ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αποτίμηση: Μία έκθεση σχολείου που δεν είναι “φασόν”

Διάδωσέ το

Όταν ένας εκπαιδευτικός αγωνιά για την επιβίωσή του και της οικογένειάς του και την κάλυψη των βασικών αναγκών, δεν είναι ποτέ δυνατόν να είναι τόσο παραγωγικός και αποτελεσματικός, όσο θα μπορούσε να ήταν, αν είχε καλύτερο επίπεδο διαβίωσης.

“Οι έτοιμες εκθέσεις αξιολόγησης που καταθέτουν σχολεία δεν συνιστούν συμμετοχή στην αξιολόγηση και πρέπει να  είναι εξατομικευμένη για κάθε σχολείο”, δήλωσε η υπουργός Παιδείας πριν από λίγες ημέρες μετά τα κείμενα που απέστειλε η ΔΟΕ στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σε μια προσπάθεια να αναδειχτούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και επηρεάζουν σε καθοριστικό βαθμό το έργο τους.

Στην ουσία, τα κείμενα “φασόν” της ΔΟΕ, όπως χαρακτηρίστηκαν, είναι μια διαμαρτυρία ενάντια στους φασόν άξονες, που αποφάσισε από μόνο του το υπουργείο για την  αξιολόγηση  των χιλιάδων σχολείων της χώρας, με την εντολή να γίνει επεξεργασία τους, εκτός από έναν πολύ καθοριστικό άξονα: αυτόν της υλικοτεχνικής υποδομής και των πόρων των σχολικών μονάδων. Διαβάστε γιατί: “Εξαφάνισαν” δείκτες για να μην μιλούν οι εκπαιδευτικοί για τις ελλείψεις στα σχολεία και αν θέλετε διαβάσετε περισσότερα  τι λένε οι ειδικοί  “Αυτοαξιολόγηση σχολείου. Μη βαφτίζουμε το κρέας ψάρι”

Αφού η υπουργός λοιπόν θέλει τα σχολεία να μιλήσουν από μόνα τους, γιατί η αποχή από την αξιολόγηση, όπως λέει, προβλέπει συγκεκριμένες κυρώσεις,  δείτε παρακάτω τι αναφέρει  ένα τυπικό σχολείο στην Ελλάδα, στην έκθεση αποτίμησής του, όταν αξιολογεί το έργο του. Αποκαλύπτει πραγματικά τι γίνεται σε πολλά σχολεία της χώρας και στη ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών.

Το fresh-education.gr ευχαριστεί τους δεκάδες χιλιάδες αναγνώστες του καθημερινά  που το έχουν φέρει στις πρώτες θέσεις κατάταξης της Google

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το κτιριακό συγκρότημα αποτελείται από νεότερες προσθήκες οι οποίες έγιναν για να καλυφθούν οι νέες ανάγκες που δημιουργήθηκαν. Η κτιριακή κατάσταση είναι κακή. Τα σοβαρότερα προβλήματα είναι ότι μπαίνουν νερά από τα παράθυρα όταν βρέχει και να γλιστράει το πάτωμα και ότι πλημμυρίζει το ημιυπόγειο με νερά που αναβλύζουν από το έδαφος, γεγονός που μας ανησυχεί για τη στατικότητα του κτιρίου. Τα προβλήματα αυτά δεν αντιμετωπίστηκαν παρά τις ενέργειές μας, με έγγραφα στο Δήμο….

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Σημεία προς βελτίωση

Στα σημεία προς βελτίωση θεωρούμε πως πρέπει να συμπεριληφθεί η κτιριακή βελτίωση και η υλικοτεχνική αναβάθμιση. Επίσης η αύξηση των κρατικών οικονομικών πόρων του σχολείου και η μεγαλύτερη σε διάρκεια τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Ακόμη θα πρέπει να προβλεφθεί η ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αφιερώνουν μεγαλύτερα ή μικρότερα χρηματικά ποσά, από την επιθυμία που τους διακατέχει διαχρονικά, να προσπαθούν να συνεισφέρουν με προσωπικό κόστος στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας που προσφέρουν, προσπαθώντας να είναι άρτια καταρτισμένοι και να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό εποπτικό υλικό, αλλά και για την κάλυψη των χιλιομετρικών αποστάσεων στις οποίες υποχρεούνται, για να μεταβούν στις σχολικές μονάδες, οι οποίες είναι διάσπαρτες σε όλη την επικράτεια του κάθε Νομού της χώρας μας, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμες από τις κατοικίες των μαθητών/τριών, αλλά δεν είναι δυνατόν να είναι εύκολα προσβάσιμες και από τους εκπαιδευτικούς. Οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι ανεπαρκείς ..και κάτω από τα όρια της φτώχιας, σύμφωνα με τους δείκτες, όπως αυτοί ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και όπως καταδεικνύουν οι εκθέσεις του ΟΟΑΣΑ. Όταν ένας εκπαιδευτικός αγωνιά για την επιβίωσή του και της οικογένειάς του και την κάλυψη των βασικών αναγκών, δεν είναι ποτέ δυνατόν να είναι τόσο παραγωγικός και αποτελεσματικός, όσο θα μπορούσε να ήταν, αν είχε καλύτερο επίπεδο διαβίωσης.

Διοικητική λειτουργία

Σημεία προς βελτίωση

Σημεία προς βελτίωση θα ήταν η ουσιαστική μείωση των χρονοβόρων, γραμματειακού τύπου, υποχρεώσεων, στις οποίες αναλώνεται σχεδόν όλος ο διαθέσιμος χρόνος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον μετατρέπει σε γραμματέα-υπάλληλο γραφείου, διότι ελαχιστοποιείται ο διαθέσιμος χρόνος για επικοινωνία με τους τοπικούς φορείς, τις αρχές του Δήμου, τους γονείς, τους τοπικούς συλλόγους, τους οικονομικούς φορείς του τόπου κλπ. Επομένως οι συγκεκριμένοι ανθρώπινοι πόροι αναλώνονται σε λειτουργίες και εργασίες, που δεν προωθούν στην αξιοποίηση και στην αναβάθμιση του σχολικού συγκροτήματος, αλλά και στην αναβάθμιση των λοιπών πόρων της σχολικής εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

 

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *