ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κατατακτήριες εξετάσεις 2020-2021 στην Ειδική Αγωγή

Διάδωσέ το

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-2021

Η Συνέλευση του Τμήματος στην αρ. 101η/8-4-2020 συνεδρίασή της, αφού έλαβε υπ’ όψιν τις διατάξεις (α) του άρθρου 57 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ αρ. 193/17-09-2013/τ. Α’), (β) της παραγράφου 10 του άρθρου έκτου του Ν. 4218/2013 (ΦΕΚ αρ. 268/10-12-2013/τ. Α’), και (γ) την Υ.Α. Φ1/192329/Β3/13-12-2013 (ΦΕΚ αρ. 3185/16-12-2013/τ. Β’), αποφάσισε σχετικά με την κατάταξη πτυχιούχων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 τα ακόλουθα.

Τρόπος Κατάταξης

Η κατάταξη θα γίνει με γραπτή εξέταση στα παρακάτω τρία (3) μαθήματα:

  • Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
  • Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
  • Ελληνική Γλώσσα

Η ύλη των παραπάνω εξεταζομένων μαθημάτων καθώς και ενδεικτική βιβλιογραφία για το κάθε μάθημα ορίζονται ως εξής:

Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή

Εξεταστέα Ύλη

  • Γενικές αρχές, σκοποί και στόχοι της Ειδικής Αγωγής.
  • Δομή και λειτουργία διαφορετικών πλαισίων της Ειδικής Αγωγής.
  • Θέματα ένταξης.
  • Αξιολόγηση ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Ο ρόλος και οι αρμοδιότητες του ειδικού εκπαιδευτικού.
  • Άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Κωφά και βαρήκοα άτομα και εκπαίδευση.
  • Άτομα με κινητικές αναπηρίες και χρόνια προβλήματα υγείας και εκπαίδευση.
  • Άτομα με προβλήματα όρασης και εκπαίδευση.
  • Άτομα με νοητική καθυστέρηση και εκπαίδευση.
  • Άτομα στο φάσμα του αυτισμού και εκπαίδευση.
  • Άτομα με συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς.
  • Πρώιμη παρέμβαση.
  • Μετάβαση στην ενήλικη ζωή.

Ενδεικτική βιβλιογραφία

  • Παντελιάδου, Σ. & Αργυρόπουλος, Β. (2011). (Επιμ.). Ειδική αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Πεδίο
  • Σούλης, Σ. (2002) Παιδαγωγική της Ένταξης (Τόμος Α΄). Αθήνα: Τυπωθήτω.
  • Heward, W. (2011), (Επιμέλεια: Δαβάζογλου, Α. & Κόκκινος Κ.) Παιδιά με ειδικές ανάγκες: Μία εισαγωγή στην ειδική εκπαίδευση. Αθήνα: Τόπος.

Εισαγωγή στις επιστήμες της Αγωγής

Εξεταστέα Ύλη

  • Βασικές έννοιες, διαδικασίες και παράγοντες της αγωγής και εκπαίδευσης.
  • Η εξέλιξη της παιδαγωγικής επιστήμης και των επιστημολογικών προσεγγίσεων της παιδαγωγικής.
  • Μέθοδοι και σύγχρονες προσεγγίσεις της παιδαγωγικής και των επιστημών της αγωγής.
  • Σκοποί, στόχοι, μέσα και διαδικασίες της αγωγής, της εκπαίδευσης, της διδασκαλίας και της μάθησης.
  • Σύγχρονα προβλήματα στην παιδαγωγική επιστήμη και στις επιστήμες της αγωγής.
  • Ο εκπαιδευτικός και το εκπαιδευτικό επάγγελμα.

 

Ενδεικτική βιβλιογραφία

  • Ματσαγγούρας, Η. (2019). Από την Τεχνοκρατική στην Ερμηνευτική και την Κριτική Σχολική Παιδαγωγική. Αθήνα: Gutenberg.
  • Μαυροειδής, Γ. (2011). Εισαγωγή στις επιστήμες αγωγής. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • Μπαμπάλης, Θ. (2014). Από την αγωγή στην εκπαίδευση. Επισημάνσεις στην εξέλιξη της παιδαγωγικής Επιστήμης. Αθήνα: Διάδραση.
  • Ξωχέλλης, Π. (2018). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική. Θεμελιώδη προβλήματα της Παιδαγωγικής Επιστήμης. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
  • Πασιάς, Γ., Φλουρής, Γ, Φωτεινός Δ. (2016). Παιδαγωγική και Εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • Πυργιωτάκης, Ι. (2011). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη. Αθήνα: Πεδίο
  • Φρυδάκη, Ε. (2009). Η διδασκαλία στην τομή της νεωτερικής και της μετανεωτερικής σκέψης. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
  • Bartlet, S., Burton, D. (2019). Εισαγωγή στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης (Επιμ. Ελλην. Εκδ.: Σ. Φ. Βασιλόπουλος). Αθήνα: Gutenberg.

Ελληνική Γλώσσα

Εξεταστέα Ύλη

  • Φύση της γλώσσας, γέννηση και απόκτηση της γλώσσας
  • Η εξέλιξη της γλώσσας: Συγχρονία-Διαχρονία, Γλωσσική ποικιλότητα,
  • Γλωσσική αλλαγή
  • Η πραγμάτωση της γλώσσας: Φθόγγοι και Φωνήματα της Ελληνικής γλώσσας
  • Η ελληνική ως σύστημα. Μορφολογία, Σύνταξη, Λεξιλόγιο
  • Επίπεδα και μονάδες γραμματικής ανάλυσης, τα είδη γραμματικής
  • Λειτουργίες της Γλώσσας
  • Γλωσσική επικοινωνία και γλωσσικός κώδικας. Γλωσσικές πράξεις. Αρχές της επικοινωνίας
  • Λάθος στη γλωσσική επικοινωνία
  • Γλώσσα και ορθογραφία

Ενδεικτική βιβλιογραφία

  • Δ. Γούτσος (2012). Γλώσσα, Κείμενο, Ποικιλία, Σύστημα. Κριτική.
  • Χατζησαββίδης Σ. (2012). Νεοελληνική Γραμματική. Θεωρητικές βάσεις και περιγραφή. Βάνιας
  • Χριστίδης Α.-Φ. (επιμ.). (2001). Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός για τη Γλώσσα. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. http://www.komvos.edu.gr/glwssa/odigos/odigos_n.htmhttp://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/index.html

Οι αιτήσεις για τις κατατακτήριες εξετάσεις θα γίνονται δεκτές από 1 έως και 15 Νοεμβρίου 2020, καθημερινά 11.00-13.00 στο χώρο της Γραμματείας, ή ταχυδρομικά με τελευταία προθεσμία σφραγίδας ταχυδρομείου την 15η Νοεμβρίου 2020.

Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν το πρώτο εικοσαήμερο του Δεκεμβρίου 2020. Για τις ακριβείς ημερομηνίες θα ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι με νεότερη ανακοίνωση δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες πριν τη διεξαγωγή των εξετάσεων.

Από τη Γραμματεία του Τμήματος

 

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

1ο ΜΑΘΗΜΑ: ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ:

  1. Εκπαίδευση Ενηλίκων: Διαστάσεις και Λειτουργίες – Χαρακτηριστικά και βασικές αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

  2. Εκπαίδευση Ενηλίκων : Εκδοχές και Παραλλαγές – Μορφές εκπαίδευσης ενηλίκων – Ανδραγωγική – Χειραφετική διαδικασία και εκπαίδευση ενηλίκων – Μετασχηματίζουσα μάθηση.

  3. Η χρησιμότητα των θεωρητικών μοντέλων και οι βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων.

  4. Ανάλυση εκπαιδευτικών αναγκών και σχεδιασμός περιεχομένου εκπαίδευσης ενηλίκων.

  5. Αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων – Μοντέλα αξιολόγησης.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ:

  1. Καψάλης, Α., Παπασταμάτης, Α.( 2013), Εκπαίδευση Ενηλίκων, γενικά εισαγωγικά θέματα, Αθήνα, Εκδόσεις Σιδέρη

  2. Σταμπουλής, Μ. ( 2017), Αρχιτεκτονική Σχεδιασμού και Υλοποίησης Προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης, Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας

2ο ΜΑΘΗΜΑ: ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ:

  • Η ιστορία της εκπαίδευσης

  • Η εξέλιξη της εκπαίδευσης στον 20ο αιώνα

  • Η αναγκαιότητα και η σημασία της εκπαίδευσης: μια διεπιστημονική θεώρηση

  • Θεωρίες μάθησης και οργάνωση της διδασκαλίας

  • Στρατηγικές διδασκαλίας και μάθησης

  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού: εκπαίδευση και επιμόρφωση

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ:  

  • Schunk, Dale H. (2010). Θεωρίες μάθησης: Μια εκπαιδευτική προσέγγιση (μετάφραση Ελισσάβετ Εκκεκάκη & επιμέλεια Γιώργος Κουλαουζίδης ) Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο

  • Bartlet, S., Burton, D. (2019). Εισαγωγή στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης (Επιμ. Ελλην. Εκδ.: Σ. Φ. Βασιλόπουλος). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.

  • Χατζηδήμου, Δ. (2015). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική. Συμβολή στη διάχυση της παιδαγωγικής σκέψης. Θεσ/κη: Εκδόσεις Κυριακίδη.

3ο ΜΑΘΗΜΑ: ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

 ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ:

  • Ειδική Αγωγή: Σύγχρονοι ορισμοί, σκοπός της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, έκταση και μορφές των ειδικών αναγκών, προβληματισμοί πάνω στο θέμα του χαρακτηρισμού και της κατηγοριοποίησης παιδιών με αναπηρίες και ειδικές ανάγκες

  • Διαγνωστική εκτίμηση και αξιολόγηση των ειδικών αναγκών, μέθοδοι και τεχνικές διαγνωστικής εκτίμησης, εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διαδικασίες παραπομπής και διάγνωσης

  • Σχολική Ενσωμάτωση, έννοια και στόχοι, ένα σχολείο για όλους, ενταξιακή κουλτούρα, θετικές στάσεις, διαφοροποίηση του σχολικού προγράμματος. Συνεργασία σχολείου, οικογένειας, κοινότητας

  • Χαρακτηριστικά και δεξιότητες μάθησης και σκέψης των μαθητών με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ)

  • Εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας και εκπαίδευση ατόμων με διαταραχή φάσματος αυτισμού

  • Συμβουλευτική ατόμων με αναπηρίες, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

ΠΡOTEINOMENA ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ:

  1. Πολυχρονοπούλου, Στ. (2012). Παιδιά και Έφηβοι με ειδικές ανάγκες και δυνατότητες – Σύγχρονες τάσεις εκπαίδευσης και ειδικής υποστήριξης Μέρος Α’ Αθήνα: Αυτοέκδοση

  2. Συριοπούλου – Δελλή, Χ. (2016). Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού. Θεσσαλονίκη: εκδ. Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Η προθεσμία υποβολής της αίτησης και των δικαιολογητικών είναι 1-15 Νοεμβρίου κάθε ακαδημαϊκού έτους

Η κατάθεση της αίτησης και των δικαιολογητικών γίνεται στη Γραμματεία του Τμήματος (Δευτέρα έως Παρασκευή 11.30-13.00).

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *