ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ερώτηση στη Βουλή για σχολεία: “Σκόπιμη υπονόμευση της διαδικασίας στελέχωσης των σχολείων καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί”

Διάδωσέ το

ΕΡΩΤΗΣΗ ΜέΡΑ25 Προς την υπουργό Παιδείας 

Θέμα : Σκόπιμη υπονόμευση της διαδικασίας στελέχωσης των σχολείων εκ μέρους  του υπουργείου καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί. 

Όπως μας ενημερώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  «Σωκράτης», τα κενά στα σχολεία όλης της χώρας παραμένουν τεράστια ενώ  σύντομα θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς. 

Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ «Σωκράτης», οι μόνιμοι διορισμοί που έγιναν τα δυο τελευταία χρόνια, απλώς αναπλήρωσαν τις αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις  εκπαιδευτικών. Επομένως τα λειτουργικά κενά παραμένουν ως είχαν. Είναι  χαρακτηριστικό ότι το σχολικό έτος 2021-22 έγιναν περί τις 50.000 τοποθετήσεις  αναπληρωτών, για να καλυφθούν στοιχειωδώς τα κενά. 

Να τονιστεί ότι τα χιλιάδες κενά δεν είναι απλά αριθμοί. Είναι κενά στις  μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, είναι ολόκληρα τμήματα μαθητών που μένουν  χωρίς εκπαιδευτικό από την αρχή της χρονιάς, είναι μαθήματα που δεν διδάσκονται, είναι ειδικότητες που λείπουν, είναι δομές (π.χ. στην Ειδική Αγωγή)  που δεν λειτουργούν.  

Η τακτική κάλυψης αναγκών με το σταγονόμετρο, σε διαφορετικές χρονικές στιγμές,  καθώς και η συγκάλυψη ή εξαφάνιση αναγκών καταδεικνύουν την αδυναμία  διαχείρισης της κατάστασης εκ μέρους του υπουργείου. Το μοντέλο των  εκπαιδευτικών-νομάδων που γυρίζουν από πόλη σε πόλη και από νησί σε νησί, που  αλλάζουν κάθε χρόνο σχολείο, τάξεις και μαθητές, είναι απαράδεκτο,  αντιπαιδαγωγικό και αντικοινωνικό. Υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία, την  ίδια την εργασία των εκπαιδευτικών και οδηγεί στην πλήρη εξουθένωση και  οικονομική εξαθλίωση των αναπληρωτών.

Με εγκύκλιο προς τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, ο ΓΓ  του ΥΠΑΙΘ ζήτησε την καταχώρηση των λειτουργικών κενών των Σχολικών Μονάδων  Γενικής Εκπαίδευσης, των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των ΚΕΔΑΣΥ  μέχρι τις 12/8 και τις 19/8 αντίστοιχα, ώστε να καταγραφούν οι ανάγκες για  προσλήψεις αναπληρωτών. Εν τούτοις, στην συγκεκριμένη περίοδο δεν είναι  δυνατό να καταγραφούν τα πραγματικά κενά στα σχολεία, γιατί δεν έχουν  ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές, δεν έχουν υπολογιστεί οι άδειες των  νεοδιόριστων, δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα, δεν έχουν καταγραφεί οι  πραγματικές ανάγκες στα Ολοήμερα. 

Κρίνουμε απαραίτητο να δοθούν όλα τα πραγματικά κενά πριν την έναρξη των  σχολείων και να καλυφθούν όλα σε μια φάση. Να υπολογιστούν όλες οι  εκπαιδευτικές ανάγκες, σε όλες τις ειδικότητες, σε τμήματα ΖΕΠ, στην παράλληλη  στήριξη. Να λειτουργήσουν παντού όλα τα τμήματα ένταξης και να ιδρυθούν όσα  επιπλέον χρειάζονται για την κάλυψη των αναγκών. Να εξασφαλιστούν σε όλα τα  σχολεία οι αναγκαίες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία. Να καταργηθεί το  απαράδεκτο όριο των 25 μαθητών ανά τμήμα. 

Και ασφαλώς, να στηριχθούν με κάθε δυνατό τρόπο οι εκπαιδευτικοί – νομάδες που  έχουν κρατήσει τα σχολεία της χώρας μας ζωντανά, αλλάζοντας τόπο κατοικίας  κάθε χρόνο όπου τους καλεί το καθήκον. Η πολιτεία οφείλει να θεραπεύσει αυτό το  καρκίνωμα με άμεσες μόνιμες προσλήψεις και μέτρα οικονομικής ενίσχυσης των  δημοσίων εκπαιδευτικών λειτουργών. 

Ερωτάται η υπουργός: 

Γνωρίζετε την κατάσταση που περιγράφεται παραπάνω; Τι σκοπεύετε να  κάνετε για να εξυγιανθεί το δημόσιο σχολείο που καλεί για μόνιμους  διορισμούς, υγιείς εκπαιδευτικές διαδικασίες και αποτελεσματική  εκπαίδευση; 

Τι απαντάτε σε όσους σας κατηγορούν για σκοπιμότητα και στόχευση στη διάλυση του δημόσιου σχολείου; 

Η ερωτώσα βουλεύτρια 

Μαρία Απατζίδη

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *