ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αξιολόγηση: Τα μόρια “φούσκες” και οι μισθοί των εκπαιδευτικών

Διάδωσέ το

 

Αξιολογούμε, σημαίνει καταγράφουμε, μελετάμε, επιβραβεύουμε και βελτιώνουμε. Αν το αποτέλεσμα της αξιολόγησης είναι θετικό τότε αποτελεί μοριοδοτούμενο κριτήριο για να γίνεις διευθυντής σχολείου, για να γίνεις διευθυντής εκπαίδευσης, για να ανέλθεις στην ιεραρχία της εκπαίδευσης”, έχει διαβεβαιώσει η υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως τους εκπαιδευτικούς από το βήμα της Βουλής. Μάλιστα για την επιβράβευση με μόρια, η υπουργός Παιδείας έχει αναφερθεί σε πολλές συνεντεύξεις που έχει δώσει σε εφημερίδες και τηλεοπτικούς σταθμούς

Παράξενο όμως φαντάζει γιατί δεν έχει ερωτηθεί ούτε μία φορά από τους δημοσιογράφους σε αυτές τις συνεντεύξεις, το εξής:  “Και οι εκπαιδευτικοί που δεν θέλουν να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης τι  θα τα κάνουν αυτά τα μόρια;”  Ούτε η ίδια η  υπουργός ως τώρα δεν έχει δώσει απάντηση σε αυτή την εύλογη ερώτηση.

Η έκθεση διαβούλευσης του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, επιχειρώντας να  απαντήσει  σε σχετικά σχόλια που διατυπώθηκαν από εκπαιδευτικούς στη διαβούλευση,  τα ρίχνει όλα στη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, με τον παρακάτω τρόπο:

” Τα ζητήματα τα οποία τέθηκαν για “την ανάγκη παροχής αυξημένων απολαβών αναλόγως των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης υπέρ εκείνων που διακρίνονται στην αξιολογική διαδικασία και το έργο τους κατατάσσεται ως «εξαιρετικό» ή ως «πολύ καλό» ή και την αναστολή της περαιτέρω μισθολογικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών, των οποίων το έργο αξιολογείται ως «ικανοποιητικό» ή «μη ικανοποιητικό» ..

Τα ανωτέρω ζητήματα είχαν συνεκτιμηθεί κατά τη διαμόρφωση του περιεχομένου των προτεινόμενων διατάξεων και η υιοθέτηση των σχολίων δεν ήταν δυνατή, δεδομένου ότι θα μετέβαλε τους στόχους, τις κατευθύνσεις και τις βασικές αρχές της θεσπιζόμενης αξιολόγησης

Αν όμως δεν απαντηθεί ικανοποιητικά το παραπάνω ερώτημα, τότε πρόκειται απλά για μόρια  “φούσκες” σε μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών που θα επιβραβευτούν στο μέλλον μετά από θετική αξιολόγηση.

Η οικονομική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών

Όμως την πιο σαφή και τεκμηριωμένη απάντηση, την δίνει η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Σε έκθεσή της (2018) , η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.  τονίζει ιδιαίτερα τα οικονομικά προβλήματα του κλάδου των εκπαιδευτικών. Αν θέλετε μπορείτε να κατεβάσετε εδώ  (pdf αρχείο) και την πιο πρόσφατη έκθεση της Ε.Ε. ( πριν 4 ημέρες δημοσιεύτηκε) με τους μισθούς των εκπαιδευτικών της Ε.Ε.

Στην έκθεσή της  η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, τονίζοντας  τη συστηματική οικονομική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών και προτείνει στο ΥΠΑΙΘ  τι πρέπει να κάνει για να βελτιωθεί η κατάσταση στην εκπαίδευση, αναφέροντας μεταξύ άλλων:

Επιβάλλεται να αναφερθεί ότι στη χώρα μας αρνητικό παράγοντα στην διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και, ως εκ τούτου, στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και στην υλοποίηση δράσεων μετασχηματιστικού χαρακτήρα στο Ελληνικό σχολείο αποτελεί και η συστηματική υποβάθμιση του κύρους του εκπαιδευτικού επαγγέλματος κατά τις τελευταίες δεκαετίες.

Αυτό συμβαίνει τόσο με ευθύνη της πολιτείας, όσο και της κοινωνίας και εκφράζεται με ποικιλία τρόπων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Τη συστηματική οικονομική υποβάθμιση του κλάδου.
 Την απουσία συστηματικών επιμορφωτικών δράσεων από την πολιτεία.
 Την έλλειψη κινήτρων για διαρκή βελτίωση και δια βίου μάθηση.
 Την έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς, για παράδειγμα στον βαθμό πρόσβασης στις Πανελλαδικές προσμετρά ελάχιστα ή καθόλου η αξιολόγηση των διδασκόντων (βαθμοί τετραμήνων), παρ’ όλη τη στενή αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών – μαθητών για διάστημα οκτώ μηνών.
 Την έλλειψη αυτονομίας στο Σύλλογο Διδασκόντων, για παράδειγμα ακόμη και για την πρόσκληση ειδικού ομιλητή απαιτείται η έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
 Τη συχνή άσκηση πολύ ισχυρών πιέσεων από τους γονείς για απόδοση υψηλών βαθμών στα παιδιά τους, παρ’ όλο που οι ζητούμενοι βαθμοί δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών.

Η πολιτεία θα πρέπει άμεσα να βελτιώσει τη κατάσταση στον τομέα αυτό, ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη χώρα μας.

Ταυτόχρονα, και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιδείξουν αυξημένη επαγγελματική υπευθυνότητα, ανάλογη του ρόλου τους και των συνεπειών των επιλογών και των παραλείψεών τους, αναπτύσσοντας συλλογικές πρακτικές επικεντρωμένες στο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο τους.

Με αυτό τον τρόπο, θα υποστηρίξουν την επαγγελματική ανάπτυξή τους και θα δικαιώσουν τις προσδοκίες και την εμπιστοσύνη της κοινωνίας.

Διαβάστε

Άμεση σύνδεση της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με τη συμμετοχή τους στην εσωτερική αξιολόγηση

Ποιος θέλει να γίνει διευθυντής σχολείου για ψίχουλα και να πάθει βλάβη η υγεία του

Πηγή:  fresh-education.gr 

Φωτογραφία από Luis Wilker WilkerNet από το Pixabay

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *