ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Συντονιστές – αξιολόγηση: Από την πλατφόρμα θα βλέπουν τι κάνουν τα σχολεία και θα τα βαθμολογούν

Διάδωσέ το

Σύμφωνα με οδηγίες του ΙΕΠ που έχουν λάβει οι Συντονιστές, η παρακολούθηση του σχολείου μέσω πλατφόρμας διασφαλίζει ότι ο ΣΕΕ θα έχει πλήρη εικόνα ανά πάσα στιγμή για το έργο του σχολείου. Ενστάσεις από Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου γιατί θα έρθουν σε δύσκολη θέση.

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου αναφορικά με την αξιολόγηση των σχολείων παιδαγωγικής ευθύνης του έχει τις εξής αρμοδιότητες :

α) καταχωρίζει στην πλατφόρμα τις παρατηρήσεις του για τον Συλλογικό Προγραμματισμό, για την επιλογή, τον σχεδιασμό και την πορεία υλοποίησης των δράσεων, προκειμένου να ληφθούν υπόψη από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς,

β) αποτιμά τεκμηριωμένα το έργο του σχολείου ανά θεματικό άξονα σε 10βαθμη κλίμακα, μετά την υποβολή της Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης από το σχολείο, και

γ) σημειώνει συνοπτικά  θετικά σημεία, σημεία προς βελτίωση και προτάσεις βελτίωσης.

Σύμφωνα με οδηγίες του ΙΕΠ που έχουν λάβει οι Συντονιστές, η παρακολούθηση του σχολείου μέσω πλατφόρμας διασφαλίζει ότι ο ΣΕΕ θα έχει πλήρη εικόνα ανά πάσα στιγμή για το έργο του σχολείου και θα μπορεί να παρέχει υποστήριξη για όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, επειδή  η φυσική, άμεση παρακολούθηση  δεν μπορεί να είναι εφικτή σε όλες τις περιπτώσεις και στον ίδιο βαθμό.

Για να δικαιολογήσει το ΙΕΠ το πολύ σοβαρό ζήτημα της αξιολόγησης των σχολείων μόνο μέσω της πλατφόρμας και επειδή ξέρει ότι οι ΣΕΕ δεν μπορούν να είναι σε κάθε σχολείο για να βλέπουν τις δράσεις τους, κάνει λόγο επίσης  για αξιολόγηση σχολείων με τεκμήρια που θα συγκεντρώνουν. Δηλαδή τεκμήρια από τα σχολεία για όλους τους άξονες και όχι μόνο σε σχέση  με αυτούς που πραγματοποιούν δράσεις και τα οποία αν θέλει ο ΣΕΕ τα αναζητεί.

Αν λοιπόν αναλογιστούμε ότι:

α) η παρακολούθηση θα γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω πλατφόρμας

β) οι άξονες αποτίμησης για κάθε σχολείο είναι 9 και η αξιολόγηση θα γίνεται με 10βαθμη κλίμακα χωρίς καθορισμένα κριτήρια

γ) ο κάθε ΣΕΕ έχει 30 σχολεία περίπου στην παιδαγωγική του ευθύνη, δηλαδή θα βαθμολογεί 270 άξονες κατά μ.ο.)

δ) θα υπάρξουν περιορισμένα  τεκμήρια  σε πολλούς άξονες  για λόγους πανδημίας (συνεδριάσεις οργάνων, δράσεις ομάδων, επισκέψεις), από προβλήματα στο θεσμικό πλαίσιο (π.χ.  καθορισμός πλαισίου ενδοσχολικών επιμορφώσεων, χρόνος στις συνεδριάσεις των Σ.Δ. ), έλλειψη χρόνου και εμπειρίας στις σχολικές μονάδες να αναζητούν πέρα από τα άλλα και τεκμήρια για καθετί που κάνουν (σημ. fresh-education δεν έχει οριστεί με σαφήνεια ο κατάλογος των τεκμηρίων από όσους τα επικαλούνται)

Η διαδικασία αυτή θα φέρει σε δύσκολη θέση πολλούς ΣΕΕ που θα είναι αναγκασμένοι να αξιολογήσουν τα σχολεία ευθύνης τους, ανά θεματικό άξονα σε 10βαθμη κλίμακα, χωρίς στην ουσία να έχουν καλή εικόνα. Η μόνη εικόνα που θα έχουν, ειδικά για τους άξονες εκτός δράσεων, θα είναι μόνο από την έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης. Αποτέλεσμα όλων αυτών που προβλέπονται θα είναι εικονικές βαθμολογίες σχολείων ανάλογα με την “αίσθηση” που θα εκπέμπει κάθε σχολείο ή πόσο αποτελεσματικά γράφει “εκθέσεις” που θα οδηγήσουν σε “άλλες καταστάσεις”.

Η ανησυχία για την αδυναμία εξέτασης των αξόνων με αυτόν τον τρόπο και σύμφωνα με τους περιορισμούς που αναφέρθηκαν παραπάνω, ήδη εκδηλώθηκε από πολλούς ΣΕΕ σε συναντήσεις που είχαν την περασμένη εβδομάδα με τον πρόεδρο του ΙΕΠ και τον Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ για την αξιολόγηση των σχολείων σύμφωνα με πληροφορίες του fresh education.gr

Αξιολόγηση μπούμερανγκ: Και οι εξατομικευμένες εκθέσεις δείχνουν το Υπουργείο Παιδείας

Αξιολόγηση σχολείων: Σχέδια δράσης από το ψηφιακό αποθετήριο του ΙΕΠ

Συλλογικός προγραμματισμός: Θα πραγματοποιούνται συνεδριάσεις με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *