ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μητσοτάκης: Ποιες ικανότητες πρέπει να έχουν οι Διευθυντές σχολείων

Διάδωσέ το

Μητσοτάκης: Ένας διευθυντής, μια διευθύντρια σχολικής μονάδας δεν πρέπει να περιορίζεται, σήμερα, στο σχολείο του 21ου αιώνα, μόνο στα τυπικά του/της καθήκοντα. Πρέπει να μπορεί να είναι σε θέση να αναλαμβάνει μια σειρά πρωτοβουλίες για την καλύτερη αξιοποίηση ανθρώπινων και υλικών πόρων. Να συμβάλλει στις διαδικασίες αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού και της αυτο-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Πίστη στην αξιολόγηση και  αυτο-αξιολόγηση 

Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα επιλέγουμε διευθυντές οι οποίοι δεν πιστεύουν στην έννοια της αξιολόγησης και της αυτο-αξιολόγησης. Θα πρέπει να διευρύνει τις επιμορφωτικές δράσεις. Να έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει σχέσεις συνεργασίας με την τοπική κοινωνία. Να εμπλέκεται εν ολίγοις σε ένα φάσμα δραστηριοτήτων που επανακαθορίζουν συνολικά τη φυσιογνωμία της εργασίας του. Ξέρετε, γνωρίζω πολλούς διευθυντές οι οποίοι πληρούν αυτά τα κριτήρια κι έχουν τη δυνατότητα να ξεφύγουν από το στενό εναγκαλισμό του πλαισίου που τους έχετε βάλει..τέτοιους ανθρώπους χρειαζόμαστε. Και η διαδικασία επιλογής τους θα πρέπει ακριβώς να κατατείνει στην επιλογή ανθρώπων με ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά.

Περιγραφή θέσης ευθύνης

Αλλά για να γίνει αυτό, χρειάζεται σαφέστατη περιγραφή θέσης ευθύνης, προσδιορισμός των καθηκόντων και φυσικά μια αντικειμενική διαδικασία επιλογής που δεν θα δίνει τόσο βάρος όσο δίνετε εσείς στην «αρχαιότητα», αλλά στις ευρύτερες γνώσεις και φυσικά στις διοικητικές ικανότητες. Δεν υποτιμούμε, σε καμία περίπτωση, την εμπειρία στην εκπαίδευση. Ασφαλώς είναι σημαντικό προσόν. Δεν μπορεί να είναι το βασικό προσόν. Χρειαζόμαστε φρεσκάδα ιδεών και πιστοποιημένη διοικητική ικανότητα.

Τα παραπάνω είχε αναφέρει ο  Κ. Μητσοτάκης στην ομιλία του στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το νομοσχέδιο «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης».

Πρώτα αξιολόγηση σχολικών μονάδων, διευθυντών και μετά εκπαιδευτικών

Να επιλέξουμε, λοιπόν, σωστά τους διευθυντές των σχολείων και να τους δώσουμε μεγαλύτερη ελευθερία, είχε αναφέρει ο πρόεδρος της ΝΔ σε συνέντευξή  στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.  Σε πρώτη φάση θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τον διευθυντή των σχολείων. Μετά θα πάμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι την πρώτη μέρα να εφαρμόσουμε πλήρη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού σε επίπεδο ατομικού έργου, αλλά σε πρώτη φάση θα επιλέξουμε σωστά τους διευθυντές και θα τους δώσουμε μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας να κάνουν τη δουλειά τους.

Διαβάστε επίσης:

Αξιολόγηση σχολείων: Οι Συντονιστές Εκπ/κού Έργου θα “διορθώσουν” τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ

Αξιολόγηση με 3 κατηγορίες σχολείων – Προβληματισμοί στο ΥΠΑΙΘ, λίγο πριν τα Χριστούγεννα!

Νέα μέτρα: Συνεδριάζουν οι ειδικοί – Γιατί δε θέλει τηλεκπαίδευση η Κεραμέως;

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

3 Σχόλια

  1. Άξιο παρατήρησης το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός στα προσόντα του διευθυντή/ντριας δεν αναφέρει ούτε μια φορά το προσόν της παιδαγωγικής κατάρτισης , της βελτίωσης του παιδαγωγικού ρόλου του και της αντίστοιχης ευθύνης. Για επιστημονικότητας ούτε λέξη. Τα προσόντα στα οποία αναφέρεται μπορούν να είναι για κάποιον που απλά διοικεί μια επιχείρηση . Τα αποτελέσματα αυτής της λογικής τα βλέπουμε και σε άλλες χώρες, αλλά τα “ξεπερνάνε” όταν πρόκειται να μειώσουμε κόστος, γιατί αλήθεια δε βλέπω άλλο λόγο να αναπτυχθούν οποιαδήποτε σχέσεις με την κοινωνία εκτός από τη χορηγία. Τα σχολεία έτσι και αλλιώς έχουν δεδομένη σχέση με την τοπική κοινωνία αφού αυτή του εμπιστεύεται τα παιδιά της.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *