ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

“Διαχείριση της Προσοχής” – Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο για Ε’ – ΣΤ’ Δημοτικού, Γυμνάσιο και Λύκειο

Διάδωσέ το

Το πρόγραμμα «Διαχείριση της Προσοχής» είναι μια διαδρομή εννέα (9) Συναντήσεων ατομικής  και συλλογικής διερεύνησης με ασκήσεις, εφαρμογές και αναστοχασμό.  Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη διδακτική πρόταση για Ε’ – ΣΤ’  Δημοτικού, Γυμνάσιο και Λύκειο συγκεντρωμένη σε ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο από τη Υπεύθυνη  Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, κ.  Χρυσάννα  Διαμαντή.

Εστιάζει στην καλλιέργεια της ποιότητας της σκέψης, της προσοχής και της δράσης του ατόμου . Αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσέγγισης για τον τρόπο που ζούμε, σχετιζόμαστε,  δημιουργούμε πολιτισμό και εστιάζουμε την προσοχή μας. 

Όπως κάθε καινοτόμο πρόγραμμα, αποτελεί μια διαδρομή αναζήτησης της ομάδας που το  υλοποιεί. Μετά την πρώτη εξοικείωση και την αυτόνομη υλοποίησή του, μέρη του προγράμματος  –όπως οι ασκήσεις προσοχής– μπορούν να αξιοποιηθούν ανεξάρτητα και να συνδυαστούν σε  διάφορα προγράμματα και δράσεις. Π.χ. «Οικολογική Συμπεριφορά και η σημασία της  Προσοχής», «Καινοτομία, Δημιουργικότητα και η δύναμη της Προσοχής», «Διαδρομές στην πόλη  μου και η Προσοχή που αφιερώνω», «Bullying και η δύναμη του Παρατηρητή» κ.ά. 

Κεντρικοί Στόχοι του Προγράμματος 

− Να καλλιεργήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τη δεξιότητα της μεταγνώσης και τη  διαχείριση της προσοχής, «Προσέχω τι προσέχω – Pay attention to my attention» (Otto Scharmer,  MIT University). 

− Να καλλιεργήσουν τη δεξιότητα να παρατηρούν και να έχουν συνολική επίγνωση του  εαυτού: σκέψεων, συναισθημάτων και σωματικής δύναμης / διάθεσης για δράση στην  καθημερινότητα. 

− Να αποκτήσουν τη συνήθεια να έρχονται σε επαφή με τον εαυτό τους και να ερευνούν τη  σκέψη, το συναίσθημα και τη δράση τους, να «ανοίγουν» συνειδητή συνομιλία με την εσωτερική  τους πηγή «inner space» και να δίνουν λύση σε θέματα που τους απασχολούν. 

− Να αντιληφθούν την επίδραση που έχει η πολύωρη και αδιάκριτη σχέση με τα media  (τηλεόραση, internet, youtube, instagram, facebook, videogames, netflix κ.ά.) στις συνήθειες, στις  πεποιθήσεις, στις ιδέες, στις οπτικές και στον τρόπο που επιλέγουν να σκέφτονται, να  αισθάνονται και να ζουν.  

− Να αναγνωρίσουν τη σημασία που έχουν στην ανάπτυξη της σκέψης και στη διαχείριση  της προσοχής η καλλιέργεια όλων των δυνατοτήτων τους (Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης,  Howard Gardner) με δραστηριότητες όπως ο αθλητισμός, η μουσική, η λογοτεχνία, η επαφή με τη  φύση, η κίνηση, το τραγούδι, ο χορός κ.ά. 

− Να μπορέσουν να το εφαρμόσουν στην πράξη και μετά την ολοκλήρωση του  προγράμματος: διαδικασία συνέχειας, δημιουργία νέας συνήθειας. 

Το υλικό απευθύνεται κυρίως σε ηλικίες με ανεπτυγμένη τη μεταγνωστική σκέψη, όμως μπορεί  να αποτελέσει ένα αξιοποιήσιμο υλικό για όσους και όσες ενδιαφέρονται για το θέμα του. 

Το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο βρίσκετε στο link των Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΠΕ Κυκλάδων: https://eclass03.sch.gr/courses/9929101103/ 

Διαβάστε:

Ασφάλεια στο διαδίκτυο: Έναρξη λειτουργίας δικτύου 800 δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων

Έγγραφο: Μέγιστη διάρκεια άδειας άνευ αποδοχών εκπαιδευτικών

Παιδαγωγικό κλίμα τάξης: Επτά πρακτικές συμβουλές για τη σχέση δασκάλου  μαθητή

Δείτε επίσης

Βλέπω και Συζητώ: το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους που ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα

Διάδωσέ το Βλέπω και Συζητώ: το πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους που ανοίγει συζητήσεις από τη …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *