκοντα του «Συμβούλου Καθηγητή» είναι: 

– Η αποδοχή και υποστήριξη των νεοεισερχόμενων  μαθητών/τριών και η εξοικείωσή τους με το σχολικό περιβάλλον, με στόχο την ομαλή προσαρμογή τους. 

– Η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών, ώστε να αποφευχθούν οι  συγκρούσεις και να βελτιωθεί το σχολικό κλίμα. 

– Η ανάπτυξη δράσεων ώστε να είναι ευχερής και  απρόσκοπτη η επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των  εκπαιδευτικών και των μαθητών. 

– Ο εντοπισμός πιθανών αιτιών που αναστέλλουν τη  γνωστική πρόοδο των μαθητών/τριών. 

– Η ανάπτυξη δράσεων για τη δικτύωση της οικείας  σχολικής μονάδας με άλλες σχολικές μονάδες που υλοποιούν τη δράση και η προώθηση της μεταξύ τους επι κοινωνίας και ανταλλαγής εμπειριών. 

– Η συνεργασία με τον Ψυχολόγο που απασχολείται  στην οικεία σχολική μονάδα. 

Εφαρμογή 

  1. Κατά την έναρξη του σχολικού έτους, με ευθύνη του/ της Διευθυντή/τριας της σχολικής μονάδας, συγκροτείται ομάδα εκπαιδευτικών, από τους υπηρετούντες στη  σχολική μονάδα, που επιθυμούν να υλοποιήσουν τον θε σμό και ορίζεται ένας/μία εξ αυτών ως Συντονιστής/τρια. 
  1. Η ομάδα, με τη συμμετοχή του Ψυχολόγου που απα σχολείται στην οικεία σχολική μονάδα, εκπαιδεύεται στο  πλαίσιο των αντίστοιχων δράσεων του Προγράμματος  «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.», ώστε να δύναται να αντα ποκριθεί στα ανατιθέμενα καθήκοντα και ειδικότερα σε  τεχνικές συνέντευξης, ενεργητική ακρόαση και βασικές  αρχές επικοινωνίας και ομαδικής συνεργασίας. Στο πλαί σιο της εκπαίδευσής της, η ομάδα μπορεί να συνεργάζε ται με σχολικές μονάδες που υλοποιούν ήδη τη δράση  καθώς και να ανατρέχει στη σχετική βιβλιογραφία για  ενημέρωση. 
  2. Μετά την κατά τα ανωτέρω συγκρότηση και εκπαί δευσή της, η ομάδα των εκπαιδευτικών οργανώνει, δια  του/της Συντονιστή/τριας της, ενημέρωση του Συλλόγου  Γονέων, καθώς και των τμημάτων Α’ τάξης της οικείας  σχολικής μονάδας, για την ύπαρξη και τον σκοπό της  δράσης. Επίσης, σχετικές ανακοινώσεις αναρτώνται σε  κάθε τμήμα στον γενικό πίνακα ανακοινώσεων και στην  ιστοσελίδα του σχολείου. 
  3. Κάθε μαθητής/τρια της Α’ τάξης ανατίθεται από τον/ τη συντονιστή/τρια της ομάδας στον «Σύμβουλο-Κα θηγητή», ο/η οποίος/α είναι εκπαιδευτικός-μέλος της  ομάδας της παρ. 1 του παρόντος άρθρου. Κάθε «Σύμβου λος-Καθηγητής» αναλαμβάνει κατ’ ανώτατο όριο πέντε  (5) μαθητές/τριες, εφόσον αυτό είναι δυνατό. Κατά την  κατανομή των μαθητών/τριών σε «Συμβούλους-Καθη γητές», ο/η συντονιστής/τρια μεριμνά ώστε ο «Σύμβου λος-Καθηγητής»: (α) να μη διδάσκει στο τμήμα του/της  μαθητή/τριας, εφόσον αυτό είναι δυνατό και (β) να μην  κατέχει θέση Διευθυντή/τριας ή Υποδιευθυντή/τριας στη  σχολική μονάδα. 

Ο «Σύμβουλος-Καθηγητής» πραγματοποιεί 1-2 φορές  τον μήνα, συναντήσεις με τον/τη μαθητή/τρια, διάρκει ας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) λεπτών η κάθε μία.  

Η συνέχεια της απόφασης εδώ

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *