ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Νίκη Κεραμέως: Η μεταρρύθμιση που δεν έχει κάνει ακόμα

Διάδωσέ το

Κεραμέως

Πολλές μεταρρυθμίσεις έχει κάνει η υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως. Απομένει να υλοποιήσει όμως την πιο σημαντική μεταρρύθμιση “αν επιθυμούμε την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και την υλοποίηση δράσεων μετασχηματιστικού χαρακτήρα στο Ελληνικό σχολείο”. Η μεταρρύθμιση αυτή λέγεται: “Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών” και δεν το λέει το fresh – education αλλά το λέει η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (σαν να λέμε  “ο Συνήγορος του Πολίτη στην εκπαίδευση”)  με ειδική έκθεσή της προς το Υπουργείο Παιδείας.

Η έκθεση  βρίσκεται στα εισερχόμενα έγγραφα του Υπουργείου Παιδείας από τον Ιούνιο του 2018, περίπου έναν χρόνο πριν αναλάβει καθήκοντα ως υπουργός Παιδείας η  κα  Νίκη Κεραμέως, αλλά ως τώρα δεν υπήρξε καμία σχετική ενέργεια.

Η έκθεση στη σελ. 107   μιλάει για τη “συστηματική υποβάθμιση του κύρους του εκπαιδευτικού επαγγέλματος” και διαπιστώνει ότι αυτό συμβαίνει με ευθύνη της πολιτείας  και της προτείνει,  μεταξύ άλλων, να βελτιώσει το οικονομικό status των εκπαιδευτικών.

Τι ακριβώς λέει η έκθεση της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. όχι μόνο στη Νίκη Κεραμέως αλλά σε όλους τους μελλοντικούς Υπουργούς Παιδείας:

“Στο σημείο αυτό επιβάλλεται να αναφερθεί ότι στη χώρα μας αρνητικό παράγοντα  στην διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και, ως εκ τούτου, στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και στην υλοποίηση δράσεων μετασχηματιστικού χαρακτήρα στο Ελληνικό σχολείο αποτελεί και η συστηματική υποβάθμιση του κύρους του εκπαιδευτικού επαγγέλματος κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Αυτό συμβαίνει τόσο με ευθύνη της πολιτείας, όσο και της κοινωνίας και εκφράζεται με ποικιλία τρόπων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε :

τη  συστηματική οικονομική υποβάθμιση του κλάδου.

την απουσία συστηματικών επιμορφωτικών δράσεων από την πολιτεία.

την έλλειψη κινήτρων για διαρκή βελτίωση και δια βίου μάθηση.

την έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς, για παράδειγμα στον βαθμό πρόσβασης στις Πανελλαδικές προσμετρά ελάχιστα ή καθόλου η αξιολόγηση των διδασκόντων (βαθμοί τετραμήνων), παρ’ όλη τη στενή αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών – μαθητών για διάστημα οκτώ μηνών.

την έλλειψη αυτονομίας στο Σύλλογο Διδασκόντων, για παράδειγμα ακόμη και για την πρόσκληση ειδικού ομιλητή απαιτείται η έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

τη συχνή άσκηση πολύ ισχυρών πιέσεων από τους γονείς για απόδοση υψηλών βαθμών στα παιδιά τους, παρ’ όλο που οι ζητούμενοι βαθμοί δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών.

Η πολιτεία θα πρέπει άμεσα να βελτιώσει τη κατάσταση στον τομέα αυτό, ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη χώρα μας”

Η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. είναι ανεξάρτητη διοικητική αρχή.Αποστολή της είναι η διασφάλιση υψηλής ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο της αποστολής της   η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., αξιολογεί την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδειας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στη βελτίωση του σχεδιασμού της εθνικής στρατηγικής για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Πηγή: fresh -education

Διαβάστε επίσης στο   fresh -education

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Οι τρεις αλλαγές από Σεπτέμβρη στα σχολεία

Νέα εγκύκλιος με καθήκοντα εκπαιδευτικών για την “ενδυνάμωσή” τους

Επιλογή Διευθυντών σχολείων: Εκπαιδευτικοί θα κρίνουν Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου για τα προσόντα τους

Νέα ολοήμερα σχολεία: Ποιοι εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν, πώς θα επιλέξουν δραστηριότητες οι γονείς

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *