ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Νηπιαγωγεία: Ενέργειες Προγραμματισμού του Εκπαιδευτικού Έργου σχ. έτος 2023-24

Διάδωσέ το

Εγκύκλιο με τις ενέργειες για τον προγραμματισμό του Εκπαιδευτικού Έργου στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24 απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας.

«Ενέργειες Προγραμματισμού του Εκπαιδευτικού Έργου των Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2023-24 – Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος και Νέου, Αναβαθμισμένου Προγράμματος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου – Λήξη μαθημάτων σχολικού έτους 2022-2023»

Α. Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου 

1.Ωρολόγια Προγράμματα των Νηπιαγωγείων

2.Κατανομή Τμημάτων

3.Ενημέρωση πληροφοριακού συστήματος myschool

4.Ωράριο Εκπαιδευτικών

5.Αντισταθμιστικοί – Υποστηρικτικοί Θεσμοί

6.Επιμορφωτικές δράσεις

7.Θέματα υγιεινής και κτιριακών υποδομών του σχολείου

8.Παραρτήματα Νηπιαγωγείων

Β. Προγραμματισμός λειτουργίας Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος και Νέου Αναβαθμισμένου Προγράμματος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου 

Προϋποθέσεις λειτουργίας:

Γ. Συλλογικός Προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο 

Δ. Λήξη μαθημάτων σχολικού έτους 2022-2023 

Α. Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου 

Το Υ.ΠΑΙ.Θ. με την παρούσα εγκύκλιο θέτει υπόψη των Στελεχών της Εκπαίδευσης και των Συλλόγων Διδασκόντων θέματα που αφορούν στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, προκειμένου τα Νηπιαγωγεία της χώρας να προγραμματίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο για το σχολικό έτος 2023-24. 

Ωρολόγια Προγράμματα των Νηπιαγωγείων 

α) Τα Ωρολόγια Προγράμματα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου συντάσσονται με βάση: i) τη με αριθ. πρωτ. 130272/Δ1/05-08-2016 (B’2670) Υ.Α, όπως τροποποιήθηκε με το κεφ. Β’, του άρθρου 11 του Π.Δ 79/2017 (A’ 109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 ( Α΄ 142), τα άρθρα 52 & 53  και τις παρ. 3 & 4 του άρθρου 54 του ν. 4807/2021(Α΄96) Ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες, το ημερήσιο πρόγραμμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μπορεί να αναπροσαρμόζεται από τους/τις Νηπιαγωγούς, ύστερα από συνεργασία με τον/την οικείο/α Προϊστάμενο/νη Εκπαιδευτικών Θεμάτων κεφ. Β, παρ. 3, του άρθρου 11, του ΠΔ 79/2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το (άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (Α΄142) και ii) τις διατάξεις του άρθρου 371 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 141). Ισχύει για τις σχολικές μονάδες οι οποίες εφαρμόζουν το Νέο, Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. 

  1. ii) τις διατάξεις του άρθρου 371 του ν. 4957/2022 (Α΄147) «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 141) καιτης με αρ. πρωτ. 106006/Δ1/01-09-2022 ΥΑ (Β΄ 4630). Ισχύει για τις σχολικές μονάδες οι οποίες εφαρμόζουν το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Νηπιαγωγείου (Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1/10-9-2022 (Β΄ 4215) ΥΑ)

β) Τα Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία έχουν την ίδια οργάνωση με τα αντίστοιχα δημόσια σχολεία και ακολουθούν το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας που ισχύει για αυτά. 

Επιπλέον του υποχρεωτικού Ωρολογίου Προγράμματος διδασκαλίας, τα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία επιτρέπεται να παρέχουν πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο πλαίσιο διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος και να διοργανώνουν και άλλες, προαιρετικής παρακολούθησης, δραστηριότητες και δράσεις, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 του ν.682/1977 (Α΄244), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 3 του ν.4713/2020 (Α΄147). 

Κατανομή τμημάτων 

α) Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 40 του ν. 4589/2019 (Α΄13) και την παρ. 1, του άρθρου 50 του ν. 4692/2020  (Α΄111) τα Νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια ή πολυθέσια. Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά Τμήμα είναι: α) δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες για τα διθέσια και άνω Νηπιαγωγεία και β) πέντε (5) μαθητές/τριες σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/ μετακίνηση μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων. 

Ο μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά Τμήμα στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6, παρ. 2,  ΠΔ79/2017 (Α΄109), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1, του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄111) καθορίζεται στους είκοσι πέντε (25).

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την εγκύκλιο

Δείτε επίσης:

Εκπαίδευση: Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία

freshedu

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …