ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δημοτικά σχολεία: Τα 7 κριτήρια για την αξιολόγηση των μαθητών (εγκύκλιος)

Διάδωσέ το

 Τα 7 κριτήρια για την αξιολόγηση των μαθητών

Τα 7 κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που κοινοποίησε  το Υπουργείο Παιδείας τον Σεπτέμβρη του 2021 στα  Δημοτικά σχολεία, είναι τα εξής:

  1. επίδοση του στα διάφορα μαθήματα
  2. προσπάθεια που καταβάλλει 
  3. το ενδιαφέρον του 
  4. οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει 
  5. η δημιουργικότητά του 
  6. η συνεργασία του με άλλα άτομα  
  7. ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου

Η Αρ. Πρωτ.: Φ7/111089 /Δ1 εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδεία στο πεδίο Αξιολόγηση μαθητών/τριών ξεκαθαρίζει πώς πρέπει να γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών στο δημοτικό σχολείο

Η εγκύκλιος παραπέμπει στα παρακάτω θεσμικό πλαίσιο:

7. Αξιολόγηση μαθητών/τριών – επανάληψη τάξης στο Δημοτικό Σχολείο

Για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών και την επανάληψη τάξης στο Δημοτικό Σχολείο ισχύουν όσα προβλέπονται από τα Π.Δ. 8/1995 (Α΄3) & Π.Δ. 121/1995 (Α΄75) και στη με αρ. πρωτ. Φ.7Α/ΦΜ/212191/Δ1/4-12-2017 Υ.Α,(Β΄4358) όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. Φ.7Α/ΑΙ/38528/Δ1/17-03-2020 ΥΑ (Β΄1509)

Σύμφωνα με το Π.Δ. 8/1995, που είναι το ουσιαστικότερο, τα κριτήρια για την αξιολόγηση των μαθητών είναι τα εξής:

Η Αξιολόγηση του μαθητή είναι η συνεχής παιδαγωγική διαδικασία, με βάση την οποία παρακολουθείται η πορεία της μάθησής του, προσδιορίζονται τα τελικά αποτελέσματά της και εκτιμώνται, παράλληλα, άλλα χαρακτηριστικά του, τα οποία σχετίζονται με το έργο του σχολείου. Η αξιολόγηση αποτελεί οργανικό στοιχείο της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας, η οποία αρχίζει με τον καθορισμό των στόχων και ολοκληρώνεται με τον έλεγχο της επίτευξης τους.

Η αξιολόγηση, ως εξατομικευμένη εκτίμηση της επίδοσης του μαθητή, δεν είναι αυτοσκοπός και σε καμία περίπτωση δεν προσλαμβάνει χαρακτήρα ανταγωνιστικό ή επιλεκτικό για το μαθητή του Δημοτικού Σχολείου. Αυτή δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση του στα διάφορα μαθήματα, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία του με άλλα άτομα και ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου (Αρθρ. 1. παρ. 2 & 3)

Πηγή: fresh education.gr για τις ιστοσελίδες που θέλουν να αντιγράψουν

Διαβάστε επίσης:

Περιγραφική αξιολόγηση – Φύλλο Προόδου για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Στα σχολεία τις επόμενες ημέρες το βιβλίο «Όχι! Δε θα μας μπείτε στη μύτη» του Ευγένιου Τριβιζά

Τι θα κάνουν τα σχολεία που θα πάρουν “άριστα 10” στην αξιολόγηση;

 

 

Δείτε επίσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ

Διάδωσέ το Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ είχε το Διοικητικό Συμβούλιο των Συμβούλων …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *