ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Παιδαγωγικό κλίμα τάξης: Επτά πρακτικές συμβουλές για τη σχέση δασκάλου – μαθητή

Διάδωσέ το

παιδαγωγικό κλίμα

Παιδαγωγικό κλίμα: Προτάσεις και συμβουλές που καλλιεργούν τη σχέση δασκάλου  – μαθητή και το παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη από το βιβλίο Επίλυση Συγκρούσεων και διαχείριση κρίσεων στο σχολείο και στην τάξη.

Προτάσεις και συμβουλές

1.Γελάστε μαζί τους όταν γελάνε! Κάντε γκριμάτσες! (για παράδειγμα, περνώντας από μια τάξη είδα ότι με αφορμή κάτι πολύ αστείο που έγινε μπροστά τους,  όλοι γέλασαν εκτός από τον δάσκαλο, ο οποίος όχι μόνο δε γέλασε αλλά άρχισε να φωνάζει να ησυχάσουν για να συνεχιστεί το μάθημα. Στην πράξη, αν και ο χρόνος αυτός ήταν απαραίτητος για να χαλαρώσουν λίγο και να συγκεντρωθούν  ξανά, ο δάσκαλος έχασε μια ευκαιρία να κτίσει πιο καλή σχέση με τους μαθητές του. Το καλό είναι ότι θα παρουσιαστούν πολλές άλλες)

2.Κάθε μέρα βρείτε κάτι θετικό να πείτε για κάθε μαθητή ( π.χ. πολύ καλή προσπάθεια στα μαθηματικά, μπορείτε ακόμα να πείτε πολύ ωραία τα καινούρια σου παπούτσια). Και πράγματι ακόμα και στον πιο απείθαρχο μαθητή μπορούμε να βρούμε κάτι θετικό αλλά, όταν εστιάζουμε στα αρνητικά του, τα προσπερνούμε. Εμείς όμως προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια σύνδεση, ένα σημείο επαφής να νιώσει αποδεκτός

3.Δείχνετε τη δουλειά τους και κάντε τους να νιώσουν περήφανοι.

4.Καθιερώστε να λέτε τακτικά κάτι θετικό και στους γονείς για τα παιδιά τους. Οι γονείς το μεταφέρουν στα παιδιά τους και τους ζητάνε να εντείνουν τις προσπάθειές τους να επιβεβαιώνουν τα θετικά. Οι μαθητές εκτιμούν αυτή τη στάση καθώς θέλουν να ευχαριστήσουν αυτόν που αναγνωρίζει κάποια θέματα πάνω τους. Λειτουργεί κάπως, σαν αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

5.Να είστε διαθέσιμοι για συζήτηση ( αν, για ένα θέμα που θέλει να συζητήσει κάποιος μαθητή , πιστεύετε ότι δεν αρκεί ο χρόνος που έχετε στη διάθεσή σας, εξηγήστε ότι αυτό που ζητά είναι σημαντικό αλλά αυτή τη στιγμή έχετε κάτι άλλο να κάνετε, ορίστε συγκεκριμένο χρόνο που θα μπορείτε να είστε ελεύθεροι για όσο χρειάζεται ώστε να νιώσει το ενδιαφέρον σας. Μην πείτε κάποια άλλη στιγμή, αόριστα, διότι θα φανεί ότι απλώς τον ξεφορτώνεστε)

6.Μιλήστε για τα προσωπικά ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή. Αυτό οικοδομεί ισχυρή σύνδεση και κάνει τον καθέναν να αισθάνεται ξεχωριστός.

7.Αναγνωρίστε τα λάθη σας, μην προσπαθείτε να τα καλύψετε και μη διστάσετε να ζητήσετε συγγνώμη γι΄αυτά.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Το βιβλίο Επίλυση Συγκρούσεων και διαχείριση κρίσεων στο σχολείο και στην τάξη των Σταύρος Γρόσδος και Ευάγγελος Κελεσίδης διατίθεται εδώ από τις  Εκδόσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Πρόκειται για ένα βιβλίο βγαλμένο από την εμπειρία της σχολικής τάξης που επιδιώκει να προσφέρει μια πρακτική ματιά και πολλές ιδέες σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης για το τι μπορούν να κάνουν στο σχολείο και στην τάξη τους για να προλάβουν αρχικά, όσο είναι δυνατόν, την εμφάνιση συγκρούσεων και απείθαρχων συμπεριφορών.

Συγκεκριμένα στο βιβλίο δίνονται:

πρακτικές συμβουλές που βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στην κατεύθυνση της βελτίωσης του παιδαγωγικού κλίματος στην τάξη

και

προτείνονται σενάρια με μελέτες περίπτωσης για υποψήφια στελέχη εκπαίδευσης όπως: εμφάνιση “νταή” γονέα, καθυστέρηση εκπαιδευτικού να εισέλθει στην τάξη, ζητήματα παραμονής εκτός διδακτικού ωραρίου και άλλα πολλά θέματα.

Στο βιβλίο συνολικά περιλαμβάνονται 110 σενάρια και 200 επιμορφωτικές δραστηριότητες, συν οι θεωρητικές αναζητήσεις και απευθύνεται σε  εκπαιδευτικούς, στελέχη της παιδαγωγικής καθοδήγησης, διοικητικά στελέχη, φοιτητές και φοιτήτριες παιδαγωγικών σπουδών και σπουδών ψυχολογίας

 

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *