ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δημοτικά σχολεία: Τι αλλάζει στο ωράριο εκπαιδευτικών – Ποιοι πάνε ολοήμερο και ποιοι πρωινό

Διάδωσέ το

ωράριο εκπαιδευτικών

Δημοτικά σχολεία και ωράριο εκπαιδευτικών: Μεγάλες αλλαγές στο ωράριο εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, στην ώρα προσέλευσης και στα μαθήματα που θα κάνουν φέρνει το νέο ολοήμερο σχολείο που θα λειτουργεί έως και 17:30 καθημερινά.

Το διευρυμένο πρόγραμμα στο νέο ολοήμερο σχολείο θα εφαρμοστεί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2022-2023  σε 5000 περίπου τμήματα Δημοτικών και Νηπιαγωγείων. Για την  κάλυψη των διδακτικών αναγκών του νέου θεσμού θα  προσληφθούν 3.500 αναπληρωτές  εκπαιδευτικοί.

Το fresh – education.gr επεξεργάστηκε ένα σενάριο ωρολογίου προγράμματος σε δημοτικό σχολείο  και αναδεικνύει περιορισμούς, νέα δεδομένα, καταλήγει σε συμπεράσματα  και δίνει μια πρώτη εικόνα για το πώς θα διαμορφωθεί το ωράριο εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών.

Δημοτικά σχολεία και ωράριο εκπαιδευτικών: Σενάριο με Ολοήμερο Δημοτικό σχολείο με δύο τμήματα έως 14:55, ένα τμήμα έως 15.50 και ένα τμήμα τις 2 επόμενες ώρες έως 17: 30 

Αναπληρωτές διευρυμένου προγράμματος

Οι αναπληρωτές που θα καλύψουν τις ανάγκες του διευρυμένου ωραρίου έχουν 24 ώρες υποχρεωτικό ωράριο.

Θα προσληφθούν 3.500 αναπληρωτές για 5000 τμήματα σχολείων. Αν μετά τις εγγραφές παραμείνουν 5000 τα τμήματα  οι αναπληρωτές θα πρέπει να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε δύο σχολεία περίπου κάτι το οποίο  δε θα είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Αν  αυξηθούν τα τμήματα μετά τις εγγραφές τότε ο αριθμός τους σιγουρα  δε θα μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες.

Το ολοήμερο δημοτικό του σεναρίου μας έχει  10 ώρες επιπλέον απαιτούμενες ώρες εβδομαδιαίως τις οποίες καλύπτουν οι παραπάνω αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (όχι όμως υποχρεωτικά, δείτε εδώ γιατί)

Για να συμπληρώσουν τις 24 ώρες εβδομαδιαίως όμως πρέπει να πηγαίνουν και σε άλλο σχολείο  10 ώρες εβδομαδιαίως και να μοιράσουν τις τέσσερις ώρες που υπολείπονται στα δύο σχολεία.

Το ωράριό τους στον πρωινό κύκλο καθημερινά αρχίζει από 11.45 έως 17:30 (αν τελικά παραμείνουν στο διευρυμένο πρόγραμμα, δείτε παρακάτω)

Αν είναι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και όχι ΠΕ 70 θα μπορούν να πάρουν από τον πρωινό κύκλο  κατά κύριο λόγο  εργαστήρια δεξιοτήτων αλλά δεν αποκλείεται να πάρουν και ώρες από το μάθημα της ειδικότητάς τους.

Υποχρεωτικά θα έχουν πολλά κενά ( διαβάστε εδώ)

Δείτε μόνο στο fresh -education: Κλίμα ανησυχίας στους εκπαιδευτικούς για μετακινήσεις σε άλλα σχολεία

Μόνιμοι/αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 δάσκαλοι

Θα πρέπει δύο εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 δάσκαλοι να βρίσκονται καθημερινά στο ολοήμερο σχολείο τουλάχιστον για την 1η ώρα της διατροφικής αγωγής, για τη 2η ώρα που υποχρεωτικά έχει προετοιμασία – μελέτη  (σημ: Η διατροφική αγωγή ανατίθεται κατά προτεραιότητα σε όσους διδάσκουν τη 2η ώρα) αλλά μπορεί και για την 3η ώρα πάλι για προετοιμασία – μελέτη και μπορεί και για 4η και 5η ώρα για μαθητικούς ομίλους (δείτε παρακάτω)

Αυτοί οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 όταν διδάσκουν στο ολοήμερο έως και 2η ώρα ή και 3η ώρα  θα μπορούν να κάνουν μάθημα στην τάξη τους από τις 9:00 ή 10: 00 και μετά αντίστοιχα. Αν διδάσκουν 4η και 5η ώρα θα μπορούν να κάνουν μάθημα στην τάξη τους από 12:35 και μετά.

Κάθε μέρα δηλαδή θα λείπουν από τις τάξεις  δύο εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 και θα πρέπει να καλύπτονται για αυτές τις ώρες από άλλους εκπαιδευτικούς που κατά κανόνα δε θα είναι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί διευρυμένου αλλά θα είναι είτε μόνιμοι είτε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων.

Σε ένα εξαθέσιο σχολείο με 6 εκπαιδευτικούς  ΠΕ 70 υπάρχει περίπτωση κάποιοι να είναι και δύο ημέρες την εβδομάδα στο ολοήμερο σχολείο.

Μόνιμοι/αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων

Σε αυτά τα σχολεία θα υπάρξουν μεγαλύτερες ανάγκες για κάλυψη της 1ης και 2ης ώρας των δύο εκπαιδευτικών ΠΕ 70 όταν θα είναι στο ολοήμερο, άρα η αναζήτηση εκπαιδευτικών ειδικότητας θα είναι πιο αναγκαία για τον πρωινό κύκλο παρά στο ολοήμερο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ  Αιρετός ΚΥΣΠΕ Αντωνιάδης: Τι είπε για αναπληρωτές και μόνιμους

Σίγουρα θα πάρουν περισσότερες ώρες από το μάθημα των εργαστηρίων δεξιοτήτων

Τι θα γίνει τελικά με την τοποθέτηση αναπληρωτή για 12 ώρες στο σχολείο

Δύο είναι τα θέματα που θα προκαλέσουν δυσκολίες στα ωρολόγια προγράμματα και στο ωράριο εκπαιδευτικών

1. Ότι εκπαιδευτικοί ΠΕ 70 πρέπει να μπαίνουν σίγουρα 1η, 2η ώρα στο ολοήμερο

2. Ότι οι αναπληρωτές για το διευρυμένο ωράριο δεν μπορούν να διδάσκουν ταυτόχρονα 4η και 5η ώρα σε δύο σχολεία. (Έχουμε για παράδειγμα έναν αναπληρωτή για 2 σχολεία. Αν πάρει  12 ώρες στο ένα σχολείο τότε στο άλλο σχολείο πρέπει να κάνει τις άλλες 12. Πότε όμως θα τις κάνει; Μπορεί να τις κάνει μόνο από 11:45 και μετά στον πρωινό κύκλο πράγμα που δε γίνεται γιατί με δύο ώρες καθημερινά δε θα μπορεί να συμπληρώσει το 12ωρο εβδομαδιαίως στο σχολείο αυτό και δε θα μπαίνει φυσικά καθόλου στο ολοήμερο. Άρα σε αυτό το σχολείο την 4η και 5η ώρα  αναγκαστικά θα μπαίνουν μόνο εκπαιδευτικοί του πρωινού. Βέβαια οι ώρες του αναπληρωτή εκπαιδευτικού στο διευρυμένο μπορούν να μοιραστούν και στα δύο σχολεία αλλά πάλι δεν θα υπάρξει κάλυψη και των δύο σχολείων.

Οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας  θα μετακινούνται περισσότερο προς τον πρωινό κύκλο παρά στο ολοήμερο 

Επιτακτικές θα είναι οι ανάγκες για κάλυψη της 1ης και 2ης ώρας ή και περισσότερων ωρών των εκπαιδευτικών ΠΕ 70 όταν αυτοί θα είναι στο ολοήμερο, άρα η αναζήτηση εκπαιδευτικών ειδικότητας θα είναι πιο αναγκαία για τον πρωινό κύκλο παρά στο ολοήμερο (3η ώρα). Δε θα επείγει η τοποθέτηση εκπαιδευτικών ειδικότητας στο ολοήμερο αλλά θα μετακινούνται στον πρωινό κύκλο για να κλείνουν τα πρωινά κενά και οι ΠΕ 70 θα πηγαίνουν στο ολοήμερο.

Σχολεία που την 1η και 2η ώρα έχουν  περισσότερα τμήματα ολοήμερου 

Όσο περισσότερα τα τμήματα ολοήμερου την 1η και 2η ώρα τόσο περισσότεροι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 θα κατεβαίνουν στο ολοήμερο σχολείο άρα τόσο περισσότερα κενά θα δημιουργούνται στον πρωινό κύκλο και τόσο περισσότερο θα δημιουργούνται προβλήματα αναπλήρωσης αυτών των ωρών από εκπαιδευτικούς.

Συμπεράσματα

Στα ωρολόγια προγράμματα  προηγούμενων σχολικών ετών των ολοήμερων δημοτικών σχολείων αυτού του τύπου ήταν εφικτό,  με δυσκολία όμως και ειδικά τις ημέρες που υπήρχε  έλλειψη  ειδικοτήτων,  να καλυφθεί ο ένας εκπαιδευτικός ΠΕ 70 που απουσίαζε καθημερινά, λόγω ολοήμερου, από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων ή και τον Διευθυντή του σχολείου. Τώρα αν και θα προστεθούν 12 ώρες στη σχολική μονάδα για  κάλυψη των επιπλέον αναγκών της και φαινομενικά δείχνει ότι βγαίνει πρόγραμμα στην ουσία πρέπει να γίνουν “εκπτώσεις και συγκρούσεις” σε πολλά θέματα παιδαγωγικά, γνωστικά και εργασιακά.

Οι  3.500 αναπληρωτές δεν φτάνουν για 5000 τμήματα σχολείων. Χρειάζονται αρχικά 5000 αναπληρωτές, όσα είναι τα νέα τμήματα  αν δεν θέλουμε να απουσιάζουν μόνιμοι και αναπληρωτές  εκπαιδευτικοί από τις τάξεις τους για λίγες έως πολλές ώρες το πρωί.

Τα Εργαστήρια δεξιοτήτων θα υλοποιούνται από εκπαιδευτικούς ειδικότητας εφόσον είναι γνωστικό αντικείμενο που μπορούν να διδάξουν όλοι οι εκπαιδευτικοί και σχεδόν καθόλου από ΠΕ 70

Τo νέο  ωρολόγιο πρόγραμμα που πρέπει να καταρτίσουν τα σχολεία ξεφεύγει πολύ από τα καθιερωμένα πλαίσια και αναμένεται να είναι ένας δύσκολος γρίφος που μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να μην έχει λύση.

Δείτε επίσης:

Νέα ολοήμερα σχολεία: Ποιοι εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν, πώς θα επιλέξουν δραστηριότητες οι γονείς

Επιλογή Διευθυντών σχολείων: Εκπαιδευτικοί θα κρίνουν Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου για τα προσόντα τους

Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση αυτού του άρθρου.  Επιτρέπεται μόνο η αναδημοσίευση του 1/3 του άρθρου με ενεργό σύνδεσμο προς αυτό.

Βρείτε τη σελίδα μας στο facebook freshedu

 

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

2 Σχόλια

  1. Ελένη Πασχαλίδου

    Τι θα γίνει με την περίπτωση των φοιτητών που κάνουν πρακτική άσκηση σε τμήματα με προγράμματα συνεκπαίδευσης ή παράλληλης στήριξης;
    Θα μπορούν να συνεχίζουν την πρακτική τους και κατά τις ώρες του ολοήμερου, αποκτώντας μεγαλύτερη εμπειρία και να πιστώνονται περισσότερες ώρες πρακτική;

  2. Σιγά μην αφήσουν οι δάσκαλοι εμάς τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων να πάρουμε ώρες δεξιοτήτων. Αφού στην Αθήνα περισσεύουν τουλάχιστον 1 με 2 εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο. Κάθε χρόνο έχω 15 ώρες ολοήμερο και φροντίζουν να μη μου δώσουν ώρα δεξιοτήτων για να κάνω τη λάντζα των δασκάλων. Και σιγά νη δεχτούν να έχουν 2ωρα κενά. Άσε που στο ολοήμερο δεν ξεγράφουν τα παιδιά που δεν εμφανίζονται για να έχουν πολλά τμήματα ολοημερου. Κι έχουμε τμήματα ανά τάξη με 10 παιδιά πχ. Τη δεύτερη ώρα με 5. Για να δούμε φέτος… Και στην τελική γιατί να μένουν στο σχολείο παιδιά που ο ένας γονέας δεν εργάζεται; Η που εργάζεται μαυρα. Να ζητούνται βεβαιώσεις εργοδότη. Δεν καταλαβαίνω γιατί ενώ εγώ φορολογουμαι για τα πάντα κάποιοι όχι μόνο να εισφοροδιαφευγουν αλλά και με τις ευλογίες του κράτους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *