ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Έγκαιρη στελέχωση και μονιμοποίηση προσωπικού ζητούν οι εκπαιδευτικοί. Δημοσίευση στοιχείων της αυτοαξιολόγησης σχολείων

Διάδωσέ το
Έγκαιρη στελέχωση  των σχολείων και μονιμοποίηση προσωπικού ζητούν οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με τα στοιχεία της αυτοαξιολόγησης πού έγινε το 2013-2014 τα οποία δημοσιοποιήθηκαν στην έκθεση 2018 της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΈΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΠΠΔΕ

Ειδικότερα τα στοιχεία που αποτυπώθηκαν στις αυτοαξιολογήσεις των σχολείων είναι τα εξής:

Στην αιτιολόγηση της παρουσίασης της εικόνας του σχολείου ως προς τον Δείκτη 2  («Στελέχωση του Σχολείου»), αν και πολλά σχολεία δήλωσαν ότι στελεχώνονται επαρκώς  κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, επεσήμαναν ως πολύ σημαντικά προβλήματα την  μη έγκαιρη κάλυψη των αναγκών τους σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Πιο συγκεκριμένα,  οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, πολύ συχνά ανέφεραν ότι τα  περισσότερα προβλήματα αφορούν την μη έγκαιρη κάλυψη των αναγκών σε  εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ επανειλημμένα τόνισαν το πρόβλημα των συχνών  αλλαγών στο εκπαιδευτικό προσωπικό κατά τη διάρκεια του ίδιου ή μεταξύ  διαφορετικών σχολικών ετών.

Στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  επισημάνθηκε ότι η μη έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων και η αδυναμία  αναπλήρωσης των κενών που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς  δημιουργεί δυσχέρειες στην κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος, με συνέπεια τις  διπλές ή και τριπλές αναθέσεις μαθημάτων να προκαλείται απώλεια μεγάλου αριθμού  διδακτικών ωρών.

Από όλους τους τύπους τις σχολικές δομές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης έγινε πολύ συχνά αναφορά στις ελλείψεις σε ειδικό επιστημονικό  προσωπικό (κυρίως στελέχωση με εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, ψυχολόγους,  κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά.) με αποτέλεσμα την αδυναμία στήριξης μαθητών με ή δίχως γνωματεύσεις από τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ., μέσω προγραμμάτων αντισταθμιστικής αγωγής  (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, Ζ.Ε.Π.) ή γενικότερη στήριξης μαθητών με  μαθησιακές δυσκολίες (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη).

Πολύ  συχνά στις δομές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δόθηκε έμφαση στην ανάγκη για  ειδικό επιστημονικό προσωπικό, λόγω των αυξημένων αναγκών των μαθητών των δομών  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, και προτάθηκε η καλύτερη συνεργασία με τις κοινωνικές  δομές για την πρόσβαση σε προσωπικό, όπως είναι ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί  για τη συμβουλευτική, κοινωνική, ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών.

Επίσης, από  όλους τους τύπους σχολικών δομών αναφέρθηκε η ανάγκη πρόσληψης βοηθητικού  προσωπικού (φύλακας, τραπεζοκόμος, καθαρίστρια, επιστάτης), καθώς επίσης  επισημάνθηκε από πολλές σχολικές μονάδες είτε δεν προσλαμβάνεται τέτοιο προσωπικό  είτε συνάπτονται καθυστερημένα ολιγόμηνες συμβάσεις εργασίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Ενημέρωση για πίνακες και πρόσκληση δήλωσης προτίμησης περιοχών

Συχνά, στις περιγραφικές αποτυπώσεις και αιτιολογημένες αποτιμήσεις των  σχολικών μονάδων αναδείχθηκε το ζήτημα της έλλειψης μονίμου διοικητικού  προσωπικού για την υποστήριξη του σχολείου.

Για παράδειγμα, τα Νηπιαγωγεία  αναφέρθηκαν στον διττό ρόλο της Προϊσταμένης (εκπαιδευτικό και παράλληλα  διοικητικό έργο) προκαλεί δυσκολίες, ενώ από όλους τους άλλους τύπους των σχολικών  δομών αναγνωρίστηκε ότι η γραμματειακή υποστήριξη ανατίθεται ως αρμοδιότητα σε  εκπαιδευτικούς, δυσχεραίνοντας τη λειτουργία του  σχολείου.

Ακόμη, στις αιτιολογήσεις  των σχολικών μονάδων τονίστηκε η επιστημονική επάρκεια του διδακτικού προσωπικού  και εντοπίστηκαν ανάγκες επιμόρφωσης, κυρίως, ως προς τη διδακτική των γνωστικών  αντικειμένων, ενώ σε περιπτώσεις, όπως οι δομές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,  δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στο εργαστηριακό μέρος λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας.

Στις περιγραφικές αποτυπώσεις και αιτιολογημένες αποτιμήσεις του Δείκτη 2, τα  αποσπάσματα πανομοιότυπης διατύπωσης, που προαναμέραμε, αναφέρονται στη μη  έγκαιρη στελέχωση των σχολείων, στον τρόπο καθορισμού των αναγκών και προτείνεται  τόσο η έγκαιρη στελέχωσή τους από την προηγούμενη σχολική χρονιά όσο και η
μονιμοποίηση προσωπικού.

Δείτε επίσης

Αναπληρωτές: ειδική προκήρυξη για κάλυψη κενών στα σχολεία

Διάδωσέ το Ειδική προκήρυξη κάλυψης λειτουργικών κενών σε σχολεία Π.Ε. και Δ.Ε. από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *