ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μάθημα Ιστορίας στο Δημοτικό: Συμπληρωματικές οδηγίες διδασκαλίας

Διάδωσέ το
Συμπληρωματικές οδηγίες διδασκαλίας για τη διαχείριση της ύλης του μαθήματος της Ιστορίας των Γ ́, Δ ́, Ε ́ και ΣΤ ́ τάξεων του Δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2019-2020, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας,μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής  

Οι οδηγίες για τη Γ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2019-20 διαρθρώνονται ανά Ενότητα και Κεφάλαια σύμφωνα με το σχολικό εγχειρίδιο: «Ιστορία- Από τη Μυθολογία στην Ιστορία» των κ.κ. Μαϊστρέλλη, Καλύβη και Μιχαήλ στηριζόμενες στο «Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας στις Γ΄, Δ΄,Ε και ΣΤ΄ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου» (Υ.Α. αριθμ. 195694/Δ1/2018-ΦΕΚ 5222/Β/21-11-2018). Για την αποτελεσματικότερη διδασκαλία του μαθήματος προτείνεται:  Εισαγωγή της Οικογενειακής Ιστορίας
Η Ενότητα της Οικογενειακής Ιστορίας συνιστά διακριτή ενότητα και προτείνεται να διδαχθεί σε ένα πλαίσιο διαθεματικής διδασκαλίας με την εκπόνηση Σχεδίων Εργασίας ώστε οι μαθητές/τριες να εξοικειωθούν με τις έννοιες του χρόνου και της μεταβολής/αλλαγής στη ζωή τους, να ενισχύσουν το ενδιαφέρον τους για το οικογενειακό παρελθόν και να συμμετέχουν ενεργά στη διατήρηση της οικογενειακής ιστορίας και μνήμης.

 Εμπλουτισμός της διδασκαλίας με ενδεικτικές δραστηριότητες από το Πρόγραμμα Σπουδών (ΦΕΚ 5222/Β/21-11-2018)

Με την αξιοποίηση ενδεικτικών δραστηριοτήτων από το Πρόγραμμα Σπουδών μπορεί να αναδειχθεί η φιλοσοφία του μαθήματος και να δοθεί η δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς για αυτενέργεια και εμβάθυνση στις σχετικές θεματικές.

 Χρόνος διαχείρισης της ύλης ανά Ενότητα και Κεφάλαιο

Ο προτεινόμενος χρόνος για τη διαχείριση της ύλης είναι ενδεικτικός. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διαμοιράσουν και να διαχειριστούν τον χρόνο για τη διδασκαλία του μαθήματος ανάλογα με τη σύνθεση της τάξης/ σχολείου/ ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος, τα ενδιαφέροντα των μαθητών/μαθητριών και τη μαθησιακή τους ετοιμότητα.

 Ενίσχυση της βιωματικής/διερευνητικής προσέγγισης

Προτείνεται ο εμπλουτισμός της ύλης του μαθήματος με ενδεικτικές δραστηριότητες από το Πρόγραμμα Σπουδών (ΦΕΚ 5222/Β/21-11-2018) προκειμένου τόσο να αναδειχθεί η φιλοσοφία του μαθήματος όσο και να δοθεί η δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς για αυτενέργεια και εμβάθυνση στις σχετικές θεματικές μέσω περισσότερων δραστηριοτήτων. Προκειμένου να αντλήσουν περισσότερο υλικό οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανατρέξουν στο Πρόγραμμα Σπουδών εντοπίζοντας κάθε φορά την οικεία θεματική.

Δείτε εδώ τις οδηγίες

Δείτε επίσης

Βλέπω και Συζητώ: το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους που ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα

Διάδωσέ το Βλέπω και Συζητώ: το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους που ανοίγει συζητήσεις από τη …

Πρώτο σχόλιο

  1. Εθνική Ιστορία του Γένους των Ελλήνων. Όλα τα άλλα είναι φούμαρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *