ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εγκύκλιος: «Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία»

Διάδωσέ το

Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/-τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2021-2022

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» σχ. Έτους 2021-2022 θα υλοποιηθεί από τις 16 έως τις 20 Μαΐου 2022. 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ένα σύνολο δράσεων με σκοπό να αναδείξουν τη μορφωτική και εκπαιδευτική αξία των Ολυμπιακών Αγώνων. 

Οι δράσεις αφορούν την απόκτηση γνώσης, αθλητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και αξιών. Συνδυάζουν την αρχαία και σύγχρονη ιστορία των Αγώνων με την εκμάθηση δεξιοτήτων σχετικών με την ένταξη των μαθητών/τριων στο σχολικό κοινωνικό περιβάλλον, όπως: 

να ευαισθητοποιηθούν σε αξίες, όπως η φιλία, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, ο εθελοντισμός και η αλληλεγγύη, 

να γνωρίσουν την ιστορία και το πνεύμα των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων, 

να ενημερωθούν για θέματα που σχετίζονται με τους Σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, 

να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν με τα Ολυμπιακά ιδεώδη και με τα ηθικά ζητήματα που σχετίζονται με τον αθλητισμό και τους Ολυμπιακούς Αγώνες, 

να κατανοήσουν θέματα που σχετίζονται με τα ανθρώπινα δικαιώματα, 

να εξοικειωθούν με τις αρχές της δημοκρατίας, 

να κατανοήσουν και να προσεγγίσουν τις έννοιες του εθελοντισμού, της διαφορετικότητας και της κοινωνικής ευθύνης, 

να κατανοήσουν υψηλά ιδανικά όπως η ειρήνη, 

να αποκτήσουν εμπειρίες και γνώσεις σχετικά με τις ευεργετικές επιδράσεις της άσκησης στην υγεία. 

To εν λόγω πρόγραμμα αφορά τρείς ηλικιακές κατηγορίες ομάδες μαθητών/τριων 6-8, 9-12 ετών και 13 έως 15 ετών (Δημοτικό και Γυμνάσιο ) και οι βασικοί άξονες ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης των μαθητών θα είναι:  

  • Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες, 
  • Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες, 
  • Ελλάδα 2004-Αθήνα 2004,  
  • Ολυμπιακά Ιδεώδη – ηθικά ζητήματα

Το πρόγραμμα «Ολυμπιακή εβδομάδα στα σχολεία» θα υλοποιηθεί από την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (ΕΘΝΟΑ), σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ, με τις εξής απαραίτητες προϋποθέσεις. 

  1. Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο εν λόγω πρόγραμμα να είναι προαιρετική και δωρεάν για τους/τις μαθητές και μαθήτριες και να εξασφαλίζεται η ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους. 
  2. Απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης του σχολείου και του Συλλόγου Διδασκόντων και Διδασκουσών, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία για τις σχολικές δράσεις στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. 
  3. Να μην παρακωλύεται το σχολικό πρόγραμμα και να διασφαλίζεται η προστασία της υγείας και της ασφάλειας των μαθητών και μαθητριών. 
  4. Να τηρείται το θεσμικό πλαίσιο περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, και να μην επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η φωτογράφηση, η βιντεοσκόπηση και η μαγνητοφώνηση μαθητών και μαθητριών. 
  5. Να μην προκύπτει από τη δράση με οποιονδήποτε τρόπο άμεση διαφήμιση εταιριών/προϊόντων/φορέων/υπηρεσιών. 
  6. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα να υλοποιείται με την παρουσία του/της εκπαιδευτικού́της Φυσικής Αγωγής και η διάρκειά του εντός του ωρολογίου προγράμματος των σχολείων να μην υπερβαίνει συνολικά τις τρεις (3) διδακτικές ώρες. 
  7. Η δέσμευση των συντελεστών ότι θα αποστείλουν στο Ι.Ε.Π. με την ολοκλήρωση του προγράμματος τον πλήρη φάκελο αξιολόγησης της παρέμβασης/εκπαιδευτικού προγράμματος. 

Τέλος, αναφορικά με τη συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στις αθλητικές/φυσικές δραστηριότητες απαιτείται έγκυρο Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.). 

Επισημαίνεται, με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των

σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από την παιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλότητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπιση της επιδημικής κρίσης. 

Η εγκύκλιος

Διαβάστε επίσης:

Έρευνα με εντολή Κόπτση για δημόσιες τοποθετήσεις διευθυντή σχολείου

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *