ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Προβλέπεται “μίνι αξιολόγηση” σχολείων – Έκλεισε η πλατφόρμα του ΙΕΠ

Διάδωσέ το

Κλειστές είναι από το Σάββατο 4/12 οι εφαρμογές  εκθέσεων αποτίμησης 2020-2021 και συλλογικού προγραμματισμού 2021-2022 του ΙΕΠ στο πλαίσιο της αξιολόγησης των σχολείων.

Σύμφωνα με την τελευταία  οδηγία  που είχε στείλει  το Υπουργείο πριν λίγες ημέρες, δόθηκε παράταση μέχρι  3/12 στις σχολικές μονάδες να αναρτήσουν τις εκθέσεις αποτίμησης.

Παράλληλα,  η φόρμα της εφαρμογής του ΙΕΠ για να αποτυπωθούν τα σχέδια δράσης των ομάδων των εκπαιδευτικών για τον συλλογικό προγραμματισμό σχ. έτους 2021-2022,  δεν έχει ανοίξει ακόμη. “Η Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης θα είναι διαθέσιμη προσεχώς”, αναφέρει σχετικό μήνυμα στην εφαρμογή του ΙΕΠ.

Παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις της υπουργού Παιδείας ότι η αξιολόγηση των σχολείων έχει αρχίσει, στην ουσία δεν έχει αρχίσει τίποτα ακόμη, αποτέλεσμα των αλλεπάλληλων παρατάσεων που  δόθηκαν.  Σε συνέντευξη που παραχώρησε η υπουργός , σήμερα Κυριακή 5/12, διαβεβαιώνει ότι “η αξιολόγηση γίνεται πράξη και ότι πάνω από το 98% των σχολείων έχει προχωρήσει στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου”. Διαβάστε εδώ για την περιπέτεια της Κεραμέως με την αξιολόγηση, τις παρατάσεις που αναγκάστηκε να δώσει αλλά και τις δικαστικές αγωγές που έκανε για να μπορέσει να την εφαρμόσει.

Το πιο αισιόδοξο σενάριο για έναρξη των διαδικασιών αξιολόγησης στα σχολεία είναι μετά την 12η Ιανουαρίου 2022, ημερομηνία που λήγει η προθεσμία κατάθεσης σχεδίων δράσης, αν δεν έχουμε κάποιο υγειονομικό απρόοπτο και δεν ανοίξει καθόλου η πλατφόρμα, όπως έγινε πέρσι με τα σχολεία που περίμεναν άδικα πότε θα ανοίξει.

Ο χρόνος λοιπόν που απομένει για δράσεις , μετά την 12η Ιανουαρίου και μέχρι το τέλος του σχολικού έτους, στο πλαίσιο του προγραμματισμού των σχολείων, αν όλα πάνε καλά, θα είναι περιορισμένος.

Στην ουσία η καθυστέρηση θα είναι ένα ολόκληρο τρίμηνο, αν αναλογιστούμε ότι η αρχική υπουργική απόφαση προέβλεπε την κατάθεση του συλλογικού προγραμματισμού,  στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ, στο διάστημα 1-20 Οκτωβρίου.

Το πότε θα γίνουν αυτές οι δράσεις και ποια θα είναι η ποιότητά τους είναι ένα ζητούμενο, που πρέπει να το διερευνήσουν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, αν και αυτοί προβάλλουν αντιστάσεις για τη διαδικασία. Διαβάστε εδώ για τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν και τις αντιρρήσεις τους

Πέρα από τον χρονικό περιορισμό  της αξιολόγησης, ασκείται και  κριτική από ειδικούς του πεδίου της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, ότι δεν πρόκειται για κάποια σοβαρή διαδικασία (σημ. fresh-education: δεν πρέπει να ακούμε επιλεκτικά τους ειδικούς,  μόνο σε ό,τι μας συμφέρει)

Οι κριτικές αυτές εστιάζουν στα εξής σημεία:

Στον κατά κανόνα διοικητικό  τρόπο  με τον οποίο έγιναν οι συγκεκριμένες προσπάθειες θεσμοθέτησης της αξιολόγησης (με νόμους και εγκυκλίους) χωρίς επαρκή υποστήριξη και παρακολούθηση. Γιατί χωρίς  κριτικό φίλο, με προκάτ κριτήρια, με απειλές και δικαστήρια, χωρίς επιστημονική εποπτεία σε επίπεδο σχολείου δεν έχουν αξία αυτά που στέλνονται στην πλατφόρμα.

Απαιτείται ουσιαστικός διάλογος για να υπάρξει σταδιακά μια συναινετική και βιώσιμη μορφή επίσημης αξιολόγησης στη χώρα μας.

Δεν πρέπει να υπάρχει η  ψευδαίσθηση ότι αυτό που σχεδιάζεται σε κεντρικό επίπεδο πάντα υλοποιείται στα σχολεία

Πρόκειται μάλλον για μια εξόφθαλμα διεκπεραιωτική γραφειοκρατία όπου το «δήθεν», «το θεαθήναι» και το «ξεπέτα» καλά κρατούν.

Δείτε επίσης

Αξιολογικοί πίνακες εκπαιδευτικών για απόσπαση στο εξωτερικό 2024-2025

Διάδωσέ το Δημοσιεύτηκαν οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών και πίνακας απορριφθεισών αιτήσεων απόσπασης …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *