ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γραπτές εξετάσεις ΑΣΕΠ για προσλήψεις: Επιστολή εκπαιδευτικών

Διάδωσέ το

Εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται  αναφορικά με τον τρόπο πρόσληψης και διορισμού που διαρρέεται ότι θα περιλαμβάνει και γραπτές εξετάσεις. Παράλληλα καλούν   την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  να τοποθετηθεί επί του του ζητήματος ξεκαθαρίζοντας τις προθέσεις της.

Η επιστολή των εκπαιδευτικών αναλυτικά

  1. τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη,
  2. την Υφυπουργό Παιδείας, αρμόδια για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τεχνικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής κα. Δόμνα Μιχαηλίδου,

ΘΕΜΑ: Περί γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών.

Με αφορμή διάφορα δημοσιεύματα γνωστών εκπαιδευτικών sites «φωτιά έχουν πάρει» τις τελευταίες ημέρες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αναρτήσεις και τοποθετήσεις γεμάτες αγανάκτηση, οργή, απογοήτευση και τρόμο περί αλλαγής στον τρόπο πρόσληψης και διορισμού των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των εν λόγω sites η κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προσανατολίζεται στην άμεση αλλαγή του τρόπου πρόσληψης και διορισμού των εκπαιδευτικών εφαρμόζοντας ένα νέο υβριδικό-μικτό σύστημα, το οποίο αφενός θα περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις και αφετέρου θα αναγνωρίζει τα ακαδημαϊκά προσόντα και την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών υπό την προϋπόθεση να έχουν «πιάσει» τη βάση στις εξετάσεις. Ένα σύστημα το οποίο απαξιώνει με πρωτοφανή τρόπο τα πτυχία και τους κόπους χιλιάδων εκπαιδευτικών, που για χρόνια υπηρετούν τη δημόσια εκπαίδευση καλύπτοντας μέσω του «στρεβλού θεσμού του αναπληρωτή» πάγιες και ανελαστικές ανάγκες. Ενδεικτική της κατάστασης είναι η τελευταία σχολική χρόνια (2022-2023), κατά την οποία προσελήφθησαν περισσότεροι από 60.000 αναπληρωτές προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας. Και κάπου εδώ θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι δεν πρόκειται απλώς για έναν αδιάφορο, άψυχο αριθμό 60.000 εκπαιδευτικών… Πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο και βαθύτερο από αυτό…

Πρόκειται για περισσότερους από 60.000 εκπαιδευτικούς οι οποίοι βρίσκονται στις επάλξεις και στηρίζουν εδώ και πολλές δεκαετίες τη δημόσια εκπαίδευση,

Πρόκειται για περισσότερους από 60.000 εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν κοπιάσει πνευματικά, ψυχικά, συναισθηματικά και οικονομικά προκειμένου να αποκτήσουν ένα πλήθος απαιτητικών ακαδημαϊκών προσόντων, ώστε να είναι σε θέση να ασκήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο σε κάποια σχολική αίθουσα,

Πρόκειται για περισσότερους από 60.000 εκπαιδευτικούς οι οποίοι με αυτοθυσία, κόπο και υπέρογκα έξοδα, τα οποία υπερβαίνουν κατά πολύ τη σχετική αμοιβή τους, εγκαταστάθηκαν για πολλούς μήνες στην άλλη άκρη της χώρας προκειμένου να στηρίξουν το ελληνικό δημόσιο σχολείο προσφέροντας τις υπηρεσίες τους σε κάθε μαθητή που τους έχει ανάγκη,

Πρόκειται για περισσότερους από 60.000 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είτε αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα, είτε τα εξανάγκασαν να τους ακολουθήσουν στον τόπο πρόσληψής τους, οδηγώντας και τα ίδια σε μεγάλες και συχνά επώδυνες αλλαγές.

Πρόκειται για περισσότερους από 60.000 εκπαιδευτικούς που μετά από τόσες και μακρόχρονες θυσίες αναμένουν αν μη τι άλλο την ελάχιστη αναγνώριση της προσφοράς τους από την πολιτεία.

Αντ’ αυτού, η ίδια η πολιτεία την οποία επί σειρά ετών υπηρετούν σκοπεύει να ανταποδώσει τις προαναφερθείσες θυσίες με την υποβολή αυτών σε νέες εξετάσεις. Άραγε, τί καλούνται να αποδείξουν και σε ποιον; Μήπως την ικανότητά και την επάρκειά τους να διδάξουν; Μήπως την αξία τους να συνεχίσουν να βρίσκονται στο ελληνικό δημόσιο σχολείο που στηρίζεται εν πολλοίς σε αυτούς για τη λειτουργία του;

Είναι τουλάχιστον υποτιμητικό να έχουμε φτάσει πλέον σε ένα σημείο που οι εκπαιδευτικοί αποτελούν ίσως τον πιο μορφωμένο κλάδο του δημοσίου, κατέχοντας ένα πλήθος σημαντικών προσόντων (πτυχία, μεταπτυχιακά διπλώματα, πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και χρήσης Η/Υ, ετήσια εκπαιδευτικά σεμινάρια κ.α.) και εν τέλει να αμφισβητείται η αξία, η επάρκεια και η ικανότητά τους να διδάσκουν και να υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις λες και δεν εξετάστηκαν αρκετές φορές προκειμένου να αποκτήσουν όλα αυτά τα προσόντα.

Είναι εξίσου υποτιμητικό οι εκπαιδευτικοί να άγονται και να φέρονται από τις διαθέσεις των εκάστοτε κυβερνήσεων, οι οποίες με ευκολία αλλάζουν το σύστημα διορισμών και προσλήψεων στην εκπαίδευση και να αντιμετωπίζονται σαν άβουλα πιόνια της δικής τους παρτίδας σκάκι.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το τίμημα ως προς την ίδια την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί αντί οι εκπαιδευτικοί να αγωνίζονται για την αριστεία και την επιτυχία των μαθητών τους ενδέχεται να αφοσιώνονται στη δική τους προσπάθεια για αριστεία και επιτυχία παραμελώντας ακούσια τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, εφόσον κάθε δύο χρόνια θα εξαναγκάζονται να αποδεικνύουν την αξία τους μέσω γραπτών εξετάσεων.

Και αλήθεια, ποιον θα εξυπηρετούσε ένα τέτοιο μικτό σύστημα προσλήψεων και διορισμών; Στην πραγματικότητα κανέναν, καθώς ακόμα και οι πιο νέοι δε θα είναι σε θέση πρόσληψης ή διορισμού, αφού και να γράψουν καλά στις εξετάσεις θα υστερούν σε σχέση με τους έχοντες προσόντα και προϋπηρεσία, γεγονός που θα προκαλέσει και τη δική τους αγανάκτηση και απογοήτευση. Αντιθέτως, με το υπάρχον σύστημα δόθηκε η ευκαιρία σε χιλιάδες νέους ανθρώπους να εργαστούν για πρώτη φορά ως αναπληρωτές και πολλοί από αυτούς να έχουν ήδη διοριστεί. Επομένως, το νέο σύστημα που σχεδιάζει να εφαρμόσει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα αποτελέσει νομοτελειακά ένα στρεβλό σύστημα διορισμών, το οποίο με τη σειρά του θα προστεθεί στον ήδη στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή.

Κατόπιν αυτών απορρίπτουμε κατηγορηματικά και αποδοκιμάζουμε οποιαδήποτε προοπτική αλλαγής του συστήματος προσλήψεων και διορισμών. Και επειδή «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά», καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αφενός να τοποθετηθεί επί του φλέγοντος αυτού ζητήματος ξεκαθαρίζοντας τις προθέσεις της, και αφετέρου να ξανασκεφτεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο και να μην προβεί σε καμία ενέργεια, η οποία θα βρει απέναντί της σύσσωμη και ενωμένη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Με εκτίμηση,

Μέλη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας.

Δείτε επίσης:

Πρόεδρος ΙΕΠ: Ευχαριστήρια επιστολή προς εκπαιδευτικούς

 freshedu

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …