ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση: Oι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν τους Διευθυντές εγγράφως και επώνυμα; – Τι προέβλεπε το ΠΔ 152

Διάδωσέ το

Στο Προεδρικό Διάταγμα 152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης υπήρχε η πρόβλεψη της αξιολόγησης των προϊσταμένων – αξιολογητών από τους υφιστάμενους – αξιολογούμενους.

Η αξιολόγηση αυτή, σύμφωνα με το ΠΔ 152, θα πρέπει να γίνεται εγγράφως και επώνυμα  και υποβάλλεται  στον άμεσο προϊστάμενο του αξιολογητή

Το άρθρο 24 του ΠΔ 152:

Αξιολόγηση των προϊσταμένων από τους υφιστάμενους

Κάθε αξιολογούμενος εκπαιδευτικός έχει το δικαίωμα να αξιολογεί τον προϊστάμενο αξιολογητή του. Η αξιολόγηση της παρούσας παραγράφου είναι έγγραφη, επώνυμη και προαιρετική και υποβάλλεται στον άμεσο προϊστάμενο του αξιολογητή που υπόκειται στην αξιολόγηση των υφισταμένων του. Ο αποδέκτης της αξιολόγησης των υφισταμένων εκτιμά και χρησιμοποιεί κατά την κρίση του τις αξιολογήσεις.

Τον Σεπτέμβρη η αξιολόγηση σχολείων. Κριτήρια οι δείκτες παραγόμενου έργου. Επιμορφωτές με πιστοποίηση

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα είναι διοικητική και εκπαιδευτική και πιθανώς θα διενεργείται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και κάποιο στέλεχος Εκπαίδευσης σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής.

Στο Έθνος μίλησε ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κος Γιάννης Αντωνίου για την αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών.

«Σχεδιάζουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης πρώτα των σχολικών μονάδων και εν συνεχεία των εκπαιδευτικών, με αποκλειστικό στόχο τη διαρκή βελτίωση, την επιβράβευση αλλά και την αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου συνολικά. Η αξιολόγηση θα συνδέεται με την αντιμετώπιση αδυναμιών σε επίπεδο σχολικής μονάδας και με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που θα είναι εστιασμένη στις ανάγκες τους. Πιστεύουμε και επενδύουμε στους δασκάλους και στους καθηγητές μας» τόνισε η υπουργός Παιδείας. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περιέχεται και στο πρόγραμμα της ΝΔ, όπου όπως αναφέρεται θα συνδεθεί με την επιμόρφωση, ενώ ο καθορισμός των κριτηρίων και η αποτίμηση των αποτελεσμάτων θα γίνονται από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στο πρόγραμμα του κυβερνώντος κόμματος αναφέρεται και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές με χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων, καθώς και η δημιουργία δεικτών με βάση τα αποτελέσματα

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει η πρώτη φάση της «επιχείρησης», δηλαδή η εσωτερική αξιολόγηση των σχολείων, και θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που σίγουρα θα είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, καθώς ο κόσμος της Εκπαίδευσης δεν έχει πεισθεί διαχρονικά για την «καλή πρόθεση» των κυβερνήσεων όταν θέλουν να εφαρμόσουν σύστημα αξιολόγησης. Δάσκαλοι και καθηγητές πιστεύουν ότι στόχος είναι η τιμωρία των σχολείων και των εκπαιδευτικών που δεν θα επιτυγχάνουν τους στόχους και πιθανόν ο περιορισμός των αμοιβών τους, καθώς και η προώθηση διαδικασιών διαθεσιμότητας και απόλυσης.

Απαντώντας σε αυτές τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών, ο κ. Αντωνίου -λίγες ημέρες μετά την ανάληψη της προεδρίας του ΙΕΠ είχε δηλώσει ότι «αντιπαρέρχομαι τη μυθολογία περί τιμωρητισμού, δηλώνοντας με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η αξιολόγηση που θα εφαρμόσουμε δεν τιμωρεί, διορθώνει. Υπάρχει η εμπειρία της εφαρμογής αξιολογικού συστήματος, που προέβλεπε το ΠΔ 152, η οποία έφτασε έως τα στελέχη της Εκπαίδευσης το 2014, το σύστημα που εφαρμόστηκε στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία το 2013-14 και το σύστημα αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων την ίδια περίοδο.

Θα αξιοποιήσουμε αυτήν την εμπειρία βελτιώνοντας τα αξιολογικά εργαλεία και ενισχύοντας τα εχέγγυα της αξιοκρατίας. Βασική αρχή είναι ότι κανείς δεν αξιολογεί, εάν δεν έχει αξιολογηθεί και ο ίδιος. Σε αυτόν τον κανόνα προφανώς περιλαμβάνονται οι περιφερειακοί διευθυντές, οι διευθυντές Διευθύνσεων, οι σχολικοί σύμβουλοι με αναβαθμισμένο εποπτικό, επιμορφωτικό και αξιολογικό ρόλο, και βεβαίως οι διευθυντές σχολικών μονάδων, δηλαδή τα στελέχη της Εκπαίδευσης που θα αναλάβουν την ευθύνη της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών».
Το νέο θεσμικό πλαίσιο βέβαια θα πρέπει να καθοριστεί αναλυτικά και ξεκάθαρα (δηλαδή χωρίς σκοτεινά σημεία) τι θα γίνεται εάν κάποιος δεν καταφέρει να κατακτήσει τους στόχους, καθώς αυτό θα καθορίσει και την αποδοχή ενός νέου θεσμού αξιολόγησης από την πλευρά των εκπαιδευτικών. Στο ΠΔ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών υπήρχαν κριτήρια που προέβλεπαν ότι οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί θα χωρίζονται σε τέσσερις βαθμίδες με βάση τη βαθμολογία τους: «ελλιπής» από 0 έως 30 βαθμούς, «επαρκής» από 31 έως 60, «πολύ καλός» από 61έ ως 80 και «εξαιρετικός» από 81 έως 100.

Το τελευταίο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είχε εκπονηθεί το 2013 με το Προεδρικό Διάταγμα 152 και την υπογραφή των υπουργών Παιδείας Κώστα Αρβανιτόπουλου και Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι αντιδράσεις ήταν σφοδρές από τους εκπαιδευτικούς και ο… φόβος της τότε κυβέρνησης μπροστά στις εκλογές που έρχονταν ήταν ο λόγος να μην εφαρμοστεί ποτέ. Οταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας ο ΣΥΡΙΖΑ, καταργήθηκε.

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

3 Σχόλια

  1. Η κυβέρνηση θα δώσει αρνητική έννοια στην επιμόρφωση με αυτό τον τρόπο καθώς έτσι η επιμόρφωση θα γίνει συνώνυμο της τιμωρίας. Από την άλλη, η εκπαιδευτική κοινότητα ξέρει ότι κανένας εκπαιδευτικός, πόσο μάλλον όσοι κοντεύουν να ολοκληρώσουν το έργο τους με πλέον των 30 ετών υπηρεσίας, δε θα δεχτούν ότι ‘δεν τα λέμε καλα’ και θα πρέπει να τους υποδείξει κάποιος πως να κάνουν το μάθημα και μάλιστα νεότερος/η που μπορεί να υπήρξε & μαθητής/μαθήτρια του/της εν λόγω εκπαιδευτικού. Δεν έχει τύχη ούτε αυτό το μοντέλο επιμόρφωσης…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *