ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας: Ετήσιος Προγραμματισμός 2018-2019

Διάδωσέ το

ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας

ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας- Στρατηγικός και Ετήσιος Προγραμματισμός

www.fresh-education.gr

Το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας δημοσίευσε τον στρατηγικό  σχεδιασμό (2018-2021) και ετήσιο προγραμματισμό του (2018-2019).

Για την κατάρτιση και το σχεδιασμό του ετήσιου προγραμματισμού του, το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας προχώρησε στη συλλογή και καταγραφή δεδομένων, αναγκών και πόρων της εκπαιδευτικής του Περιφέρειας.

Πέρα από αυτό, εξέτασε  κριτικά και με ρεαλισμό τους περιορισμούς του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας αλλά και τις δυνατότητες  που μπορεί αυτό να προσφέρει. Έτσι στην έκθεση γίνεται αναφορά στις δυνατότητες , στις αδυναμίες, στις ευκαιρίες αλλά και στις απειλές του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

Ακολουθεί ένα απόσπασμα από τον  Προγραμματισμό και στο τέλος μπορείτε να τον διαβάστε όλο. Για την ιστοσελίδα του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας  πατήστε εδώ

 

 Αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης

Στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού παρατίθεται ένα σύνολο ενεργειών και δράσεων, το οποίο εγκρίθηκε από τη νεοσύστατη Ολομέλεια.

Επισημαίνεται ότι ο ετήσιος προγραμματισμός καταρτίστηκε χωρίς να υπάρχει μια σαφής εικόνα των εκπαιδευτικών αναγκών της σχολικών μονάδων και των Ε.Κ. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, καθώς δεν έχει πραγματοποιηθεί διερεύνηση των αναγκών των σχολικών μονάδων και δεν υπάρχει έκθεση αποτίμησης του προγραμματισμού των σχολικών μονάδων για το προηγούμενο διδακτικό έτος.

Από τη συλλογή δεδομένων που έχουν συγκεντρωθεί στο διάστημα Οκτωβρίου Νοεμβρίου:

α) από την προσωπική εμπειρία και τα δεδομένα των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου,
β) προηγούμενη μελέτη του Π.Ε.Κ. Πάτρας κατά την περίοδο 2016-18 ως προς τις επιμορφωτικές ανάγκες,
γ) τις συναντήσεις γνωριμίας με τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων και τους αντίστοιχους/χες Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένους/νες των σχολικών μονάδων, προέκυψε η ακόλουθη αποτίμηση των παραμέτρων του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του ΠΕ.Κ.Ε.Σ.:

Δυνάμεις/Δυνατότητες:

 Ο φορέας διαθέτει στελέχη (Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου/ΣΕΕ) που έχουν διατελέσει στο παρελθόν σε θέσεις ευθύνης (Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές/ντριες, Υποδιευθυντές, Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων), των οποίων αθροιστικά η διοικητική, διδακτική εμπειρία, η επιστημονική και η παιδαγωγική κατάρτιση είναι υψηλού επιπέδου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Κοινότητες μάθησης στα σχολεία ( Παπαχρήστος Κ.- Σ.Ε.Ε, 5ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής)

 Η νέα δομή έχει ως παρακαταθήκη τις επιμορφωτικές πρακτικές (π.χ. σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση), την τεχνογνωσία, το επιμορφωτικό υλικό, την υποδομή και τα μέσα (πλατφόρμα Moodle, LAMS) που αναπτύχθηκαν κατά την τελευταία πενταετία λειτουργίας του ΠΕΚ Πατρών, καθώς και των Γραφείων Σχολικών Συμβούλων.

 Το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων με αυξημένα προσόντα.

Αδυναμίες:

 Η κτηριακή και η υλικοτεχνική υποδομή (π.χ. γραφεία, υπολογιστές) είναι ανεπαρκείς και επιδρούν ιδιαιτέρως αρνητικά στην εύρυθμη λειτουργία της νέας δομής.

 Η γραμματειακή υποστήριξη είναι ελλιπής (μία μόνον αποσπασμένη εκπαιδευτικός και τρεις (3) εκπαιδευτικοί με ολιγόμηνη διάθεση) για τριάντα πέντε (35) ΣΕΕ και οκτώ (8) ΣΕΕ που ανήκουν σε δύο ΠΕ.Κ.Ε.Σ..

 Οι ελλείψεις του νομοθετικού πλαισίου παρεμποδίζουν την ανάπτυξη των στρατηγικών του φορέα (π.χ. αδυναμία επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, έλλειψη πρόβλεψης χρόνου για συσκέψεις των ΣΕΕ με τους Συλλόγους Διδασκόντων/Σ.Δ. ή έλλειψη χρόνου για τις συνεδριάσεις των Σ.Δ. εντός του ωραρίου εργασίας, πρόβλεψη για τις μετακινήσεις των ΣΕΕ εκτός έδρας).

 Καθυστέρηση στη στελέχωση και πλήρη λειτουργία των υπολοίπων υποστηρικτικών δομών (Κ.Ε.Σ.Υ., Κ.Ε.Α.).

 Ατομικός τρόπος εργασίας/λειτουργίας με εμφανή την ανάγκη για ανάπτυξη κουλτούρας συλλογικότητας.

 Έλλειμμα στη χρήση εργαλείων διερεύνησης, σχεδιασμού και υλοποίησης επιμορφωτικών δράσεων με χρήση καινοτόμων μορφών επιμόρφωσης ενηλίκων (π.χ. σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, συμμετοχικές τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων).

Ευκαιρίες:

 Το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου εισάγει νέους θεσμούς (ΣΕΕ) και δομές (π.χ. Κ.Ε.Σ.Υ. , Κ.Ε.Α., Ομάδες Σχολείων, Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης Μαθητών, Πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ») διαμορφώνοντας μια νέα αρχιτεκτονική στον χώρο της εκπαίδευσης και μια δυνατότητα εκπαιδευτικού σχεδιασμού σε περιφερειακό επίπεδο.

 Η αλλαγή του μοντέλου προσέγγισης των ζητημάτων (επιστημονικά, παιδαγωγικά) που απασχολούν τη σχολική μονάδα. Η νέα προσέγγιση είναι διεπιστημονική, συνεργατική και αξιοποιεί συνδυαστικά την από κάτω (σχολική μονάδα) προς τα άνω (δομές στήριξης) προσέγγιση (bottom-up) και την από τα άνω (ΠΕ.Κ.Ε.Σ) προς τα κάτω (σχολική μονάδα) προσέγγιση (top-down).

 Η δυνατότητα θεσμοθετημένης συνεργασίας με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας/Α.Σ.Α.Ε.Ε.)

 Η αξιοποίηση των εκθέσεων προγραμματισμού και αποτίμησης των σχολικών μονάδων ως εργαλείου για την ανατροφοδότηση του οργανισμού και τη χάραξη της πολιτικής του.

 Ο αυξημένος αριθμός πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ, ιδιαίτερα στον χώρο της Ειδικής Αγωγής.

Απειλές:

 Έλλειψη έγκαιρης κεντρικά σχεδιασμένης επιμόρφωσης και υποστήριξης των ΣΕΕ (ΥΠΕΠΘ-ΙΕΠ) αναφορικά με την αποστολή και το έργο τους.

 Έλλειμμα πόρων για τις επιμορφωτικές και λοιπές δράσεις, αλλά και για την κάλυψη εξόδων για τις μετακινήσεις των ΣΕΕ στις σχολικές μονάδες.

 Οι επικοινωνιακές και συνεργατικές δεξιότητες των στελεχών και εκπαιδευτικών σε μερικές περιπτώσεις χρήζουν βελτίωσης για το σύνθετο εγχείρημα της λειτουργίας των δομών στήριξης.

 Περιορισμένες τεχνολογικές δεξιότητες αιχμής και γνώσεις προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου και μετα-παρακολούθησης (follow-up).

 Εκπαιδευτικό προσωπικό που ενδέχεται να εμφανίζει φόβο και αντιστάσεις στις αλλαγές του νέου πλαισίου (π.χ. ν. 4547/2018).

 Κάλυψη των οργανικών και λειτουργικών κενών με εκπαιδευτικούς, που σε αρκετές περιπτώσεις δε διαθέτουν διδακτική εμπειρία ή εμπειρία σε παρεμβάσεις (ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό) και εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε περισσότερα από δύο σχολεία, οι οποίοι επιπροσθέτως μετακινούνται κάθε έτος με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσκολία στη δημιουργία δεσμών με τη σχολική κοινότητα.

 Αύξηση των προβλημάτων ψυχοκοινωνικής υγείας στους μαθητές/τριες λόγω των κοινωνικοοικονομικών οξύτατων προβλημάτων. Δυσκολίες συνεργασίας σχολείου και οικογένειας.

Η επεξεργασία και συγγραφή του κειμένου έγινε από την Ομάδα Εργασίας για τον Στρατηγικό Σχεδιασμό που απαρτίζεται από τους/τις Συντονιστές/στριες Εκπαιδευτικού έργου:

Δημήτρης Ζησιμόπουλος, ΣΕΕ Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης (Συντονιστής)

Θεοφάνης Βαλμάς, ΣΕΕ ΠΕ70

Βασίλης Δημόπουλος, ΣΕΕ ΠΕ70

Σουσάνα Ζαχαροπούλου, ΣΕΕ ΠΕ02

Βασιλική Καραλή, ΣΕΕ ΠΕ02

Διονυσία Τουρκάκη, ΣΕΕ ΠΕ70

Η τελική επεξεργασία και έκδοση έγινε σε στενή συνεργασία με τον Οργανωτικό Συντονιστή κ. Σπύρο Παπαδάκη, ΣΕΕ Πληροφορικής και εγκρίθηκε από την Ολομέλεια.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *