ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Έρευνα για Δ.Ο.Ε: Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Διάδωσέ το

Οι  εκπρόσωποι της ΔΟΕ   δεν αναφέρθηκαν σχεδόν καθόλου στον σχολικό σύμβουλο ως κατάλληλο πρόσωπο για τον ρόλο του επιμορφωτή.

Διαπιστώσεις  έρευνας :  Ο ρόλος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση

Ελένη Αθ. Τριανταφύλλου
Χρονική περίοδος 1964-2004

Διαθέσιμη ολόκληρη η έρευνα στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://repo.lib.duth.gr/jspui/bitstream/123456789/1048/1/EA912.PDF

Διαπιστώσεις  έρευνας

Οι εκπρόσωποι του διοικητικού συμβουλίου της ΔΟΕ που συμμετείχαν στην έρευνα απέδωσαν εξέχουσα σημασία στον θεσμό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Η  επιμόρφωση  έχει ως σκοπό την απόκτηση γνώσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων με πρακτικό και βιωματικό τρόπο, την προσαρμογή των εκπαιδευτικών στις σύγχρονες ανάγκες της εποχής και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου

Η επιμόρφωση χαρακτηρίζεται από την απουσία μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και ενιαίας χάραξης στρατηγικών και μέτρων.

Το ενδεδειγμένο χρονικό διάστημα για την παρακολούθηση ενός επιμορφωτικού προγράμματος αποτελούν τα πέντε χρόνια και πως όλοι οι εκπαιδευτικοί, ανεξαρτήτως αξιολογικών κριτηρίων, οφείλουν να παρακολουθούν ένα πρόγραμμα, για να έχουν τη δυνατότητα να ανανεώνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους

Οι εκπρόσωποι του συνδικαλιστικού φορέα των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τείνουν να προτιμούν ως επιμορφωτές περισσότερο τους συναδέλφους τους, εκπαιδευτικούς της πράξης, παρά τους πανεπιστημιακούς δασκάλους.   Οι εκπαιδευτικοί αναζητούν κατά κύριο λόγο λύσεις σε πρακτικά, καθημερινά ζητήματα, για τα οποία θεωρούνται ιδανικότεροι οι εκπαιδευτικοί της πράξης με αυξημένα προσόντα, που θα συνδυάζουν το θεωρητικό υπόβαθρο με την εμπειρία και την τριβή με τη σχολική τάξη.

Οι  εκπρόσωποι της ΔΟΕ   δεν αναφέρθηκαν σχεδόν καθόλου στον σχολικό σύμβουλο ως κατάλληλο πρόσωπο για τον ρόλο του επιμορφωτή.

Μια άλλη βασική διαπίστωση της έρευνας ήταν ότι οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τη γνώμη των συνδικαλιστών που συμμετείχαν στη συνέντευξη, αφορούν στον μεγαλύτερο βαθμό σε πρακτικά ζητήματα της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και σχετίζονται κυρίως με τη Διδακτική Μεθοδολογία και τη διαχείριση της σχολικής τάξης και των προβλημάτων της.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των εκπροσώπων της ΔΟΕ, η επιμόρφωση μπορεί να συνδεθεί με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και να λειτουργήσει ως θεραπευτικό μέσο για τον τομέα στον οποίο κρίνεται ότι ο εκάστοτε εκπαιδευτικός χρειάζεται βελτίωση. Αντίθετα, ανεπιθύμητη διαφαίνεται να είναι η σύνδεση της επιμόρφωσης με τις οικονομικές απολαβές των εκπαιδευτικών, επειδή κάτι τέτοιο θα ήταν αντίθετο προς τον σκοπό και την ουσία της επιμόρφωσης ως διαδικασίας ενίσχυσης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Ωστόσο, για την επαγγελματική ανέλιξη των εκπαιδευτικών, δηλαδή για την κατάληψη διοικητικής ή εποπτικής θέσης, οι συμμετέχοντες στην έρευνα θεωρούν την επιμόρφωση απαραίτητη συνθήκη.

Η  επιμόρφωση αποτελεί κεντρικό αίτημα στο διεκδικητικό πλαίσιο που διαμορφώνει η ΔΟΕ τα τελευταία πενήντα χρόνια.

Δείτε επίσης

Τεχνητή νοημοσύνη, προκλήσεις και προβληματισμοί: webinar Θεολόγων εκπαιδευτικών

Διάδωσέ το Τεχνητή νοημοσύνη, προκλήσεις και προβληματισμοί Επιμορφωτικό webinar Θεολόγων εκπαιδευτικών Στερεάς, Θεσσαλίας, Μακεδονίας  Συνεχίζονται …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *