Εργαστήρια Δεξιοτήτων και αξιολόγηση μαθητών

Διάδωσέ το

Περιγραφική αξιολόγηση – Φύλλο Προόδου για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 Αξιολόγηση Μαθητών/Μαθητριών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους, για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/μαθητριών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων δίνεται έμφαση στην περιγραφική  αξιολόγηση και στη σύνταξη φακέλου επιτευγμάτων  (portfolio) από την μαθήτρια και τον μαθητή. Συγκεκριμένα, η διαδικασία αξιολόγησης των δεξιοτήτων  λειτουργεί διαμορφωτικά και αναδεικνύει τις προτεραιότητες που θα πρέπει να τεθούν κατά τον σχεδιασμό των  Σχεδίων Δράσης της Σχολικής Μονάδας. 

Οι αξιολογήσεις διεξάγονται ανά τρίμηνο/τετράμηνο  και ανά Θεματική Ενότητα και έχουν διττό στόχο: την  αξιολόγηση της εφαρμογής του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων και την αξιολόγηση της ανάπτυξης  δεξιοτήτων των μαθητριών και των μαθητών. 

Ο ατομικός φάκελος μαθήτριας/μαθητή ( portfolio): 

(α) παραδίδεται στη μαθήτρια και στον μαθητή ως  προσωπικό τους αρχείο, 

(β) αποτελεί υλικό ενημέρωσης και συμβουλευτικής  προς τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο προγραμματισμένων συναντήσεων για την ενημέρωσή τους, 

(γ) είναι διαγνωστικό μέσο ως ένα συμπεριληπτικό  εργαλείο αποτύπωσης των επιτεύξεων και των εμποδίων επίτευξης καθώς και του μαθησιακού προφίλ κάθε  μαθήτριας και μαθητή, 

(δ) μπορεί να περιλαμβάνει εναλλακτικές προσεγγίσεις  αξιολόγησης, όπως είναι η αυτοαξιολόγηση και η ετερο αξιολόγηση στην ομάδα, και πεδία συγκρότησης του  σχολικού βιογραφικού της μαθήτριας και του μαθητή.

Τα στοιχεία του ατομικού φάκελου της μαθήτριας και του μαθητή από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, μπορεί να  συνεκτιμώνται σε αξιολογικές διαδικασίες μαθησιακού προφίλ, κατά τη διαδικασία σύστασης Εξατομικευμένου  Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), κατά τη Συμβουλευτική Επαγγελματική Σταδιοδρομία και σε όποια άλλη ενέρ γεια εξατομικευμένου παιδαγωγικού σχεδιασμού. 

Στο φάκελο επιτευγμάτων (portfolio) τηρείται φύλλο προόδου δεξιοτήτων του/της μαθητή/τριας ανά θεματική  ενότητα

Το υπόδειγμα συμπληρώνεται ως εξής: 

Α. Ο/η εκπαιδευτικός εξετάζει τους στόχους (κύκλοι δεξιοτήτων) που θέτει το πρόγραμμα που έχει επιλέξει για  την εκάστοτε θεματική ενότητα. 

Β. Επιλέγει τις δεξιότητες που θα αξιολογήσει για κάθε μαθητή/τρια κατά την παιδαγωγική του κρίση και τις δια φοροποιημένες εκπαιδευτικές ανάγκες. 

Γ. Χαρακτηρίζει το επίπεδο επίτευξης/εκδήλωσης σύμφωνα με την τετράβαθμη κλίμακα και τους δείκτες που  υποδεικνύονται στο υπόδειγμα. 

Δ. Ενημερώνει το φύλλο προόδου στη λήξη κάθε θεματικής ενότητας για κάθε μαθητή/τρια ονομάζοντας τη  θεματική/υποθεματική ενότητα (π.χ. Ευ Ζην/Ψυχική Υγεία) και τον τίτλο του προγράμματος που υλοποίησε. 

Δείτε εδώ ένα προτεινόμενο φύλλο προόδου από την ιστοσελίδα του Σ.Ε.Ε Τοζακίδη Ανανία

Διαβάστε εδώ την απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κας  Ζ. Μακρή

Χρήσιμες επισημάνσεις-διευκρινίσεις του ΙΕΠ για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που έγιναν σε ενημέρωση Σ.Ε.Ε από το ΙΕΠ

1. Κάθε τάξη διατηρεί φάκελο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων – όπου αναφέρεται ποια προγράμματα υλοποιήθηκαν – ώστε οι εκπαιδευτικοί που την αναλαμβάνουν, να γνωρίζουν ποια προγράμματα δεξιοτήτων έχουνε υλοποιήσει οι μαθητές τα προηγούμενα χρόνια.

2. Οι εκπαιδευτικοί διατηρούν τον φάκελο μαθητή (portfolio), στον οποίο βρίσκονται τα τεκμήρια που σχετίζονται με την περιγραφική αξιολόγηση του μαθητή, η οποία γίνεται κάθε σχολικό τρίμηνο (Δημοτικό Σχολείο). Η αξιολόγηση του ίδιου του προγράμματος γίνεται στο τέλος του κάθε θεματικού κύκλου και είναι διαμορφωτική ώστε να βελτιώνουμε την υλοποίησή του προγράμματος στην εξέλιξή του.

3. Στον φάκελο (portfolio) του μαθητή, ο εκπαιδευτικός – και οι μαθητές/τριες – επιλέγουν τα τεκμήρια που θα συμπεριληφθούν για τη συμπλήρωσή του.

4. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν υποχρέωση να αναρτήσουν κάπου το υλικό τους αλλά μπορούν, κατόπιν συνεννοήσεως με το Σύλλογο Διδασκόντων, να αναρτούν ότι επιθυμούν στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη δημοσίευση

Διαβάστε επίσης: Voucher 200 ευρώ για εκπαιδευτικούς: Πού γίνεται η αίτηση

Δείτε επίσης

Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία

Διάδωσέ το Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» για μαθητές/τριες …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *